Toon posts:

"operating system not found"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit: http://www.sceusa.com/993AN.htm moederbord, en een 80 gig maxtor in een koffer pc gezet, icm een gf2mx voor de rest geen pci kaarten erin.

ik kan net zo vaak proberen te installeren met welk os dan ook, altijd zal hij na het schrijven van de installatie bestanden op de harddisk, en het automatisch reboten van de setup dan bij de dmi pooldata blijven hangen en de melding geven "operating system not found"

ook als ik een 30 gig maxtor uit een werkende winxp computer haal en die erin duw krijg ik "operating system not found"

ik heb al de instructies gevolgd op maxtor.com door de cpu external cache uit en aan te zetten evenals alle ide app. eraf te halen en weer opnieuw te laten herkennen maar nix helpt.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
wat je misschien kan proberen (al geef ik geen garanties:)) is het volgende:
- starten in DOS
- BIOS- flasher opstarten met opties 'clear PnP' en clear DMI' (even docu doornemen)
- BIOS wegschrijven als backup.bin (of zoiets)
- dezelfde BIOS opnieuw schrijven
- reboot

(is tenminste de enige manier die ik weet waarmee je je PnP en DMI area kunt schonen..)

[ Voor 5% gewijzigd door Chemist op 22-12-2002 18:15 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
k ga het vnavond even proberen bvd dank :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:33
Misschien een domme vraag: Staat je HDD wel in het bootlijsjte van je BIOS.
Als daar alleen FDD en CD staan kun je installeren wat je wilt, maar hij zal nooit booten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is overigens een Jetway 993. Misschien heb je daar wat aan als je bijv. een bios update wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb geprobeerd het dmi te wissen, wat ik niet voor elkaar kreeg.. snik. in die awdflasher zag ik nergens mogelijk heid om dat te doen. ook nergens een handleiding te vinden. maar ok, xanderH hij staat wel in bootlijstje, als 81 gig, dus wordt wel gewoon herkend als grote schijf, maar ik heb het vermoeden dat hij het niet doet omdat de hdd te groot is voor mobo?? iig ik heb redhat 8.0 geinstalleerd, dat doet hij perfect!! maar met win 9x of xp doet hij dus nog steeds het zelfde :P ennuh smvs op die link die ik gaf naar mijn mobo staat onder het plaatje de nieuwste ( en waarschijnlijk ook de laatste bios update) van mijn mobo. duuus zit ik vast :P :)

of jullie moeten nog ideeen hebben om die 80 gig aan de praat te krijgen met dit mobo en windows....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fixed.. Heeft totaal niks te maken met DMI :/

"operating system not found" kan meerdere oorzaken hebben. Het komt erop neer dat je je HDD en/of BIOS slecht/verkeerd geconfigureerd hebt. Doublecheck alle instellingen/configs nogmaals. Lees anders de cursussen op OM FAQ als je zelfs de basics niet kent :)

Ow, deze moet ook naar OM toe, is meer I/O controller - HDD kwestie ;)

PMG > OM

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 23-12-2002 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmkay ik heb nu dus een promise ultra 133 tx2 ide controller besteld, ben benieuwd of hij dan wel gaat werken... we gaan het vanmiddag zien :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 10:54:
ok, ik heb geprobeerd het dmi te wissen, wat ik niet voor elkaar kreeg.. snik. in die awdflasher zag ik nergens mogelijk heid om dat te doen. ook nergens een handleiding te vinden.
Even (ondertusen) off-topic; als je in DOS even awdflash /? had ingetoetst had je het volgende gezien:
http://www.biosmods.com/download/award/awdflash.png
En dan had je dus geweten dat je moet opstarten met awdflash /cd /cp

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Doe eens Ctrl-Alt-Del als je die melding krijgt. Heb een kennis die dit probleem ook heeft, en bij hem start de pc dan wel op.

Het is natuurlijk een lapmiddel.

Verwijderd

Staat r een primaire partitie actief van die harddisk? is het MBR (master Boot Record) geschreven?

vaak helpt het al als je simpelweg MS-DOS even vanaf een bootdisk op je harddisk zet. dan weet je zeker dat je harddisk bootable is. Dit doe je mbv SYS C: in te tikken.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:24

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Of fdisk /mbr om een nieuwe MBR te schrijven.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
ok, met de nieuwe hdd controller boot hij dus direct door, en werkt alles prima (Umda 133 :D ) ik denk dat mijn onboard ide controller gewoon die 80 gig niet trok...
Pagina: 1