1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Oeps... sorry...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Je hebt de gedachtengang een beetje verkeerd. Je geeft radiobuttons die "bij elkaar horen" dezelfde name value, en het verschil zet je in de value. Dus bijboorbeeld:
Anders weet de browser natuurlijk niet welke bij elkaar horen..
code:
1
2
| <input type="radio" name="vraag1" value="A"> <input type="radio" name="vraag1" value="B"> |
Maar dan krijg ik een error: 'document.forms.0.checked' is null or not an object.2 schreef op 22 december 2002 @ 18:57:
Je hebt de gedachtengang een beetje verkeerd. Je geeft radiobuttons die "bij elkaar horen" dezelfde name value, en het verschil zet je in de value. Dus bijboorbeeld:
code:
1 2 <input type="radio" name="vraag1" value="A"> <input type="radio" name="vraag1" value="B">
Dat komt omdat document.forms[0].elements[0] verwijst naar een array van alle radiobuttons die dezelfde name hebben. Wat je dus wel kan doen is dit:
code:
1
2
3
| if(document.forms[0].elements['vraag1'][0].checked == true) {
alert('hoera');
} |
Het liefst wil ik geen popups.2 schreef op 22 december 2002 @ 20:04:
Dat komt omdat document.forms[0].elements[0] verwijst naar een array van alle radiobuttons die dezelfde name hebben. Wat je dus wel kan doen is dit:
code:
1 2 3if(document.forms[0].elements['vraag1'][0].checked == true) { alert('hoera'); }
Het liefst wil ik het zoals het nu is, alleen dan goed. Dus dat het scriptje alleen zegt of het goed of fout is.
Het moet toch mogelijk zijn om dit op te lossen?
Verwijderd
Galois schreef op 22 december 2002 @ 20:22:
Het liefst wil ik geen popups.
Het liefst wil ik het zoals het nu is, alleen dan goed. Dus dat het scriptje alleen zegt of het goed of fout is.
Het moet toch mogelijk zijn om dit op te lossen?
Ja, en dat moet je met de tip van 2 ook zelf wel kunnen. Het moge duidelijk zijn dat het NIET om die alert gaat.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()