Ik was van plan om Acer Bluetooth mini-usb-adapter aan te schaven zodat ik via mijn Nokia 6310i en mijn laptop kan internetten. Nu las ik alleen op verschillende pagina's dat er wel eens problemen zijn met een Bluetooth mini-usb-adapter en de Nokia software. Ik zou hier graag eens wat meer over horen.
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:30:
kijk maar uit want die lul gaat hier ook een slotje op zetten
Alle proemn in n drek
Verwijderd
omdat alles in het grote 6310i topic thuishoort maar niemand die dat topic nog leest,en plaats je wat nieuws dan moet dat in het grote 6310i topic en gaat deze op slot.
jezus, dat kan ook wel een beetje minder niet? Godsamme..... over het omlaag gaan van het niveau gesprokenVerwijderd schreef op 22 december 2002 @ 18:30:
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Verwijderd
Dit gaat toch niet over de 6310i? Het gaat over de mogelijkheid om via USB te internetten, lijkt me wel een apart topic waard.
Verwijderd
hij heefd het over het feit dat niet alle bluetooth adapters met de nokia software werken,wat ik trouwens wel jammer vind.Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 19:01:
Dit gaat toch niet over de 6310i? Het gaat over de mogelijkheid om via USB te internetten, lijkt me wel een apart topic waard.
maar bluetooth dongels met een widdcomm chip(schrijf je dat zo?) schenen wel meestal te werken,maar dat weet ik niet zeker
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 18:30:
Yo !
My name is lul. Jan Lul.
Check over 5 min je mail maar even. Dom geflame van jou ook altijd
Verwijderd
Internetten kan gewoon zonder problemen. Echter de Nokia software werkt niet samen met de Acer adapter. Je kunt bijvoorbeeld niet via Bluetooth synchroniseren.Neptunus schreef op 22 December 2002 @ 17:19:
Ik was van plan om Acer Bluetooth mini-usb-adapter aan te schaven zodat ik via mijn Nokia 6310i en mijn laptop kan internetten. Nu las ik alleen op verschillende pagina's dat er wel eens problemen zijn met een Bluetooth mini-usb-adapter en de Nokia software. Ik zou hier graag eens wat meer over horen.
Kan jij mij uitleggen hoe je aan deze info komt? En waarom werkt het niet met synchroniseren en wel met internetten? Ik doe het nu via IRDA maar wil eens wat spelen met Bluetooth. Via IRDA maar de telefoon toch gewoon verbinding met de laptop en dan wordt automatisch de modem geactiveerd (toch)!Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 21:57:
[...]
Internetten kan gewoon zonder problemen. Echter de Nokia software werkt niet samen met de Acer adapter. Je kunt bijvoorbeeld niet via Bluetooth synchroniseren.
TELEURSTELLING;
ik ben 5 maand niet meer op GoT actieve geweest omdat ik op zee aan het varen was! Omdat ik even zeker wou weten of ik met mijn laptop via Bluetooth kan internetten dacht ik, laat ik eens een nieuw topic openen. Tot mijn verbazing zijn er maar weinig mensen die een antwoord hebben gegevens wat van toepassing is op mijn vraag. Ik vind dit heel erg teleurstellend, ik hoop dan ook dat het tweakers niveau wel een beetje op peil blijft en dat de tweakers wel serieus blijven op het GoT!
Verwijderd
omdat je niet internet via de nokia software om het zo maar te zeggen.
en die nokia software wil alleen werken met de nokia bluetooth dongle en niet met andere(ben ze nog niet tegengekomen)
maar irda moet wel gewoon werken,dus als je een irda adaptertje hebt en die sluit je aan op je laptop kan je ook internetten en synchroniseren met de nokia software.
je moet je telefoon alleen wel voor de irda module leggen
en die nokia software wil alleen werken met de nokia bluetooth dongle en niet met andere(ben ze nog niet tegengekomen)
maar irda moet wel gewoon werken,dus als je een irda adaptertje hebt en die sluit je aan op je laptop kan je ook internetten en synchroniseren met de nokia software.
