Ben vandaag bezig geweest de database van mijn site te converten naar MySQL (was namelijk eerst Access) en het grootste deel doet het gewoon zoals het moet.
(behalve dan een stuk sneller )
Alleen er zijn toch enkele eigenaardigheden waarvan ik niet weet waar het aan ligt (zal wel weer iets basics zijn wat ik over het hoofd zie ofzo)
De problemen zijn het volgende:
Ik maak in drie verschillende paginas gebruik van bladwijzers, nu gaat het in een pagina goed terwijl het in de twee andere fout gaat en de melding :
De huidige recordset ondersteunt geen bladwijzers. Dit kan een beperking zijn van de voorziening of van het geselecteerde cursortype.
Dit terwijl het exact dezelfde code is! adobvs.inc is ook in al de drie paginas aanwezig dus hier kan het denk niet aan liggen.
De code die ik gebruik is de volgende:
(behalve dan een stuk sneller )
Alleen er zijn toch enkele eigenaardigheden waarvan ik niet weet waar het aan ligt (zal wel weer iets basics zijn wat ik over het hoofd zie ofzo)
De problemen zijn het volgende:
Ik maak in drie verschillende paginas gebruik van bladwijzers, nu gaat het in een pagina goed terwijl het in de twee andere fout gaat en de melding :
De huidige recordset ondersteunt geen bladwijzers. Dit kan een beperking zijn van de voorziening of van het geselecteerde cursortype.
Dit terwijl het exact dezelfde code is! adobvs.inc is ook in al de drie paginas aanwezig dus hier kan het denk niet aan liggen.
De code die ik gebruik is de volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| page = TRIM( Request.QueryString("page") )
If page = "" Then page = 1
' HTML
'Connect to database
strConnection = "driver={MySQL};server=217.121.xxx.xx;uid=root;pwd=;database=db_name;option=NUM"
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Con.Open strConnection
Set RS = Server.CreateObject( "ADODB.Recordset" )
RS.ActiveConnection = Con
RS.CursorType = adOpenStatic
RS.PageSize = 10
sqlString = "SELECT ID, category, datum, member, title, description, times_rated,
rating FROM articles WHERE active=1 ORDER BY datum DESC"
RS.Open sqlString
RS.AbsolutePage = page '(op deze regel gaat het fout volgens de melding)
While Not RS.EOF AND rowCount < RS.PageSize
rowCount = rowCount + 1
'HTML
RS.MoveNext
WEND
If RS.PageCount > 1 Then
FOR i = 1 to RS.PageCount
If i <> cINT( page ) Then
'HTML
NEXT
End If
RS.Close
Con.Close
Set Con = Nothing
Set RS = Nothing |
[ Voor 42% gewijzigd door DeverauX op 22-12-2002 13:39 ]
...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones