GPS software voor laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb de mogelijkheid om m'n laptop in de auto aan te sluiten, en zou daar dus GPS software op kunnen zetten die me de weg wijst 8)

Ik heb al een beetje op internet gezocht naar pakketten die dit kunnen, maar ik kom op zoveel links uit (die niet altijd ter zake doen) dat ik er niet zoveel wijs uit wordt ....

Ik weet alleen dat MS Autoroute 2002 het ondersteunt.
Weet iemand nog andere software die goed werkt op een laptop en die de weg wijst?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 18:43
gps.pagina.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
Route66 kan het o.a.

Meeste (betere) software kan het wel, zolang het maar NMAE (ofzo) ondersteunt. Dat is het protocol dat door GPSsen gebruikt word.

Ik zit zelf ook nog eens aan zo'n GPS ding te denken, heb route66 liggen ;)
Alleen is zo'n GPS ding vrij prijzig, 150 EUR ben je zo kwijt.
Goedkoopste wat ik gezien heb is 99 EUR, in duitsland... maar da's nog ruim 220 piekjes ;(

Wat bedoel je trouwens met"wat de weg wijst"?
Grafisch (pijl + kaart) of met zo'n miep: Omkeren, Rechtsaf na 300 meter, enzovoorts

Edit: wat voor GPSding heb je? Usb / serieel??

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 22-12-2002 14:07 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Een collega gebruikt Autoroute express 2002; nadeel is wel dat ie pas na 15sec refreshed.. maar wat pongelen met een hexeditor kun je dit verkleinen naar 2 sec. (staat ergens op inet)

Werkt "goed" na horen zeggen, nadeel is natuurlijk wel dat je steeds op je schermpje moet kijken en niet geinstrueerd wordt door een mooit vrouwenstem oid.

Pvouput live

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb niet zo'n GPS ding :/
Moet dus gewoon goede software hebben met plattegrondjes enzow.... had er niet eht bij nagedacht dat je zo'n GPS geval ook nog nodig had |:(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
150 Euro vind ik haast niets voor zo'n mooi ontvangertje voor zo'n systeem eerlijk gezegd..

Expanding the inexpandable

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
ik heb Easy Travel Plus maar ff op laptop geinstalled :P
Wel aardig oud, maar dan kan ik iig voorlopig morgen ff de weg vinden :)

Printer is stuk, vandaar laptop :D

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Jewel heeft ook van die GPS dongels op USB, worden geleverd samen met MS Autoroute 2002, en het schijnt heel behoorlijk te werken.
Kijk maar eens op De site van Jewel.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
BredeP schreef op 22 December 2002 @ 14:23:
Jewel heeft ook van die GPS dongels op USB, worden geleverd samen met MS Autoroute 2002, en het schijnt heel behoorlijk te werken.
Kijk maar eens op De site van Jewel.

Die is 167 Euro, inclusief de software.
Dan heb je toch best wat voor die prijs imho.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:21
dreeke schreef op 22 December 2002 @ 14:09:
Ik heb niet zo'n GPS ding :/
Moet dus gewoon goede software hebben met plattegrondjes enzow.... had er niet eht bij nagedacht dat je zo'n GPS geval ook nog nodig had |:(
lol, hoe moet je laptop anders snappen waar ie is :?

Wat software betreft: Zelfs CDFoongids is geschikt voor plattegrondjes ;)

Verwijderd

heeft die auto route 2002 spraak dan?

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Garmin Mapsource werkt prima met Garmin GPS-en

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:00
Ik heb meerdere pakketten getest ivm GPS-usb, Route66, Garmin route-spul, alles bijeen toch zo'n cd of 10. :)
Beste vind ik persoonlijk is Alturion. Werkt heel nauwkeurig: volgt op de kaart, autozoom naargelang je snelheid, pijltjes voor de richting aan te wijzen EN het allerbelangrijkste in de auto, spraak (in meerdere talen beschikbaar naargelang de instellingen van je windows).

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Ik heb hier op dit moment een setje liggen van ongeveer 280 euro, met spraakgestuurde software. Werkt echt prima, vriendelijke stem, duidelijk. Het gaat om een van Promedion en het bestaat uit een CF pcmcia adapter, een 'antenne' voor op het dak (magnetisch) en een softwarepakket "Infomap Navigator Europa". Ik ben er erg tevreden over. De stem is engels, maar de directory met stembestanden bestaat uit allemaal wav. bestanden dus die kun je zelf evt. vertalen (met accentje ).

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 21:08
tom tom navigator dan?

Verwijderd

Ik gebruik zelf Map & Guide Travelbook in onze bezorgauto, werkt uitstekend! Heel Europa tot op huisnummer niveau. Wel een beetje duur om legaal aan te schaffen alleen.....en duitstalig maar dat went snel, ik ben nu expert in verkeers-duits!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
tom tom werkt niet op pc/laptop, alleen op palmtop/pocketpc

Verwijderd

Ik heb een laptop met een GPS muis dit werkt perfect onder Route 66 (wel even de nieuwste update downloaden van route66.com).
Ik had ook nog een vraag: waar kun je aanvullende progjes vinden voor Route66 of MS autoroute 2004 die spraakondersteuning toevoegen?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:31 ]

Pagina: 1