Ik wil gebruik maken van Header 403 als iemand een total ban heeft, zodat hij/zij een mooie _geen toegang_ pagina te zien krijgt.
Nou heb ik het volgende script:
index.php:
allopen.php:
rechtenforuser.php:
alle variables hebben andere namen, maar de opbouw is het zelfde.
Ik verstuur GEEN informatie voordat die header dus gezet wordt, alleen hij wil hem toch niet verstuuren op een of andere manier, want de pagina blijft wit(leeg) ipv een 403 error pagina.
Hoe kan dit gebeuren en hoe voorkom ik het? Want nou werkt mijn ban script niet mooi
Nou heb ik het volgende script:
index.php:
PHP:
1
2
| include "allopen.php"; include "rechtenforuser.php"; |
allopen.php:
PHP:
1
2
3
| //hier open ik een sessie(en als je al een voorgaande had en had gekozen om //die te heropenen(Lock Session dus) dan opent hij die). //hier connect ik ook met database enzo |
rechtenforuser.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| //knip if ($GebruikerIsInGelogd) { //ik maak nou even een $query aan zodat layout niet verneukt, noemaal //doe ik het in 1 regel $query = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE userid='$gebruikers_id' LIMIT 1;") $gebruikersinformatie = mysq_fetch_array($query); //knip if ($gebruikersinformatie['user_id_banned']==1) { header("HTTP/1.0 403 Forbidden"); exit; } //knip } else { //knip } |
alle variables hebben andere namen, maar de opbouw is het zelfde.
Ik verstuur GEEN informatie voordat die header dus gezet wordt, alleen hij wil hem toch niet verstuuren op een of andere manier, want de pagina blijft wit(leeg) ipv een 403 error pagina.
Hoe kan dit gebeuren en hoe voorkom ik het? Want nou werkt mijn ban script niet mooi