En wel een waarbij ik met PHP werk! Ha! Niet wegrennen nu.. Ik ben bezig met een klein CRM-achtig iets. Ik heb dus een object welke zichzelf kan initialiseren met waarden van het aanroepende script, een statische methode waarmee ik een enkel record uit de database oproept, etc.
Ik heb echter 1 situatie waar ik de data-hiding moet doorbreken omdat ik niet zeker weet hoe ik het moet implementeren. Het gaat om het punt waarbij ik een bepaald record wil bewerken. Ik werk met Smarty, en in mijn template gebruik ik de associatieve array formData om form widgets te vullen.
Het probleem is nu, hoe krijg ik de data uit het object in deze array zonder dat ik daarbij het object forceer de widget namen van het desbetreffende form te kennen en mijn abstractie te breken en zonder het aanroepende script te forceren de inhoud van het desbetreffende object te kennen..
De code ziet er nu ongeveer zo uit:
Niet bepaald "zoals het hoort dus".. Ik hoor graag jullie suggesties..
Ik heb echter 1 situatie waar ik de data-hiding moet doorbreken omdat ik niet zeker weet hoe ik het moet implementeren. Het gaat om het punt waarbij ik een bepaald record wil bewerken. Ik werk met Smarty, en in mijn template gebruik ik de associatieve array formData om form widgets te vullen.
Het probleem is nu, hoe krijg ik de data uit het object in deze array zonder dat ik daarbij het object forceer de widget namen van het desbetreffende form te kennen en mijn abstractie te breken en zonder het aanroepende script te forceren de inhoud van het desbetreffende object te kennen..
De code ziet er nu ongeveer zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $bedrObj = Bedrijf::dbSelecteerEen($recordId); $formData = array ( 'veld1' => $bedrObj->_veld1 /* enzovoorts */ ); ?> |
Niet bepaald "zoals het hoort dus".. Ik hoor graag jullie suggesties..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 12:02 ]