KPN Hi Profile 30 abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42149

Topicstarter
Heb een paar kleine vraagjes over dit abonnement, die ik niet heb kunnen vinden op het internet en in de handleidingen.

1. Als je wapped gaat dat dan van je belminuten af of wordt dit apart in rekening gebracht? (je belt in op een 06 dus je zou denken van wel)

2. Is er ergens mogelijk om te checken wat je al verbruikt hebt kwa bellen en sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 22:25
denk dat het antwoord op 2. nee is..
1. weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4632

2. Heeft KPN niet zo'n online rekening overzicht dinges ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:07

Wallie

Herr

Anoniem: 42149 schreef op 22 December 2002 @ 12:07:
Heb een paar kleine vraagjes over dit abonnement, die ik niet heb kunnen vinden op het internet en in de handleidingen.

1. Als je wapped gaat dat dan van je belminuten af of wordt dit apart in rekening gebracht? (je belt in op een 06 dus je zou denken van wel)

2. Is er ergens mogelijk om te checken wat je al verbruikt hebt kwa bellen en sms?
1. Dacht appart.

2. Helaas pindakaas... da's ook het enigste dat ik haat aan mijn HI Profile 20 abbo.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45898

1. word appart in rekenting gebracht

2. volgens mij kan je bij KPN online je rekeningen bekijken en je status tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een KPN240 abbo (sinds kort :)). Wap-pen doe ik via Genie. Wordt dat Wap-pen dan ook apart in rekening gebracht?
Bij O2, mijn vorige provider, viel Wap-pen onder mijn belminuten.

Iemand meer informatie over het online bekijken van de mobiele rekening?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
uit de "Spelregels voor de belbundels van KPN Mobile"

"de gratis belminuten kunt u niet gebruiken voor SMS en dataverkeer"

bij kpn 240 niet dus iig..

[ Voor 136% gewijzigd door StanTheMan op 22-12-2002 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Een zelfde bepaling stond ook bij O2 in de voorwaarden, maar blijkbaar zagen zij het bellen met Genie niet als dataverkeer. Het zal me benieuwen wat op mijn eerste rekening staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Gezien het wappen op een data nummer gaat (ook al is het een 06) gaat dat idd buiten de bundel...

Het tussentijds opvragen van je bundeltegoed is vooralsnog niet mogelijk, maar ze zouden bezig moeten zijn hiervoor een oplossing te vinden (al 3 maanden, dus het is maar de vraag of dat wat word...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb in 10 minuten ongeveer een kleine 250 kb binnengehaald overdag, wat kan ik ongeveer verwachten dan? want anders nok ik daar gelijk mee (ben nog geen miljonair nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Kippenijzer schreef op 22 december 2002 @ 16:28:
Het tussentijds opvragen van je bundeltegoed is vooralsnog niet mogelijk, maar ze zouden bezig moeten zijn hiervoor een oplossing te vinden (al 3 maanden, dus het is maar de vraag of dat wat word...)
Volgens mij kunnen ze dat allang, maar ze hebben gewoon geen zin om het aan te zetten... veel liever klanten die over hun belminuten heengaan |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Anoniem: 42149 schreef op 22 December 2002 @ 17:25:
Ik heb in 10 minuten ongeveer een kleine 250 kb binnengehaald overdag, wat kan ik ongeveer verwachten dan? want anders nok ik daar gelijk mee (ben nog geen miljonair nl)
hetzelfde als 10 minuten buiten je bundel bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anoniem: 42149 schreef op 22 December 2002 @ 17:25:
Tja, dan hangt het ervan af, bel je in via het 06 nummer, of gebruik je GPRS voor de toegang, enkle bij GPRS is het relevant _hoeveel_ data je binnen haalt, gezien je daar per kb betaald (Maar een GPRS abo afsluiten omdat je wilt wappen lijkt me sick... 10EUR/mnd voor 1MB (10EUR/mb eroverheen) of 15EUR/mnd voor 5MB (6,25EUR/mb eroverheen ofzo). Maar voor GSM inbellen via dat 06 nummer is het dus gewoon exact dat anntal minuten dat je verbonden bent x je kosten per minuut (0,22 incl. btw per minuut voor Hi Profile, 0,29 voor KPN Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Wallie schreef op 22 december 2002 @ 17:41:
[...]