Kopt via IRDA werkt de nokia software prima, internetten en synchroniseren zijn ook geen probleem. Alleen wil ik graag alles via bluetooth doen. Heeft het wel zin als ik een Acer Bluetooth mini-usb-adapter ga aanschavan.Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 11:25:
omdat je niet internet via de nokia software om het zo maar te zeggen.
Verwijderd
waarschijnlijk gaat dit dus niet werken,tenzij je een nokia bluetooth dongle koopt.Neptunus schreef op 23 December 2002 @ 11:52:
[...]
Kopt via IRDA werkt de nokia software prima, internetten en synchroniseren zijn ook geen probleem. Alleen wil ik graag alles via bluetooth doen. Heeft het wel zin als ik een Acer Bluetooth mini-usb-adapter ga aanschavan.
ben er nog niet 1 tegen gekomen die wel werkt met de nokia software
klopt, werkt niet. N€kia houdt er een speciaal soort Bluetooth op na, wat alleen communiceert met hun eigen Bluetooth adapter. en die kost kapitalen uiteraard. Dus wil je je pc kunnen laten praten via BT met je telefoon, dan zit er maar één ding op: dokken aan N€kia. 
volledig offtopic, maar dit soort interpretaties van een 'open' standaard als wat BT is, heeft mij besluiten om van nokia af te stappen...
volledig offtopic, maar dit soort interpretaties van een 'open' standaard als wat BT is, heeft mij besluiten om van nokia af te stappen...
Als dat zo is vind ik het wel heel erg minder! Ik zal bij de PC shop eens vragen of ik het niet eerst even mag proberen.
Verwijderd
Omdat ik het zelf heb geprobeerd, ik heb hier zo'n Acer dingetje naast me liggenNeptunus schreef op 23 December 2002 @ 11:20:
[...]
Kan jij mij uitleggen hoe je aan deze info komt? En waarom werkt het niet met synchroniseren en wel met internetten? Ik doe het nu via IRDA maar wil eens wat spelen met Bluetooth. Via IRDA maar de telefoon toch gewoon verbinding met de laptop en dan wordt automatisch de modem geactiveerd (toch)!
Of... software van MSI BT adapter downloaden. Daar zit namelijk de nieuwe Widdcom stack in, en die werkt nagenoeg feilloos met de adapter en de nokia software...
Volgens mij is het niveau inderdaad gedaald hier... Vroeger werd hier na enig zoekwerk wel een oplossing voor gevonden, ik heb het zelf van enkele forums geleerd. Maar ik had verwacht dat een gemiddelde tweaker met bluetooth dit wel zou weten!
Volgens mij is het niveau inderdaad gedaald hier... Vroeger werd hier na enig zoekwerk wel een oplossing voor gevonden, ik heb het zelf van enkele forums geleerd. Maar ik had verwacht dat een gemiddelde tweaker met bluetooth dit wel zou weten!
[ Voor 44% gewijzigd door bastichelaar op 23-12-2002 21:49 . Reden: niveau... ]
Verwijderd
dus ik begrijp dat dit nu de definitieve oplossing is???The Spider schreef op 23 December 2002 @ 17:50:
Of... software van MSI BT adapter downloaden. Daar zit namelijk de nieuwe Widdcom stack in, en die werkt nagenoeg feilloos met de adapter en de nokia software...
want ik wil de sitecom bleutooth dongle kopen,mocht de bijhorende drivers niet werken met nokia software kan ik dan gewoon die MSI drivers ervoor gebruiken?
Ik denk dat je voor niks bent overgestapt. Ik heb hier een 7650 met een MSI bluetooth adaptertje en dat werkt gewoon 100%. Niks geen dure nokia only adaptertjes...._Astra_ schreef op 23 December 2002 @ 14:02:
klopt, werkt niet. N€kia houdt er een speciaal soort Bluetooth op na, wat alleen communiceert met hun eigen Bluetooth adapter. en die kost kapitalen uiteraard. Dus wil je je pc kunnen laten praten via BT met je telefoon, dan zit er maar één ding op: dokken aan N€kia.
Zou dat dan ook gaan werken voor een nokia 6310i ??dominator schreef op 24 december 2002 @ 19:25:
[...]
