Toon posts:

USB Modem ADSL maakt m'n computer langzamer?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb onlangs m'm USB modem (Alcatel SpeedTouch 330) ontvangen en ben nu lekker aan 't surfen. Maar nu kwam ik erachter dat m'n computer 23% langzamer wordt van die MODEM!!! :(

CPU: AMD K6-III 400 MHz

Hebben jullie hier misschien een oplossing voor? Misschien een PCI USB kaartje erbij steken of zo?

Cheers,
Tymon

Verwijderd

Ik heb gisteren toevallig nog iemand gehad met hetzelfde probleem, het blijkt zo te zijn dat dat modem niet samen kan met een via usb chipset, beetje vaag. Bij die kerel sloeg heel z'n pc gewoon vast als je het modem wilde gebruiken, de updates van de drivers en de patch van VIA heeft ook niets geholpen.

Verwijderd

Mijn tip is een los PCI USB kaartje te kopen

PS idd niet eentje met een VIA chipset.

Kennis van mij had hetzelfde probleem, en toen hebben we het zo opgelost

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03
hoe meet jij dat je pc 23% langzamer is geworden :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb daarvan nog nooit gehoord, maar het is wel zo dat er problemen zijn met sommige chipsets. Een insteekkaartje met een opti chipset zou de oplossing kunnen zijn, of je modem omruilen voor eentje met ethernetverbinding (als je het nog maar een paar dagen hebt, kan dat).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan ga ik het maar eens proberen met zo'n PCI kaartje! Die snelheid meet ik trouwens met SiSoft Sandra (benchmark progje).

Bedankt!!!!!!
Tymon

Verwijderd

Topicstarter
AAH! Ik heb het al gevonden! Het was m'n Wacom muispen in combinatie met de modem! Alleen de modem neemt maar 2% in beslag, alleen het muispennetje 3%, samen 23%!

Hoe het kan, geen idee!!!

Tymon
Pagina: 1