[AoM] Gezamenlijke FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Age of Mythology Frequently Asked Questions Topic

Een paar weken/maanden geleden kwam ik op het idee om een FAQ te maken door een topic te openen zodat andere mensen mee kunnen helpen. Waarom dan? Omdat ik vind dat een beperkt aantal mensen veel minder kennis heeft dan een grote groep en je hierdoor veel dingen over het hoofd ziet. Met meerdere mensen heb je meerdere problemen en daardoor heb je meer kans dat iemand anders zijn of haar probleem in de FAQ terug vindt :)

Battlefield 1942 en GTA3 zorgden allebei voor erg veel problemen (de ene helft van SPV was voor BF1942 en de andere voor GTA3 :P) en voor zulk soort spellen zou een topic zoals dit erg handig zijn. Maar omdat er voor beide spellen al een topic was heb ik het volgende spel afgewacht die (veel) problemen veroorzaakt. Eigenlijk een hele tijd waren er maar weinig problemen met spellen totdat Age of Mythology (AoM) uitkwam. Die weer voor wat probleempjes zorgde. En daarvoor open ik dit topic. Misschien iets te laat, omdat alle problemen al zijn opgelost, maar daardoor kan er een mooie FAQ komen.

Als de inspiratie opraakt voor dit topic en zo'n beetje alle problemen besproken zijn zal ik (of iemand anders) een post maken met alle problemen en oplossingen, zodat die voor de AoM FAQ zorgt die een modje dan vast wel in de grote FAQ op wil nemen :)

Omdat ik zelf niet zoveel ervaring heb met AoM, maar ik toch wil beginnen met het goede voorbeeld te geven volgen hier onder wat handige links:

Age of Mythology Site's:
Ensemble Studio's
Microsoft
AoM Center

Drivers:
Nvidia
ATi

Kom maar op met al die problemen (en oplossingen!) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 21:03
Het is dus de bedoeling dat hier alleen opgeloste problemen in komen, zodat er makkelijk een FAQ van gemaakt kan worden. Grote topics voor problemen willen we namelijk niet meer hebben sinds de splitsing.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Dus eventjes voor de duidelijkheid: Wij posten hier vragen, en die proberen zo veel mogelijk andere users dan te beantwoorden. En dan worden alle vragen tot 1 geheel gemaakt en veranderd in een FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Switch schreef op 22 december 2002 @ 18:44:
Dus eventjes voor de duidelijkheid: Wij posten hier vragen, en die proberen zo veel mogelijk andere users dan te beantwoorden. En dan worden alle vragen tot 1 geheel gemaakt en veranderd in een FAQ?
Vragen die nog niet opgelost zijn moet je in een apart topic bespreken. Zodra het probleem opgelost is kan je vertellen wat je probleem was en vertellen hoe het probleem is opgelost. Als zo'n beetje alle problemen zijn geweest maakt iemand er een mooie FAQje van en klaar :)
Je mag trouwens ook gewoon problemen die zijn opgelost hier vermelden ook al is het je eigen probleem niet.
(Dus geen vragen hier gaan stellen, alleen maar vraag + antwoord aub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Aha, en wanneer is dit afgelopen? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Switch schreef op 22 December 2002 @ 21:17:
Aha, en wanneer is dit afgelopen? :).
Zo onduidelijk is mijn post toch niet :?
MaRc0 schreef op 22 December 2002 @ 18:47:
[...]
Als zo'n beetje alle problemen zijn geweest maakt iemand er een mooie FAQje van en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Aangezien dit topic alweer uit het zicht is verdwenen zal ik zelf maar beginnen met wat problemen en oplossing te geven...

[rml][ AoM] An error has occured??[/rml]

Probleem:
Tijdens het spelen springt het spel ineens weer terug naar Windows en komt er 'An error has occured' te staan. Daar staat ook 'Please Standby'. Als deze melding weg was kon je niet meer terug in het spel en moest je dus rebooten.

Oplossing:
Het terug clocken van de FSB heeft het probleem verholpen.

[rml][ AOM] initialization failed?[/rml]

Probleem:
Na ongeveer 2 filmpjes die gewoon draaide crashde AoM en kreeg je de error: 'Initialization failed'

Oplossing:
Windows herinstalleren voldeed.

Hopelijk ben ik hierdoor wat duidelijker in wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:32
je gaat toch niet ff windows herinstalleren das zo'n flauwe oplossing :/ Zo kun je wel bezig blijven, voor elk bugje lekker windows opnieuw installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Brik schreef op 29 december 2002 @ 14:55:
je gaat toch niet ff windows herinstalleren das zo'n flauwe oplossing :/ Zo kun je wel bezig blijven, voor elk bugje lekker windows opnieuw installeren :/
Dat was blijkbaar de enige/beste oplossing. En niet elk spel is zo veel eisend als AoM. Als een probleem heel moeilijk is op te lossen is Windows herinstallen de makkelijkste oplossing.

Pagina: 1