Toon posts:

Upgrade nog steeds geen enkele zin...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik zit met een groot probleem...
Ik heb al een tijdje dit systeem:

- Intel Celeron 700 Mhz @ 775 Mhz
- 256 MB SDRam
- Riva TNT2 32 MB
- 20.4 Gig Maxtor
- ADSL Speedtouch USB Modem
- Windows XP Pro

Nu heb ik een paar dagen geleden de Riva TNT2 verpatst en een Geforce 4 MX-440 64 MB Gekocht, omdat spellen zoals Red Faction via internet zelfs op 640x... 16-bit low details nog haperden als ik weet niet wat....

Maar nu heb ik dus die Gf4 mx440, maaaaar hij hapert nog!!! zelfs op 640x.... 16-bit low details!!! Echt vet vaag want single player spellen doet hij perfect, maar multiplayer gaat hij tekeer als een gek...

Ligt dit nou aan me Ram? of aan me CPU? of aan me Videokaart??? of misschien wel aan me Modem :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarschijnlijk je modem/internet verbinding/server
wat is je Ping als je aan het gamen bent :?

Verwijderd

Down de nieuwste drivers een vanaf www.nvidia.com

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik heb dezelfde upgrade gedaan (tijdens de hcc, €60,- voor GF4). Maar ik heb nergens last van, integendeel zelfs! Probeer de instellingen van Red Faction eens te tweaken, kijk op de Red faction website, misschien is er een GF4 patch oid.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Je geheugen is voldoende evenals de snelheid van je proc. Tuurlijk het is geen p4 oid, maar nog snel genoeg om meeste games te kunnen spelen. Feit dat het eerst niet lekker werkte is te wijten aan je tnt kaart. Zeker wanneer dit een m64 model is geweest, die zijn gewoon erg budget en bieden weinig...

Choppy framerate komt verder niet door een internet verbinding, schokken van het spel is dan lag. (Wanneer je dus singleplayer speelt en je 'schokt' ook weet je zeker dat je modem ok is... en daarbij adsl is snel zat voor onlinge gaming).

Wat je als eerste moet doen is gewoon even de detonater drivers van nvidia downloaden.

Verder heb ik gelezen (maar waar?) dat die mx versie van de Gf4 gewoon ehm 'crap' is. Niet zozeer een slechte kaart maar ook zeker niet sneller dan een Gf3. Maar vergeleken met je oude tnt is het natuurlijk een wereld van verschil. Anyway, die Gf4 schijnt ook een ferme proc. nodig te hebben om goed te kunnen presteren en dat is er dus denk ik wat er nu aan scheelt. Je cellie trekt het niet... Maar dit kan ook wel een onzin verhaal zijn wat ik eens gehoord heb, zou geen bron meer weten namelijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
denk dat ie bij online spelen veel meer poppetjes tegelijk moet verwerken (vooral als je met zn 30en op 1 server zit). En dat kost alleen maar CPU kracht. Bij singleplayer heb je volgens mij nooit aldoor veel poppetjes tegelijk in beeld, en haal je dus een hogere framerate.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verder heb ik gelezen (maar waar?) dat die mx versie van de Gf4 gewoon ehm 'crap' is.
Je moet je wel bedenken dat de MX serie, budget-kaarten zijn. Ze zijn redelijk snel, maar ondersteunen niet alle technieken op 3d-gebied. Als je 3dmark2001se draait, zal 3dmark sommige tests overslaan, omdat je videokaart wat dingen niet ondersteund.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

computerboer schreef op 22 December 2002 @ 13:12:
[...]

Je moet je wel bedenken dat de MX serie, budget-kaarten zijn. Ze zijn redelijk snel, maar ondersteunen niet alle technieken op 3d-gebied. Als je 3dmark2001se draait, zal 3dmark sommige tests overslaan, omdat je videokaart wat dingen niet ondersteund.
I know, I know... ik bedoelde ook niet dat het een slechte kaart is. Maar het feit dat het een Gf4 is wil dus niet zeggen dat het ook direct tot de beste kaarten behoort. In een benchmark moet hij (zij..) het toch afleggen tegen een Gf3. Dat wou ik gewoon even vertellen :)

Bedoelde niet dat budget slecht was, hell mijn pc is 1 en al budget en werkt prima :D
Pagina: 1