Toon posts:

welke cooler op p4 2,8 om lekker te overclocken???

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste medetweakers,

ik heb een lekker vraagje. welke koeler kan ik het beste nemen om mijn p4 2,8ghz te overclocken. mijn systeem:

p4 2,8ghz
asus p4s8x
512 mb ddr 400 ( corsair) 2-2-2-5
leadtek gf4 ti4600
maxtor 40 gb(7200 rpm)
maxtor 30gb(7200 rpm)

ik zit nu nog met een boxed cooler maar daar haal ik de 3 gig nie eens mee :( al staat dan het geheugen op 333mhz

vertel ff welke cooler jij denkt dat helpt en waar ie te koop is natuurlijk ;) alvast bedankt dirkie

ps ik kon met de search er nix over vinden

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

gebruik aub de search en kijk eens op www.tomshardwawre.com daar is laatst een test geweest over verschillende koelers

[specs]

Verwijderd

Promethia ?

Verwijderd

Topicstarter
hehe ken het niet goedkoper. btw op tomshardware kank ook nix vinden. ik zal wel gek zijn. ik weet er wel een paar die goed zouden zijn zoals de thermaltake spark series maar die zijn nog niet te koop :'(

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

watercooling??? >:)

De mijne houdt een XP2400@2333 op 34 graden....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Wimo.

Shake and Bake!

Slk800,swiftech blok of een alpha.. of waterkoeling.. zal sowieso niet zo heel moeilijk zijn om de 3ghz te halen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 07:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Danger Den Maze 3 :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Zorg voor een goede airflow in je kast. Ik heb een 2,66 en die loopt gewoon 3,00 op een standaard intel koeler.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 15:57:
[...]
hehe ken het niet goedkoper. btw op tomshardware kank ook nix vinden. ik zal wel gek zijn. ik weet er wel een paar die goed zouden zijn zoals de thermaltake spark series maar die zijn nog niet te koop :'(
LOL, je vroeg er zelf om...
Een Promethia is wel een aankoop voor meerdere computers, het kan bijna niet extremer met hogere overkloks die je continue kan gebruiken ipv alleen maar zolang je stikstof het uithoudt. Kost 600,- dus prijs valt (relatief) wel mee... Waterkoeling kan ook heel prijzig worden en in de langeduur denk ik dat een Promethia efficienter is (omdat je minder snel je hardware vervangt).

Als het persé goedkoper moet, zou je heatpipe luchtkoelingen kunnen proberen -> zoals CoolerMaster of normale luchtkoelers zoals van Thermaltake, Swiftech en Zalman. Let dan op de efficientie van de koelvoet! Daarna ga je een fan uitzoeken op jouw smaak (ik houd persoonlijk van stille PC's) indien meer airflow/minder herrie nodig is. (en je kan altijd een fan trager laten draaien). Ook leuk is om een koelblok te combineren met fanadapter zodat je een grotere fan erop kwijt kan als standaard. Meer lucht = meer koeling.

Naar mijn mening ben je beter af met Promethia zodra je al zo'n 200 euro aan koeling wilt uitgeven. Toegeven, het startbedrag is hoog, maar je hoeft dan lange tijd geen nieuw spul te kopen...

Verwijderd

ik dacht dat de pentuim4 boxend coolers heel goed waren zelfs om mee te overclocken. met een beetje airflow kom je ook wel ;)

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vulcano 7+ doet het ook goed op P4's, kijk www.dansdata.com

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:55:
ik dacht dat de pentuim4 boxend coolers heel goed waren zelfs om mee te overclocken. met een beetje airflow kom je ook wel ;)
hier moet ik je gelijk geven :9 mijn temps zijn niet boven de 34 graden omdat ik ook nog eens 6 casecoolers heb. maar toch kan ik er niet mee overclocken, okej 100 mhz gaat wel
maar daarna gaat ie flippen :'(

misschien ga ik dan toch maar eens sparen voor promethia aangezien ik nu eerst voor een leuk 17 inch tft scherm wou gaan. en hoopte een leuke luchtkoeling te pakken, maar die zijn slecht verkrijgbaar

toch maar eens een nachtje slapen! :/

Verwijderd

denk promethia is wel erg extreem denk ik. Je kan beter gewoon waterkoeling kopen kom je ook heel erg ver mee

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
Retail koeler...

ik draai 2400 @ 2900 met 35C met retail koeler, dus waarom moeilijk doen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 18:17:
[...]

hier moet ik je gelijk geven :9 mijn temps zijn niet boven de 34 graden omdat ik ook nog eens 6 casecoolers heb. maar toch kan ik er niet mee overclocken, okej 100 mhz gaat wel
maar daarna gaat ie flippen :'(
Dan zal een andere koeler ook maar weinig helpen bij je overklok.

De temp is in dit geval niet echt het probleem.
Denk eerder dat je je "slechte" overklok ergens anders moet zoeken.

Misschien heb je wel gewoon pech met je proc.... of je geheugen (misschien slechte reep...of lagere timings)??
Maar een andere koeler zal weinig uithalen denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 19:05 ]

Verwijderd

probeer eens bij een vriend oid. ander (beter) geheugen te lenen...

kan je goedkoop testen of daar het probleem zit

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:34
Promethia goedkoper :P

heb je er wel bij nagedacht wat je meer kwijt bent als je je energie rekening binnen krijgt dat ding vreet net zoveel asl een diepvries man!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, en een diepvries gebruikt niet zoveel energie.. (bovendien moet je er wat voor over hebben)..

Maargoed, een goede fan zoeken is gewoon een kwestie van reviews zoeken.. En verder moet je even voor jezelf je budget bepalen, en even je eisen vaststellen.. Bijv. hoeveel herrie zo'n ding mag maken? Of misschien kun je beter aan waterkoeling denken? 't is allemaal mogelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.