Oude MAD Pro16 instaleren onder dos

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ik zit een beetje vast. Ik wilde een compje maken die ism mpxplay 2 cdroms kon besturen, en daarbij wilde ik een geluidskaart gebruiken die ik nog had.

Alleen weet ik neit precies wat voor een beestje ik heb.
FCC ID: K2Y-PRO16
Er zit een opti chipje op en op de andere grootte chip die erop zit, staan wat kreten zoals: Analog devices en Soundport®

Hij heeft een isa aansluiting, een gamepoort, een spk-out, een L-1, een L-0 en een Mic aansluiting.

Ik heb wel een driver diskette erbij, maar die wil dan ook alleen maar instaleren vanaf een diskette, en het mobo waar ik een isa slot op heb die heeft geen flop aansluiting.

probleem is dus, ik heb de drivers, maar weet neit hoe ik ze in dos moet installen.

alvast bedankt !

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

zorg dat je de bestanden op de harde schijf hebt ipv op flop...

het is nodig om bestanden te initialiseren vanuit config.sys & autoexec.bat voordat een OptiMad (worden we al OptimaalGek?) gaat werken in een PnP systeem.

http://www.soundcard-drivers.com/drivers/21/21587.htm - Media Chips Mad16
http://www.soundcard-drivers.com/drivers/12/12024.htm - Opti Mad16

naam: driver
pass: all
d.) Update your CONFIG.SYS, AUTOEXEC.BAT and SYSTEM.INI files
In CONFIG.SYS, the following will be added:

- DEVICE=C:\MAD16\CDSETUP.SYS /T:S /P:340
(assuming SONY CD-ROM)
DEVICE=C:\MAD16\SLCD.SYS /D:MSCD000 /B:340

In AUTOEXEC.BAT:

- PATH=C:\MAD16 (appended)
SET MAD16=C:\MAD16
C:\MAD16\SNDINIT /B
SET BLASTER=A220 I5 D1 T4

In SYSTEM.INI:

- [drivers]
WAVE=MAD16C.DRV
AUX=MAD16C.DRV
MIDI=MAD16C.DRV
MIXER=MAD16C.DRV
MIDI1=M16MIDI.DRV

[386Enh]
DEVICE=VMAD16.386
Bron: Readme.txt in de driver (Opti928) lokaal op mijn harddisk

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 18:19 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb de bestanden ook al op HDD gezet, maar zodra ik install.com intyp, dan wil ie beginne, maar zegt dan dat t vanaf diskette moet :(

als ik dus de bestanden handmatig zou kunnen verplaatsen en instaleren zou het probleem ook opgelost zijn, ik ben iig bezig om jouw linkje te volgen, alvast hartelijk bedankt !!

Verwijderd

Autoexec.bat
code:
1
2
3
4
PATH=C:\MAD16
C:\MAD16\SNDINIT /B
SET BLASTER=A220 I5 D1 T4

Dat is de belangrijkste als je alleen initialisatie wilt, en je geen CDRom aangesloten hebt zitten aan die geluidskaart en Windows 95/98 wilt gebruiken. (de folder \Win 9x\ bevat de Windows driver. Als hij bij booten aangeeft geinitialiseerd te zijn kun je de Windowsdriver toevoegen. -> Uitpakken van \Win 9x\WINDRV.ZIP en onder Windows de inhoud van deze uitgepakte zipfile aanwijzen als de driver. Er zit nl. een aantal DRV, DLL, 386, MAD bestanden en een OEMSETUP.INF in deze zipfile die daarvoor nodig zijn. Als je dat goed doet herkend hij de kaart onder Windows en moet je opnieuw opstarten voordat je echt ermee aan de gang kan.)

Het zijn rotkaarten om te installeren vanwege die verplichte initialisatie (die je als rechtschapen PnP mens niet overziet), maar als het eenmaal werkt dan werkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 18:28 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
dat set blaster lijntje had ik al getypt, maar zoals ik al zei, ik wist niet wat erbij moest, en dat stond ook niet in mijn readme, en met je edit was je me voor :D

dat windows gedeelte hoeft niet, ik blijf lekker in dos

ik post zometeen wel of het gelukt is, ik dank u hartelijk :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
YES :D

gelukt, ik heb overigens wel
code:
1

moeten vervangen door:
code:
1
SET SOUND16=C:\MAD16

maar voor de rest werkt t !!

merci :)

Verwijderd

perfecto

Inderdaad enige logica en je komt er wel uit.

Succes met computeren onder Dos en veel plezier met de afwezigheid van blauwe schermen ! :)
Pagina: 1