Ik denk dat je voor niks bent overgestapt. Ik heb hier een 7650 met een MSI bluetooth adaptertje en dat werkt gewoon 100%. Niks geen dure nokia only adaptertjes....
Vroeg het maar omdat feeble van andere mening is! Ik weet nu eigenlijk niet meer goed wat ik moet kopen! WAT HO WAT IS NU HET BESTE??dominator schreef op 24 December 2002 @ 21:02:
Ik zou niet weten waarom niet???
Het maakt geen biet uit, als er maar een widcomm stack in zit. Dus epox, acer, msi, etc is allemaal bijna hetzelfde. Ik heb er zelf een via een handelaar met een bereik van 100 meter. Maar het merk maakt dus niet zoveel uit. Ik hoor goede verhalen over de epox, dus die zou ik nemen in jouw geval. Werkt prima met 6310i...
Verwijderd
Allemaal leuk en wel...
Internetten gaat gewoon perfect met zowel de Acer als de MSI Bluetooth adapter.
De Nokia software zelf (zoals bijvoorbeeld Outlook Synchronisatie) werkt voor geen meter op geen van de twee adapters. Ik wil eventueel wel PICS schieten van de problemen waar ik tegenaan stuit.
-edit-
Hoe kan ik dit weten? Ik heb beide adapters nu voor me liggen.
Internetten gaat gewoon perfect met zowel de Acer als de MSI Bluetooth adapter.
De Nokia software zelf (zoals bijvoorbeeld Outlook Synchronisatie) werkt voor geen meter op geen van de twee adapters. Ik wil eventueel wel PICS schieten van de problemen waar ik tegenaan stuit.
-edit-
Hoe kan ik dit weten? Ik heb beide adapters nu voor me liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 22:16 ]
Sorry mensen, maar is het te begrijpen dat ik nu helemaal ten einde raad ben! IK zou graag een goed advies willen hebben.
Uit alle verhalen begrijp ik nu dat ik gewoon een Bluetooth mini-usb-adapter kan aanschaven en dat internetten goed gaat en dat ik dan de nokia software maar moet vergeten??
Uit alle verhalen begrijp ik nu dat ik gewoon een Bluetooth mini-usb-adapter kan aanschaven en dat internetten goed gaat en dat ik dan de nokia software maar moet vergeten??
Verwijderd
Juist. De Nokia software kun je vergeten, tenzij je via infrarood wilt synchroniseren.Neptunus schreef op 24 December 2002 @ 23:13:
Sorry mensen, maar is het te begrijpen dat ik nu helemaal ten einde raad ben! IK zou graag een goed advies willen hebben.
Internetten gaat gewoon
Inderdaad. De bluetoothe connectie tussen een Nokia en de Mitsumi adapter (of TDK, MSI etc) ziet alleen de ingebouwde modem in de telefoon. De rest is in Windows wel zichtbaar, maar niet bruikbaar. Synchroniseren met de Nokia software werkt dus alleen met de Nokia Bluetooth PC card. 
Die als ik het goed begrepen NIET meer verkrijgbaar is.
Die als ik het goed begrepen NIET meer verkrijgbaar is.
Nou bedankt voor de uitleg. Ik ga z'n ding maar gewoon kopen en dan eens spelen.
Verwijderd
houd er dan wel rekening mee dat je een dikke kans hebt dat het niet werkt met de nokia software,als je een irda(infrarood) adapter neemt van elke willekeurig merk dat werkt wel met de nokia softwareNeptunus schreef op 25 december 2002 @ 13:00:
Nou bedankt voor de uitleg. Ik ga z'n ding maar gewoon kopen en dan eens spelen.
Tdk had geloof ik zijn eigen software voor mobieltjes, deze was iets minder uitgebreid dan de nokia versie, maar goed alle belangrijke dingen kon je er wel mee doen, spul was ook te downloaden van de website naar ik meen.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Je kunt ook de TDK software gebruiken voor de mitsumi. Wellicht ook voor andere bluetoothe dongles:
http://www.gsmcity.de/blue/tdkinstall.htm (duits)
http://www.gsmcity.de/blue/tdkinstall.htm (duits)
Pagina: 1