Toon posts:

Partition Magic 7.0 "bad" hdd, kan niet formatteren :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het zit zo.

Ik heb een schijf van 33GB waar ik alleen 13 GB tot mijn beschikking heb in win98SE. Nadat ik geprobeerd heb te formatteren wat niet lukte via windows, heb ik ut met PM geprobeerd en ik krijg dan een foutbericht.

Dus als ik Partition Magic 7.0 uitvoer krijg ik een bericht over andere drive geometie, "disk 2 appears to have partitions crated using a different drive geometry (5h 0s)."

Na ok, krijg ik een balk "disk 2" te zien met 32,253,5 MB "BAD" erop (Error #108). Weet iemand wat ik hieraan kan doen of wat het eventueel betekent ?

ik zou de hdd graag willen formatteren naar fat 32 maar dat gaat dus niet.

-[]^33-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fix het zooitje eens met FDISK.
waarschijnlijk heeft PM je partities weer eens verneukt (blijkt hij nogal leuk te vinden).
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]
lees ook het stukje bij debug eens (makkelijk om je partities te verwijderen).

Verwijderd

Beetje kort door de bocht om dit om PM af te schuiven, PM vernaggeld echt niet zo vaak partities hoor (ik heb 't m nog nooit zien doen zelfs).

Als je toch de hele schijf leeg wilt hebbe, in de PM-map staat ook een progje 'ptedit', in de dos-tools map als ik me niet vergis. Met dit tooltje even alle partities helemaal wegknikkeren en dan idd gewoon met FDISK nieuwe partities aanmaken en formatteren.

Gezien die foutmelding van PM lijkt het erop dat je BIOS de schijf anders gedetecteerd heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 18:56:Gezien die foutmelding van PM lijkt het erop dat je BIOS de schijf anders gedetecteerd heeft..
Ok, dit zou best wel kunnen kloppen.... aangezien ik eerder wat problemen heb gehad met de bios, ide, en jumpers.

Anders probeer ik ff met fdisk wat te knutselen, en met PM in dos. Thx voor de replies mensen ;)