Gigabyte radeon 8500pro prob

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 13:56
Ik heb hier een Gigabyte maya AP radeon 8500 Deluxe 64mb.
Ik heb hem al een maandje of 2/3 en nooit problemen mee gehad.
Tot dat op een dag ik me pc aanzette en me pc een vreemd geluid maakte...dus ik dat ding uitelkaar trekken en kijken wat er zo'n geluid maakte.
Dat bleek dus mijn video kaart te zijn, het fannetje loopt aan ofzo of hij rateld ergens langs ofzo maar dat kan ik niet goed zien.
Ook als ik hem eruit haal en het stof eruit haal heeft geen zin.
Er zit wel een uber groot zilver koelblok omheen maar daar ligt het denk ik ook niet aan want die zit gewoon goed vast.
Als ik mijn oude video kaart erin doe dan maakt ie geen geluid meer dus het is echt me video kaart die zo rateld...

can someone help me? _/-\o_

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt dus duidelijk een nieuwe fan nodig. Als de kaart nog in de garantie zit (lijkt me wel na 3 maanden) dan kan je Gigabyte mailen en vragen om eennieuw fannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
kan ik dan ook gewoon naar de winkel terug gaan met de bon en dat zij het dan verder afhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het goed is wel. De winkel zal het dan misschien verder via Gigabyte regelen, maar daar heb jij dan niets mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
Ok mooi want dan valt het dus gewoon onder de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel rekening mee houden dat zo'n RMA een paar maanden kan duren. Vind ik persoonlijk wat veel voor een fannetje, daarom zou ik het zelf oplossen, daar ben je toch tweaker voor hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
ja maar als er echt iets mee fout gaat dan vervalt de garantie en daar zit ik ook niet op te w8en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joh, gewoon vriendelijke mail naar Gigabyte. Heb ik ook is gedaan naar epox, 3 dagen later had ik een nieuwe Northbridge fan liggen voor me 8kta3+. Meestal zien die bedrijven liever dat je ff met een kopie van je bon (of een scan) een nieuw fannetje aanvraagd, dan dat je een videokaart gaat ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:18
Sorry dat ik dit topic weer omhoog kik, maar hoe is het verder afgelopen? De mijne maakt nu ook een irritant gezoem, dus vandaar. En kun je trouwens de rpm van de fan in het windows register instellen, of kan dat alleen met dat progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je wat je dan moet doen? haal de fan eraf, haal het stickertje in het midden los,dan haal je dat rubbertje weg, druppel je wat olie erion (wd40) en dan gewoon weer vastmaken, prob voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 09:09
Toch wel slecht, ik heb ook een Gigabyte 8500 pro en ook precies hetzelfde probleem.
Lijkt me niet dat een nieuwe fan gaat werken dan, blijkbaar hebben ze het allemaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
ik heb hem naar de winkel terug gebracht en nu maar wachten tot ik dat verlossende telefoontje krijg dat ik m weer kan ophalen. Want nu zit ik met een Ati rage 128 32mb pokke ding dat niet hoger gaat dan 32fps in cs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 15:44
Tja. Had je maar gigabyte moeten bellen voor een nieuw fannetje |:(

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan contact opnemen met de leverancier van je videokaart mits dit in de 1 jaar garantie zit wordt dit vervangen.
Pagina: 1