[p4b533] Secundaire IDE poort kaduuk.

Pagina: 1
Acties:

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Topicstarter
Hoi, ik heb gisteren een ASUS P4B533 Mobo gekocht. Rete goed ding, me pa heeft um ook. Alleen is er 1 probleempje. De bios ziet mijn CD-Roms niet meer. Als ik ze op de Primaire IDE poort aansluit ziet hij ze wel. Ik heb alle mogelijke combinaties van kabels en jumper settings geprobeert, maar het probleem blijft.

Een ander raar verschijnsel is, is dat het werken in de bios ENORM traag is.
Bij de p4b533 van mijn pa werkt het allemaal vlekkeloos.

Is dat mobo nou gewoon stuk, of doe ik wat fout? :?

Ik vrees zelf het ergste en dat ik dus terug moet naar de winkel. :(

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Voordat je gaat proberen van alles aan de mobo te kl*ten. Zou ik zeggen: bespaar je de moeite. Je hebt hem pas gekocht, gewoon mee terug gaan en een nieuwe eisen. Voor de zekerheid zou je het mobo van je pa even kunnen nemen en ze dus even 'ruilen'. Heb je dan nog steeds de problemen die je voorheen met je oude mobo niet had zou ik hem dus maar terugbrengen.

Lang leve garantie! :D

Verwijderd

ik heb gisteren een ASUS P4B533 Mobo gekocht.
Kontakt opnemen met de leverancier/producent.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bios defaults geladen? (mischien is het wel een mainboard welke door iemand anders al eerder is gebruikt... en heeft die de ide poort (de secundaire) uitgezet..

werken in de bios traag, dat is normaal bij die asus borden, icm sommige videokaartjes is ie inderdaad retetraag (heb die ervaring zelf ook)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

heb ik ook al vaker gehad, dat de HD een CD-speler of een andere HD op de primaire wil zien anders start ie niet of erg traag.... Met de huidige snelle "80"-kabels maakt voor de snelheid niet meer uit dat ze op eenzelfde IDE zitten.
PS: loop zoals vermeld is wel effe de instelingen na, eenvoudig te checken door op de sec. IDE iets anders erbij te hangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 13:51 ]

Verwijderd

er zijn een aantal opties namelijk:

(1) flash bios (check jou bios versie met die van je pa, als er een neiuwe versie is is het altijd beter :) )
(2) gebruik een 80 aderige kabel
(3) sluit eerst een van de bijde apparaten aan, en kijk wat hij dan doet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IDE controllers hebben weinig te doen met Processors, Mobo's & Geheugen, ook al zijn ze geïntegreerd/onboard :)

[PMG] > [OM]

Mijn advies: inruilen dat spul.

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Mijn pa heeft EXACT het zelfde systeem. En bij hem werkt het perfect!

Uhm, oja, deze mag idd naar OM. Ik had per ongeluk op de verkeerde link gedrukt!

[ Voor 38% gewijzigd door XyonN op 22-12-2002 18:20 . Reden: verkeerde topic! sorry! ]

• XyonN

XyonN

Topicstarter
Nou, oplossing gevonden :(
Twas mijn eigen stomme schuld. Van het vorige mobo was ik vergeten 1 spacertje weg te halen en die contact met mijn IDE controller. Sluiting dus.
Computerland repareerd de zooi en morgen kan ik um ophalen. Net optijd voor het nieuwe jaar.

Alvast een fijne jaarwisseling!

Pagina: 1