Donderdag een nieuwe Zalman 6500B alcu gehaald maar geen reinforcer in de doos aanwezig? In de doos zat koelblok, zakje met klemmen en schroeven,fanmate en de ventilator.
Maar de verpakking was nog dicht geseald en op de internetpagina vind je ook niets terug van een reinforcer zijn die dingen soms los te kpoop?
Volgens de handleiding is dit een plaatje dat je onder de klemmen kunt leggen, zodat als bij normale montage je proc idle te heet wordt de koeler volgens mij nog steviger geklemd wordt.
een spacer bedoelt ie volgensmij ???
maare dar zit er std. niet bij hoor.
The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 13:11:
een spacer bedoelt ie volgensmij ???
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
jha dat weet ik maar ik zou geen idee heben wat ie anders bedoeld ik heb op de site van zalman gekeken maar ik zie nix wat op een spacer oid lijkt hoor.
en dan nog er hoort verder niet bij te zitten op de zalman site staat dat er het volgende in zit:
1)FHS : ZM6568CE-Cu
2) NP FAN & Bracket : FB123
3) For placing FB123-inch type bolts / mm type bolts-three each
4) Thermal Grease
5) Two Clips
6) One Adjustable Fan Speed Connector (FAN MATE 1)
en dan nog er hoort verder niet bij te zitten op de zalman site staat dat er het volgende in zit:
4) Thermal Grease
5) Two Clips
[ Voor 50% gewijzigd door Tjaps op 23-12-2002 13:20 ]
In dit topic wordt ook over een reinforcer gesproken voor de Zalman CNPS 6500B-CU versie: [rml][ C] Zalman P4 koeler keuze[/rml]
Ik heb hem in ieder geval niet bij mijn 6500b-CU en er staat ook niets in de handleiding. Koeler is van juli 2002.
Ik heb hem in ieder geval niet bij mijn 6500b-CU en er staat ook niets in de handleiding. Koeler is van juli 2002.
Intel i7 2600K @ 4500Mhz / MSI GTX 980 Ti GAMING 6GB / Samsung 850 EVO 256GB Crucial M4 128GB en 256GB SSD / en nog wat rommel Mijn complete specs
Je hebt volkomen gelijk dat ze ook niet op de zalman site staan maar het schijnen twee aluminium plaatjes te zijn die je volgens de handleiding die bij de zalman zit onder de clips kunt leggen, als na gewone montage de temperatuur te hoog is. Deze plaatjes zijn volgens mij alleen maar om de koeler nog strakker op de processor te klemmen. In het topic Zalman P4 koeler keuze zijn er namenlijk mensen die wel zo'n plaatje nodig hadden en bij wie het ook in de doos zat.The Doctor schreef op 23 december 2002 @ 13:17:
jha dat weet ik maar ik zou geen idee heben wat ie anders bedoeld ik heb op de site van zalman gekeken maar ik zie nix wat op een spacer oid lijkt hoor.
4) Thermal Grease
5) Two Clips
Er zitten idd 2 clips bij genaamd reinforcers. Ik zal ff handleiding scannen zodat jullie weten waar over word gepraat ;P
Zal zo scan posten
Zal zo scan posten
Voila

ps. is alu rechtstuk met op de uiteinden een hoek met klein stukje naar beneden zodat die mooi in die rand valt

ps. is alu rechtstuk met op de uiteinden een hoek met klein stukje naar beneden zodat die mooi in die rand valt
[ Voor 86% gewijzigd door GF op 24-12-2002 01:08 ]
Verwijderd
Kan je op zich ook zelf maken, of gewoon niet gebruiken....
Een reinforcer is dus het tegenovergestelde van een spacer, het verhoogt de druk ipv verlagen. Gelukkig heeft een P4 al een spacer + heatspreader op zich zitten dus kan ie wat hebben.
En er was gister een topic dat een XP spacer niet past op een Thoroughbred, maar dan heb je dus een Duron/ThunderBird spacer. Want ik heb hier een standaard ThermalTake XP spacer en die zit gewoon op een Thoroughbred. Wel heb ik wat plakbandjes moeten gebruiken om te zorgen dat er geen kortsluiting zou kunnen komen met wat bruggetjes want die zitten wel op een andere plaats, maar de spacer past prima.
Een reinforcer is dus het tegenovergestelde van een spacer, het verhoogt de druk ipv verlagen. Gelukkig heeft een P4 al een spacer + heatspreader op zich zitten dus kan ie wat hebben.
En er was gister een topic dat een XP spacer niet past op een Thoroughbred, maar dan heb je dus een Duron/ThunderBird spacer. Want ik heb hier een standaard ThermalTake XP spacer en die zit gewoon op een Thoroughbred. Wel heb ik wat plakbandjes moeten gebruiken om te zorgen dat er geen kortsluiting zou kunnen komen met wat bruggetjes want die zitten wel op een andere plaats, maar de spacer past prima.
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 01:29 ]
Pagina: 1