[440BX] opgeblazen door pc speaker?

Pagina: 1
Acties:

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
vreemd probleem. ik had een PII350 met 440bx bordje opnieuw geinstalleerd. irrelevant aan het probleem, maar toch. ik zette hem op zijn plek, alle stekkers er weer in en hij loopt als een spoortje.

maar uit de kast hoorde ik een krakend geluid. de pc speaker dacht ik. dus ik schroef de zijkant eraf (hij staat dus nog AAN) en controleer de snoertjes. jawel, 1 draadje van de brak meteen van de speaker af toen ik er naar keek. dus ik denk, ik buig dat snoertje ff weg, anders maakt het sluiting ofzo. ik buig hem weg, het draadje raakt de kast en HOP!, de spanning valt van de pc.

hij is met geen mogelijkheid meer aan te zetten. nu is mijn vraag: wat is er in vredesnaam gesprongen? de voeding (zit daar eigenlijk een zekering in)? of erger???

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Probeer eens ff de BIOS te resetten :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Voeding, heeft misschien een thermische beveiliging. Probeer het na 5 minuten nog eens.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:04
marco899 schreef op 22 December 2002 @ 12:42:
Voeding, heeft misschien een thermische beveiliging. Probeer het na 5 minuten nog eens.
al geprobeerd. het gebeurde namelijk gisteren :'(

wat het bios resetten betreft, wat heeft dat voor zin, als de pc niet opstart? hij krijgt geen spanning. de voeding doet nix. het ventilatortje gaat niet eens draaien. sluit ik echter op die voeding een monitor aan via de 2e aansluiting (doe ik normaal niet hoor), krijgt die wel spanning.

chaozz.nl | RetroGameCouch

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
In de voeding zit als het goed is een zekering. Schroef de voeding eens voorzichtig open en kijk of de zekerijng er door is. Je moet wel even oppassen voor de condensatoren. Namelijk voor een ontlading.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

hopelijk zit de zekering niet vast gesoldeerd.. anders moet je weer gaan zitten kutten met een soldeerbout om een nieuwe zekering er in te zetten.

Verwijderd

mmm. bij mij heeft al zo vaak een draatje de kast aan geraakt en die viel dan uit.
meesal na 6min deed ie het weer. je kunt die tijden voor de power failure instellen in de bios. maar ik snap dan niet waarom die het van jou dan niet doet. mieschien ff andere voeding proberen?

Verwijderd

en de mijne kast is niet eens geaard

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Mentalist

[avdD]

Kast open- of dichtschroeven terwijl ie aan staat, who cares :+. Doe ik wanneer ik er zin in heb. Standaard staan alle kasten uiteraard ook gewoon open.

Doe idd even clear cmos. Trek die hele pc-speaker maar los van het mobo want die is zo onderhand wel gaar (gelukkig heb je tegenwoordig dat ding ook niet meer echt nodig, of je moet een qbasic "DO BEEP LOOP" freak zijn :+).

En oh ja, je pc open hebben/doen terwijl ie draait is geen probleem, maar als je iets wil veranderen/verplaatsen, en al helemaal iets wat gammel is, zet de pc dan eerst uit...

Al moet ik toegeven ooit een stokoude I/O controller on-the-fly in een isa slot te hebben geramt, maar da's een ander verhaal :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wát doet helemaal niks? Voeding? Mobo? Systeem?

Koppel de voeding los, lus het groene draadje door naar een willekeurig zwart draadje. Als de voeding dan aanspringt, dan weet je genoeg :Y)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
er zitten 2 glaszekeringen in die zijn makkelijk na te kijken

Verwijderd

als een pc speaker een 4 of een 6 A zekering naar de klote kan helpen dan is er ook meer kapot. ik zal zeggen probeer deze voeding eerst eens uit op een oud moederbordje of die het daar wel op doet zo niet probeer dan een andere voeding op de dat op je huidige bord doet ie het niet dan denk ik dat je toe bent aan een nieuw moederbordje veel suc6

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 15:02
chaozz schreef op 22 December 2002 @ 12:45:
[...]

sluit ik echter op die voeding een monitor aan via de 2e aansluiting (doe ik normaal niet hoor), krijgt die wel spanning.
Dat wil niets zeggen. Die 2 aansluitingen zijn gewoon parallel met elkaar doorverbonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Dupje op 23-12-2002 10:21 ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:04
BalusC schreef op 22 December 2002 @ 16:48:
Wát doet helemaal niks? Voeding? Mobo? Systeem?

Koppel de voeding los, lus het groene draadje door naar een willekeurig zwart draadje. Als de voeding dan aanspringt, dan weet je genoeg :Y)
en grijs naar zwart

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1