Toon posts:

Audio CD kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het verstandig om een gekopieerde audio cd nog eens te kopieren.
Gaat dit niet ten koste van de kwaliteit?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Natuurlijk gaat de kwaliteit ietwat achteruit, maar amper hoorbaar.
Ligt er meer aan hoe je kopieert.
Op 8 plus speed treedt vaak een beetje besschadiging op, waardoor je storingen in de nummers krijgt. Ook moet je er rekening mee houden dat de meeste kopieerprogramma's een standaard pauze van 2 sec. tussen de nummers plaatsen. Een gekopieerde CD heeft dit vaak al, en dan wordt er tijdens het wederom kopieren nog eens 2 sec. tussen geplakt. Resultaat : 4 sec. pauze tussen de nummers, niet echt fijn....

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

we hebben het over een digitaal medium, met goede apparatuur en goede cdr's zou er geen kwaliteitsvermindering moeten optreden. toch lijkt het niet meer dan logsich dat er wel es een 0-etje wordt overgeslagen :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 22 December 2002 @ 14:30:
Natuurlijk gaat de kwaliteit ietwat achteruit, maar amper hoorbaar.
Ligt er meer aan hoe je kopieert.
Op 8 plus speed treedt vaak een beetje besschadiging op, waardoor je storingen in de nummers krijgt. Ook moet je er rekening mee houden dat de meeste kopieerprogramma's een standaard pauze van 2 sec. tussen de nummers plaatsen. Een gekopieerde CD heeft dit vaak al, en dan wordt er tijdens het wederom kopieren nog eens 2 sec. tussen geplakt. Resultaat : 4 sec. pauze tussen de nummers, niet echt fijn....
Ik gebruik Nero als brandprogramma, als ik een gekopieerde cd heb is dit toch een 100% kopie van het origineel, daarom begrijp die 2 seconden even niet.
Wel weet ik dat als je bijvoorbeeld audiobestanden van je harde schijf naar cd brand je dan 2 sec pauze krijgt (mits je dit veranderd natuurlijk)
PS fijn bij liveconcerten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 14:28:
Is het verstandig om een gekopieerde audio cd nog eens te kopieren?
Dat mag toch helemaal niet? :P

• Smarron
  • Laatst online: 23:02

Smarron

The bend

Volgens mij mag je 2 kopieen van het origineel hebben, toch ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Je kan toch ook een image maken dan heb je nergens last van denk ik zo...

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 13:11
cd is een digitaal medium, bij het kopieren van een digitaal medium blijft de kwaliteit hetzelfde

Icons are overrated

Verwijderd

Ik dacht 1 :? (dus geen kopie van een kopie)

Om een beetje on-topic te blijven,
als je goede kwaliteit spullen gebruikt, (CD-R(W)/Brander/e.d.) dan zou het niet uit moeten maken of je nou een kopie van het orgineel of van een andere kopie maakt.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het gewoon..? Als jij daarna vindt dat de kwaliteit achteruit is gegaan, brand dan een tandje trager of kopieer/koop gewoon het origineel :z

Dit is overigens ook vaak genoeg bediscussieerd in het juiste forum (AV dus, OM gaat om hardwareproblemen).. Ziehier de search resultaten van een Omega search op audio cd kopie slechter dan origineel?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.