Ik heb thuis een linux bak met RedHat 6.2 waarop een DHCP-server draait (voor mijn interne netwerk) en een caching DNS-server (je bent tweaker of je bent het niet).
Nu wil ik mijn Chello-verbinding delen met o.a. een Windows98SE bak. Deze krijgt automatisch een IP toegewezen van de linux-bak.
Dus: de linux bak is server, de windows bak is client.
Nu is het gekke dat ik wel intern kan pingen tussen linuxbak en windowsbak, maar mijn windows bak heeft geen internet toegang.
Ook maakt deze geen gebruik van de DNS-server.
Als ik de linuxbak test, kan ik alle kanten op pingen en ook de DNS-server werkt als een tierelier.
Wat mis ik hier? volgens mij ben ik er vlak bij (en ja : ipv4 staat op yes).
AUB: help mij, want ik word gek van alle howto's op mijn bureau die voor een newbie als ik amper te begrijpen zijn. Dus AUB: heb meelij, en geef idiot-proof antwoorden
Nu wil ik mijn Chello-verbinding delen met o.a. een Windows98SE bak. Deze krijgt automatisch een IP toegewezen van de linux-bak.
Dus: de linux bak is server, de windows bak is client.
Nu is het gekke dat ik wel intern kan pingen tussen linuxbak en windowsbak, maar mijn windows bak heeft geen internet toegang.
Ook maakt deze geen gebruik van de DNS-server.
Als ik de linuxbak test, kan ik alle kanten op pingen en ook de DNS-server werkt als een tierelier.
Wat mis ik hier? volgens mij ben ik er vlak bij (en ja : ipv4 staat op yes).
AUB: help mij, want ik word gek van alle howto's op mijn bureau die voor een newbie als ik amper te begrijpen zijn. Dus AUB: heb meelij, en geef idiot-proof antwoorden
Het is vast wel mooi weer buiten.