P-IV 2.8 + temp

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Hoi allen,

(ja ik heb de search gebruikt maar dat ging enkel over lager geklokte p4's)

Ik heb nu een nieuwe proc + mobo en heb wat vraagjes over de temp. Zoals de titel al zegt gaat het hier over een P-IV 2.8. De temperaturen zijn:
idle - cpu temp: 33
idle - cpu core temp: 69

dit is voor mijn gevoel wat te hoog maar ik wou eens weten of er andere 2.8 bezitters zijn en wat hun waardes zijn.

Verwijderd

Je idle - cpu temp: 33 is denk ik je kast temp. En die 69 graden is dan je processor temp, die wel heel erg hoog is.
Ik heb een 2.0 Ghz gelockt naar 2.8 Ghz en dan word ie idle 30 en stressed ( na 6 uur burn7k ) 52 graden.

• Grijns
de kast temp wordt ook weer appart vermeld in deze tool en ligt ook rond de 33.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk anders gewoon in de BIOS onder PC Health oid en vergelijk de temperaturen :Y)

Verwijderd

op dit moment (pc staat al de hele dag aan en is er mee gewerkt)
cpu 46 geraden,system 32
jouw temp is heel erg hoog 73 is de maximum geloof ik volgens intel zelf. je gebruikt toch niet de standaard cooler van intel zelf want die kun je net zo goed weg gooien koop een zalman(heb ik zelf ook) scheelt 10 graden

Verwijderd

gewoon standbye 30 graden

encoden van film's 100% in gebruik +/- 6 uur 59 graden

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 00:20:
op dit moment (pc staat al de hele dag aan en is er mee gewerkt)
cpu 46 geraden,system 32
jouw temp is heel erg hoog 73 is de maximum geloof ik volgens intel zelf. je gebruikt toch niet de standaard cooler van intel zelf want die kun je net zo goed weg gooien koop een zalman(heb ik zelf ook) scheelt 10 graden
sorry hoor maar die dingen laten je CPU echt niet zo warm worden
sterker nog je kan er dik mee overclocken zelfs met die intel coolers
daarbij zijn ze nog vet stil ook met andere vergelijkbare coolers voor P4's

temp kan ik je wel geven maar het is een 1.8 @ 2.6 watercooled dus heb je niks aan

[ Voor 7% gewijzigd door pt0x op 23-12-2002 00:54 ]

Verwijderd

Heb zelf een P4 2,53 wat idle 45 graden is en stressed bijna 60 graden :?
En dit alles met een standaard intel cooler.
Volgens mij zijn die coolers van intel niet echt super.

/me Freddynl is ook op zoek naar een andere cooler

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 01:00 ]

• Grijns
die temps van jullie zijn dat de cpu temps of de cpu-core temps... ?
mijn cpu temp blijft idd onder de 53, tis de core temp die veel hoger gaat.

Verwijderd

pt0x schreef op 23 December 2002 @ 00:53:
[...]

sorry hoor maar die dingen laten je CPU echt niet zo warm worden
sterker nog je kan er dik mee overclocken zelfs met die intel coolers
daarbij zijn ze nog vet stil ook met andere vergelijkbare coolers voor P4's

temp kan ik je wel geven maar het is een 1.8 @ 2.6 watercooled dus heb je niks aan
bedoel je de standaard cooler? nou ik heb het boxed versie van cpu gekocht en daarna zalman cooler en heb het met allebei geprobeerd en met de standaard cooler bleek de temp 58 te zijn en met zalman 42.je kan het gewoon gebruiken is geen probleem. Intel zelf zegt dat hun cooler het beste is dus het is jouw feestje :*)

Verwijderd

Grijns schreef op 23 december 2002 @ 01:15:
die temps van jullie zijn dat de cpu temps of de cpu-core temps... ?
mijn cpu temp blijft idd onder de 53, tis de core temp die veel hoger gaat.
het is de temp die intel active monitor aangeeft heb geen idee of dat de core of de cpu temp is

• Grijns
dan heb ik het vermoeden dat mijn cpu temp goed is en dat jullie geen idee hebben van je eigen core temp... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grijns op 23-12-2002 12:58 ]

Verwijderd

hoe kom ik daar achter dan :D :D

Verwijderd

kom toch ,een intel boven de 50??. dat is bizar

Verwijderd

P4 1.8a @ 2.16 op 1,5Volt = idle 47 en stress 55

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even een vraagje, zonde om een nieuwe topic te openen.

Ik heb zojuist mijn P4-3.06 Ghz in ontvangst mogen nemen (:P) op een Asus P4T533-C bordje, en nu geeft hij als idle-temp 39 graden aan en stressed 44.

Is dit acceptabel, of moet dit lager?

Gaat om de Tray-versie, met een Zalman CPNS6500B-AlCu koeler.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2002 23:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik denk toch acceptabel. Is je zalman in silent mode? Dan is het toch zeer goed.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pisart schreef op 23 December 2002 @ 23:14:
Ik denk toch acceptabel. Is je zalman in silent mode? Dan is het toch zeer goed.
Ik heb geen flauw idee of die in silent mode is, ik heb hem laten samenstellen. Wel is het zo dat ik de koeler zo goed als niet hoor (maakt nu ongeveer 2600 toeren).

