Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waar ik deze topic moet plaatsen maar aangezien processor's mobo's en het geheugen de main items zijn van de computer stel ik hem hier maar.
Ik heb sinds kort een p2.4 ghz met gigabyte g8iexp moederbord en 512 266mhz ddr ram geheugen. Nu loopt alles als een trein (vooral dankzij me ati radeon 9700 pro
). Maar als ik me pc een tijdje lekker laat draaien gaat het mis, alles gaat een stuk trager games hebben een soort lag om de seconde (van 160fps in ut2k3 ineens naar 20 en direct weer naar 160) en dat irriteert me (aangezien er wat centjes in zijn gestoken).
Vroeger als je problemen had vervangde ik de onderdelen 1 voor 1 met een ander gelijk device die ik in huis had, dat grapje gaat nu niet meer op aangezien de rest allemaal verouderde systemen zijn met andere geheugen sloten etc etc.
Ik heb mijn ati radeon er pas later ingezet (vervangt mijn geforce 2mx) maar toen had ik het probleem al. Alles is geupdate naar laatste versie. hier zijn mijn specs :
Intel pentium 4 2.4 ghz (533fsb)
Gigabyte 8iexp (bios versie 9)
Ati radeon 9700 pro (catalist 2.5 drivers)
Aopen 16*48 dvd rom speler
Hp 10*8*32 brander (9300 series)
Maxtor 80 gig 7200 rpm
Software :
Windows Xp (service pack 1 met alle laatste updates)
Direct x 9
Kan iemand mij dus vertellen waar het mogelijk aan kan liggen?
edit :
HEt is niet alleen bij games maar echt bij alles , van scrollen in internet explorer to dvd's kijken.
Ik heb sinds kort een p2.4 ghz met gigabyte g8iexp moederbord en 512 266mhz ddr ram geheugen. Nu loopt alles als een trein (vooral dankzij me ati radeon 9700 pro
Vroeger als je problemen had vervangde ik de onderdelen 1 voor 1 met een ander gelijk device die ik in huis had, dat grapje gaat nu niet meer op aangezien de rest allemaal verouderde systemen zijn met andere geheugen sloten etc etc.
Ik heb mijn ati radeon er pas later ingezet (vervangt mijn geforce 2mx) maar toen had ik het probleem al. Alles is geupdate naar laatste versie. hier zijn mijn specs :
Intel pentium 4 2.4 ghz (533fsb)
Gigabyte 8iexp (bios versie 9)
Ati radeon 9700 pro (catalist 2.5 drivers)
Aopen 16*48 dvd rom speler
Hp 10*8*32 brander (9300 series)
Maxtor 80 gig 7200 rpm
Software :
Windows Xp (service pack 1 met alle laatste updates)
Direct x 9
Kan iemand mij dus vertellen waar het mogelijk aan kan liggen?
edit :
HEt is niet alleen bij games maar echt bij alles , van scrollen in internet explorer to dvd's kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door ultimasnake op 22-12-2002 18:45 ]