[MySQL] Vaag caching probleem?

Pagina: 1
Acties:

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb een heel vaag caching probleem waar ik maar niet uit kom.
Als ik mijn database inhoud gewijzigd via phpMyAdmin heb en ik voer opnieuw een PHP script uit om mijn hernieuwde inhoud op te halen krijg ik nog steeds de oude inhoud te zien :?

Als ik diezelfde query met phpMyAdmin invoer krijg ik wel de nieuwe inhoud terug.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

BTW: Aan m'n cache van IE kan het niet liggen, want ik heb m'n cache al 10 x gecleaned en al meerdere malen een refresh geprobeerd

[ Voor 16% gewijzigd door pjonk op 22-12-2002 14:53 ]

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

nocache header in je php opgenomen?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Praat je wel tegen de zelfde Db aan? Zet het script niet oude waardes terug?

• pjonk
Cache headers toevoegen maakt niks uit. Zoiezo heb ik het idee dat de cache van IE niet het probleem is, want als ik ergens een echo regeltje toevoeg in het script en ik herlaadt het script krijg ik het echo regeltje gewoon te zien.

Ik heb ook een klein scriptje geschreven om de nieuwe inhoud van de tabel te proberen op te vragen en ik blijf de oude inhoud terugkrijgen.

Voer ik diezelfde SQL query met phpMyAdmin uit krijg ik wel de nieuwe inhoud terug. Erg vaag allemaal dus.

• pjonk
Zelfs als ik de hele tabel verwijder werkt het PHP script nog ondanks dat ie data probeert te halen uit die tabel. |:(

Het lijkt wel of PHP al z'n MySQL result sets opeens cached.

Edit:
Misschien ook nog wel belangrijk om te weten. De result set geef ik ook door aan een andere functie die daar vervolgens de rows fetched en een string teruggeeft.
Zou het kunnen zijn dat PHP de result set in z'n geheugen houdt hierdoor?

[ Voor 42% gewijzigd door pjonk op 22-12-2002 15:17 ]

• pjonk
Oke shoot me 8)7
Ik had in mijn eigen connect_db de volgende constructie staan:
PHP:
1
2
3
4
5
if (getenv('HTTP_HOST') == 'ds:9494') {
    // Maak db verbinding met lokaal intranet
} else {
    // Maak db verbinding met XS4ALL
}

De host 'ds:9494' was de DSN naam van het lokaal intranet op mijn bedrijf. De host naam op m'n eigen comp is gewoon 'localhost'. PHP is dus gewoon een verbinding gaan maken met de SQL server van XS4ALL (waar onze website gehost is)

Blijkbaar kan je daar ook extern een connectie mee maken, want het bleek dus dat ik uit die database de gegevens haalde. Eigenlijk had ik verwacht om een access denied te krijgen en ook vreemd dat het ophalen van de data bijna net zo rap gaat.

Pagina: 1