Volgens mij kunnen ze dat allang, maar ze hebben gewoon geen zin om het aan te zetten... veel liever klanten die over hun belminuten heengaan |:(.
Dat zou je idd wel denken, maar dat is in geval van de Hi Profile niet zo, er zit daar een addertje onder het gras die teveel computerkracht zou vergen om dat realtime te kunnen verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke ik weet weer genoeg guys, thx.

Wel jammer idd dat je je status niet kan opvragen. Maja, als het goed is kun je in ieder geval de gekozen gesprekkenduur zien in de meeste phones. moet ik die maar elke maand op nul zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Kippenijzer schreef op 22 December 2002 @ 18:13:
[...]

Tja, dan hangt het ervan af, bel je in via het 06 nummer, of gebruik je GPRS voor de toegang, enkle bij GPRS is het relevant _hoeveel_ data je binnen haalt,
tja.. gprs bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het moge dan enigszins duur zijn, maar KPN was in NL wel de eerste aanbieder met GPRS hoor... (btw, waar denk je dat i-mode gebruik van maakt dan :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Anoniem: 42149 schreef op 22 december 2002 @ 18:49:
Oke ik weet weer genoeg guys, thx.

Wel jammer idd dat je je status niet kan opvragen. Maja, als het goed is kun je in ieder geval de gekozen gesprekkenduur zien in de meeste phones. moet ik die maar elke maand op nul zetten.
Daar moet je dan wel je smsjes aftrekken, dat is het vervelende (1 smsje, is bij HI profile, ook 1 belminuut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

En één keer de voicemeel van iemand aan de lijn krijgen en direct ophangen is ook 1 belminuut... Ik zeg niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat weet ik, xie het wel even aan de eerste maand.

Anders stap ik volgend jaar toch gewoon over naar vodafone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Kippenijzer schreef op 22 December 2002 @ 20:01:
[...]

Het moge dan enigszins duur zijn, maar KPN was in NL wel de eerste aanbieder met GPRS hoor... (btw, waar denk je dat i-mode gebruik van maakt dan :? )
sorry, je hebt helemaal gelijk, heb het na wat zoeken wel gevonden (internet everywhere), had er eerst ook niet van gehoord bij kpn, dus je hebt me wat bijgeleerd.

Dat I-mode via gprs werkt weet ik.

[ Voor 9% gewijzigd door StanTheMan op 23-12-2002 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Niet online
Wallie schreef op 22 December 2002 @ 20:42:
[...]

Daar moet je dan wel je smsjes aftrekken, dat is het vervelende (1 smsje, is bij HI profile, ook 1 belminuut).
Op de meeste nieuwe telefoons zit ook een sms-teller, dus zo'n probleem is het allemaal niet :)

Profile30 is overigens goedkoper dan je denkt, omdat je voor de belminuten en smsjes maar 15 eurocent per stuk betaald. Best goedkoop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Timmey schreef op 23 december 2002 @ 09:29:
[...]

Op de meeste nieuwe telefoons zit ook een sms-teller, dus zo'n probleem is het allemaal niet :)
....
Op mijn Siemens ME45 zit geen sms teller :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Timmey schreef op 23 December 2002 @ 09:29:
[...]

