Toon posts:

afsluiten windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ik een creative Geforce T1 4400 gekocht heb, problemen met windows xp. Zodra ik windows wil afsluiten, start windows vanzelf weer op. Dit is erg lastig, omdat ik nu telkens mijn aan/uit knop van mijn pc moet gebruiken om windows af te sluiten, en dat gaat een paar x goed, maar dan crashed hij. Voorheen had ik een Geforce 2 Pro, en had daar geen enkel probleem mee, dus windows sloot netjes af.

Ik heb van alles al geprobeerd, zelfs de drivers ( detonator 31.42 ) geinstalleerd, maar het mag niet baten. Heb zelfs de nieuwste Via Hyperion 4.45 driver geinstalleerd, en nog gaat het niet goed.

Wie kan mij helpen???? |:(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
detonator 31.42 is volgens mij tamelijk oud :z

download eens wat nieuwere (meuk: nVidia Detonator 41.09 WHQL)

A wise man's life is based around fuck you

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
heb je toevallig ergens in de BIOS boot on IRQ of iets dergelijks wat door de VGAkaart getriggerd kan worden aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
zozo, nou, ik heb de nieuwste detonator drivers geinstalleerd, maar t werkt nog niet, en over dat IRQ in mijn BIOS, ik heb gekeken, maar ik snap er echt geen bal van.....zucht

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 23:04
rechtermuisknop op 'mijn computer' , eigenschappen, advanced, startup and recovery settings. Hier zie je bij 'system failure' een aantal vinkjes staan. Vink hier 'automatically restart' uit.
Als het goed is zie je de volgende keer een blauw scherm als je je pc wilt afsluiten. Met de code die je in dit blauw scherm ziet, kun je op google verder kijken waar het probleem zit. Waarschijnlijk fucked-up drivers ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
heb dit ook ingesteld, maar het mag nog steeds niet baten! Shitzooi, wie helpt mij????
Zal het dan toch aan mijn bios liggen???? Maar wat is dan de juiste instelling van mijn BIOS?
HELP!!!!!!!!!!!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Volgens mij wordt het tijd voor clean install van WinXP. Het klinkt best extreem maar meestal is het sneller en beter dan uitzoeken hoe het komt!

Lucky Goldstar

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:52
Ik heb iets dergelijks ook meegemaakt, nadat ik de nieuwste drivers voor mijn CMedia geluidskaart had ingeïnstalleerd. Het terugzetten van de oudere versie loste het probleem voor mij op.

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Problemen bij het aansluiten zijn meestal drivers
Probeer eens om eerst alle nvidia drivers te verwijderen, testen of xp goed afsluit en daarna nieuwste versie drivers installeren

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Inderdaad verwijder je drivers van je nvidia en activeer dan de standaard vga en kijk dan eens wat hij doet. Werkt het goed dan weet je in ieder geval dat het aan de vga ligt. Ga dan naar de windows suport site om te kijken of jouw vga kaart wel compatibel is met windows en of er een driver bestaat.
Pagina: 1