Ik probeer autopkg te instaleren en volgens de install file moet ik het onderstaande hebben en doen:
Naar mijn weten is het wel geinstaleert maar zodra ik (als root) "cpan" instaleer krijg ik een "command not found" error. Ik ben daarnet een hele tijd bezig geweest op sourceforge, linuxpackages.net en op altavista (google was down ofzo) maar ik kan maar niet vinden waar/hoe ik het moet instaleren of oplossen...
Nu wil ik autopkg wel werkend hebben want uit verhalen hier heb ik begrepen dat het best wel op apt-get lijkt en dat wil ik niet missen natuurlijk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Requirements: Perl 5.004 or later Archive::Tar Compress::Zlib If you are installing autopkg into a Slackware system, and have the CPAN perl module installed, the most likely set of commands are: su cpan install Compress::Zlib install Archive::Tar quit su username -c './autopkg . -r rules/autopkg.apkg' installpkg autopkg-<version...>.tgz exit |
Naar mijn weten is het wel geinstaleert maar zodra ik (als root) "cpan" instaleer krijg ik een "command not found" error. Ik ben daarnet een hele tijd bezig geweest op sourceforge, linuxpackages.net en op altavista (google was down ofzo) maar ik kan maar niet vinden waar/hoe ik het moet instaleren of oplossen...
Nu wil ik autopkg wel werkend hebben want uit verhalen hier heb ik begrepen dat het best wel op apt-get lijkt en dat wil ik niet missen natuurlijk