Profile30 is overigens goedkoper dan je denkt, omdat je voor de belminuten en smsjes maar 15 eurocent per stuk betaald. Best goedkoop dus.
Zolang je inderdaad iets langere gesprekken voert, want elk gesprek < 1 minuut kost je dus ook 1 eenheid/belminuut -> Krijg je iemands voicemail, hang je gelijk op, toch weer 1 eenheid gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op 22 December 2002 @ 16:16:
Een zelfde bepaling stond ook bij O2 in de voorwaarden, maar blijkbaar zagen zij het bellen met Genie niet als dataverkeer. Het zal me benieuwen wat op mijn eerste rekening staat!
Ff mijn eigen vraag beantwoorden. Ik heb aan KPN gevraagd of WAPpen onder mijn belbundel valt (KPN240), helaas:
Date sent: Sun, 29 Dec 2002 15:55:27 CET
Subject: Re: WAP (ID 8)
From: KPN Mobile The Netherlands <klantenservice@m-info.nl>
Send reply to: KPN Mobile The Netherlands <klantenservice@m-info.nl>

Geachte heer Van der Ven,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De kosten welke u maakt door het gebruik van WAP vallen niet onder de belbundel.

Ik vertrouw erop u met deze informatie van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

KPN Mobile The Netherlands
Klantenservice
Nog ff mijn andere vraag aanhalen: weet iemand of het mogelijk is om je mobiele KPN-rekening online te bekijken? Ik heb uiteraard geprobeerd of het me lukt via kpn.com (net zoals die voor de vaste aansluiting), maar dat lukt me niet.

Nog een vraagje:
Kippenijzer schreef op 23 december 2002 @ 11:40:
[...]

Zolang je inderdaad iets langere gesprekken voert, want elk gesprek < 1 minuut kost je dus ook 1 eenheid/belminuut -> Krijg je iemands voicemail, hang je gelijk op, toch weer 1 eenheid gekost...
Is dit ook het geval bij een KPN240 abbo? Daar zou ik namelijk niet zo blij mee zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door pven op 29-12-2002 19:03 . Reden: Vraag van Kippenijzer gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

pven schreef op 29 december 2002 @ 18:51:
[...]

Ff mijn eigen vraag beantwoorden. Ik heb aan KPN gevraagd of WAPpen onder mijn belbundel valt (KPN240), helaas:

[...]

Nog ff mijn andere vraag aanhalen: weet iemand of het mogelijk is om je mobiele KPN-rekening online te bekijken? Ik heb uiteraard geprobeerd of het me lukt via kpn.com (net zoals die voor de vaste aansluiting), maar dat lukt me niet.
Nope, helaas pindakaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

pven schreef op 29 December 2002 @ 18:51:

Nog een vraagje:
Dit was toch al beantwoord? Dit kan dus niet, want telefoonrekening online is enkel voor de vaste telefonie beschikbaar
Is dit ook het geval bij een KPN240 abbo? Daar zou ik namelijk niet zo blij mee zijn.
Nee, daarom zou ik iedereen die weinig SMS-ed dan ook aanraden om een KPN Mobile bundel te nemen, want daar kun je gewoon gesprekken van 1 seconde voeren binnen je bundel...

Over duf gesproken wat dat betrefd... In de Primafoons weten ze blijkbaar niet dat dat zo is, want ze smeren klanten die _nooit_ sms-en en veel bellen een Hi Profile 50 bundel aan (400 bel-eenheden) Terwijl het gros van die mensen zelfs met een KPN Mobile 360 abo beter uit zou zijn... Nog zoiets, een reden waarom ze daar die keuze maken... De gemiddelde Primafoon(medewerker) weet niet dat er een nog groter abo bestaat, te weten de KPN Mobile 600 (Jaja, 10 uur gratis bellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 29 december 2002 @ 19:10:
[...]
Dit was toch al beantwoord? Dit kan dus niet, want telefoonrekening online is enkel voor de vaste telefonie beschikbaar
Anoniem: 45898 schreef op 22 December 2002 @ 12:59:
2. volgens mij kan je bij KPN online je rekeningen bekijken en je status tot nu toe
Die was idd beantwoord met als antwoord dat het mogelijk is. Echter: ik kan die optie dus niet vinden op de website en ik zie in dit draadje inmiddels tegenstrijdige berichten staan (het kan wel en niet).

Uiteraard dank voor de rest van je antwoord!

Pagina: 1