Virussen? Scan ze hier!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
wildhagen schreef op 23 December 2002 @ 23:10:
Even een vraagje, zonde om een nieuwe topic te openen.

Ik heb zojuist mijn P4-3.06 Ghz in ontvangst mogen nemen (:P) op een Asus P4T533-C bordje, en nu geeft hij als idle-temp 39 graden aan en stressed 44.

Is dit acceptabel, of moet dit lager?

Gaat om de Tray-versie, met een Zalman CPNS6500B-AlCu koeler.
is , volgens mij, echt acceptabel :)
dat ding van mij, zie sig, is idle 39 graden en stressed 49 en dat is met standaard intel cooler >:)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op 23 december 2002 @ 23:15:
[...]

Ik heb geen flauw idee of die in silent mode is, ik heb hem laten samenstellen. Wel is het zo dat ik de koeler zo goed als niet hoor (maakt nu ongeveer 2600 toeren).
Dan draait die in normal mode +-2500 toeren, silent mode dan draait die rond de 1600 toeren per minuut. Die temps zijn heel goed. Ik heb een willamette 1.5ghz en idle is die 41 en stressed 56 met een intel boxed koeler dus jij met een proc dubbel zo snel als mijne en dan nog koeler ;) Sommige Asus borden geven de temps iets of wat te hoog weer. Ik weet niet of dat met uwe type van bord zo is ma het kan ook zijn van wel.

[ Voor 13% gewijzigd door pisart op 23-12-2002 23:53 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thanks, dan ben ik weer een beetje gerust :)

Zou toch zonde zijn om een 3.06 Ghz-chip te frituren...

Overigens lijkt-ie zelf ook redelijk besluiteloos hoe warm-ie nu moet wezen, want de ene minuut is hij 43 graden, dan weer 44, dan weer 43 etc :) (stressed dus).

Aangezien de stabiliteit op dit moment ook 110 procent is laat ik het maar zo. Ik was er overigens mee bekend dat Asus-borden vaak 5-6 graden te hoog aangeven.

Virussen? Scan ze hier!

• Tachyon
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

wildhagen schreef op 23 December 2002 @ 23:10:
Ik heb zojuist mijn P4-3.06 Ghz in ontvangst mogen nemen (:P).
offtopic:
Een SP-er die een hele dure CPU koopt :? Dat doet vermoeden dat je een heel behoorlijk salaris ontvangt elke maand. Pas maar op dat Jan niet 72% van dat salaris aan de belasting wil geven... ;)

En als je niet zo'n geweldig salaris hebt: waarom dan in godsnaam een dure 3.06 terwijl je voor minder dan de helft een 2.4B die ook op 3 GHz loopt kunt kopen :? Sterker nog; overclockers.com heeft de eerste 1.8A C1-stepping gesignaleerd die op 3.5GHz loopt....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• GraveHard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:52
Ben dus effe wat aan het uitzoeken voor iemand hier, hij heeft het volgende

CPU: P4 2,8GHz @ 3,06GHz
Moederbord: MSI 865PE
Koeler: Fujikura fhp - 2157 rev.m (enige idee of dit een standaard boxed koeler is ?)

idle cpu temp: ~ 52 graden
stressed cpu temp: ~ 76 graden

Probleem is dat de pc spontaan reboot (OS: XP), kan dat komen door de hoge cpu temp / video drivers / voeding probleem (5 hd's, voeding = 400 watt)

Verwijderd

GraveHard schreef op 20 June 2003 @ 13:19:
Ben dus effe wat aan het uitzoeken voor iemand hier, hij heeft het volgende

CPU: P4 2,8GHz @ 3,06GHz
Moederbord: MSI 865PE
Koeler: Fujikura fhp - 2157 rev.m (enige idee of dit een standaard boxed koeler is ?)

idle cpu temp: ~ 52 graden
stressed cpu temp: ~ 76 graden

Probleem is dat de pc spontaan reboot (OS: XP), kan dat komen door de hoge cpu temp / video drivers / voeding probleem (5 hd's, voeding = 400 watt)
Komt door de warmte, een 400 watt voeding is zeker voldoende naar mijn mening.

Dus het probleem ligt aan de warmte gewoon effe een goede cooler kopen en probleem zal wel opgelost zijn.

In tegenstelling tot andere sommige intelcoolers zijn goed andere minder, misschien ligt het aan sommige cpu's maar ik begrijp niet dat er zo een grote verschillen kunnen zijn tussen dezelfde cpu en cooler.

Anyway kijk ook es effe naar u +12V lijn of die onder stress toestand boven de 11.7 blijft

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
ik ben nu mijn cpu aan het stressen (zie sig) en zie dat mijn +12v op 11,44 staat... is dit slecht? btw ik heb een AOPEN Kast H600B 350 Watt

FSB 200 -> 240

[ Voor 7% gewijzigd door marenk_vos op 20-06-2003 15:48 ]

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, oude }:O - kijk in geval van twijfel op de Intel site (link in PMG FAQ) naar temperatuur specs voor de CPUs

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.