ik heb de volgende code:
main.php
src/libs.inc
Hij leest dus uit de database my_db, waar hij alle data van table test verzameld.
ik heb database my_db zo gedefineerd:
database my_db
dit is dus wat er zou moeten gebeuren als je main.php opent:
als het onderdeel in de tables test op 1 staat, krijg je het plaatje yes.gif, anders no.gif.
het werkt wel, maar het gaat echt gruwelijk sloom, komt dit omdat ik "veel" dingen aanvraag of maak ik zelf een fout? zelf denk ik het laatste maar ik kan er niet achter komen wat de fout is.
ps. dit is niet mijn echte code, hierin staat alleen versimpeld wat er moet gebeuren.
main.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php require("src/libs.inc"); $db = mysql_connect("localhost", "root"); mysql_select_db("my_db", $db); $result = mysql_query("SELECT * FROM test", $db); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { do { ?> <table><tr> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> <td>[img]"pictures/<?php[/img]"></td> </tr></table> <p> <?php } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else echo "Nothing in db"; ?> |
src/libs.inc
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php function techniek($text, $myrow) { if ($myrow[$text]) echo "yes.gif"; else echo "no.gif"; } ?> |
Hij leest dus uit de database my_db, waar hij alle data van table test verzameld.
ik heb database my_db zo gedefineerd:
database my_db
code:
1
2
3
4
5
| CREATE TABLE test (frame tinyint(2), frame1 tinyint(2), frame2 tinyint(2), frame3 tinyint(2), frame4 tinyint(2), frame5 tinyint(2), frame6 tinyint(2)); INSERT INTO test VALUES (0, 0, 0, 0, 0, 0, 0); INSERT INTO test VALUES (0, 1, 1, 0, 1, 0, 1); INSERT INTO test VALUES (1, 1, 1, 1, 1, 1, 1); |
dit is dus wat er zou moeten gebeuren als je main.php opent:
als het onderdeel in de tables test op 1 staat, krijg je het plaatje yes.gif, anders no.gif.
het werkt wel, maar het gaat echt gruwelijk sloom, komt dit omdat ik "veel" dingen aanvraag of maak ik zelf een fout? zelf denk ik het laatste maar ik kan er niet achter komen wat de fout is.
ps. dit is niet mijn echte code, hierin staat alleen versimpeld wat er moet gebeuren.