Toon posts:

Hoe verder met " rendo de kooi"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het nu verder gaat met de i-net leverancier " De KOOI" (meppel, steenwijk en omgeving)

mijn vader heeft daar een abbon, maar weet niet wat er nu staat te gebeuren als straks bij de kooi de stekker er uit gaat. (ze hebben een dwangsom opgelegd gekregen)

ik hoop dat iemand iets meer weet.

groet scoob

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:42:
Weet iemand hoe het nu verder gaat met de i-net leverancier " De KOOI" (meppel, steenwijk en omgeving)

mijn vader heeft daar een abbon, maar weet niet wat er nu staat te gebeuren als straks bij de kooi de stekker er uit gaat. (ze hebben een dwangsom opgelegd gekregen)

ik hoop dat iemand iets meer weet.

groet scoob
Mjah, ik ben laatst nog bij die luitjes over de vloer geweest voor een demo-middag van BySky. Toen waren ze nog zo ontzettend trots en blij met hun kabel abbo's. :+
Overigens voorzagen ze al wat capaciteitsproblemen met hun sattelietabbo, maar die nieuwe Astra satteliet zou voor ontlasting gaan zorgen :+

Die lui hebben wel pech he? :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

als ze de stekker eruit trekken gaan alle abonnees ook uit de lucht. Maar voordat dat gebeurd moet de Kooi wel eerst de abonnees op de hoogte stellen en een goede oplossing vinden, want ze mogen niet zomaar zoiets uit de lucht halen!

Verwijderd

Topicstarter
tja dat heb ik pa ook gezegd!!

maar die is bang dat het wel ff kan duren voordat essent (@home) het werkelijk gaat overnemen, dus dattie straks zonder zit

Verwijderd

Essent@home gaat in Meppel (en omstreke) vanaf eind 1e helf 2003 internet via de kabel aanbieden. Hopelijk iets sneller wegens dat gedoe met De Kooi.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:08
@home gaat wel meer dan iets sneller dan rendo-de kooi. Ik zou je pa maar vast een beetje lekker gaan maken met snelheden van rond de 400 kilobyte/sec. Leve Essent.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik meen dat DeKooi het kabelnet gaat verlaten en dat Essent/@Home het aanbieden van internet overneemt. In de grotere plaatsen (Meppel, Steenwijk, Hoogeveen) wordt al vrij snel @Home aangeboden, ik geloof volgend jaar nog.

De kleinere plaatsen gan straks wel DeKooi verliezen, maar krijgen daar nog geen @Home voor terug vanwege investeringskosten etc...... Ik geloof trouwens dat in die plaatsen het oude systeem (DEMOS) nog wel even blijft draaien.

Voor de 3 "grote" plaatsen geldt trouwens dat er ADSL beschikbaar is.... wellicht verstandiger om zowiezo die hele kabeltroep daar maar eens de deur uit te zetten :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwacht geen wonderen in snelheid als ze Demos modems blijven gebruiken.
Die modems werken via de LPT poort, dus sneller kunnen ze niet eens.

Misschien dat Essent alleen de Com21 gebieden overneemt, die zijn er toch van Rendo ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 13:56
DEMOS is via de com poort en is ERG traag en storingsgevoelig.

Ik ben er zelf slachtoffer van. Ik heb het via Kabelfoon (zij willen er vanaf maar mogen van Essent niet uitbreiden). Essent wil zelf echter ook nog niets gaan aanbieden, omdat ze er het geld niet voor hebben. En nu gaan ze het WEL in Meppel aanbieden? Als dat zo is spelen ze een wel HEEL erg smerig spelletje :(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• maartena
Off topic: Kabelfoon heeft alle breedband apperatuur al geinstalleerd in Zevenbergen en Klundert, maar worden inderdaad door Essent tegengewerkt. Kabelfoon is klaar om modems uit te rollen, maar Essent houdt dit contractueel tegen. Hiermee zijn deze twee plaatsen de enige die geen breedband van Kabelfoon kunnen krijgen.... alle andere plaatsen van Kabelfoon zijn al in 2000 voorzien.

On topic: Essent heeft per 1 Jan. 2000 het kabelnet overgenomen van de Rendo (volgens mij gelijk met de datum waarop Zevenbergen aangekocht werd) en sindsdien zijn er dezelfde problemen. De Kooi wilde in eerste instantie ook breedband aanbieden maar wordt door Essent tegengewerkt.

De plaatsten Meppel, Steenwijk en Hoogeveen zijn echter een STUK groter dan de voorgenoemde brabantse dorpjes.... Het is de verwachting dat daar in de zomer van 2003 breedband @home wordt uitgerold. In de kleinere "ex-rendo" plaatsen zijn ze net als in Zevenbergen en Klundert voorlopig nog niet aan de beurt...... Dat kan dus nog wel 2004 of later worden.

ADSL is trouwens sinds kort beschikbaar in Zevenbergen maar niet in Klundert.

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 23-12-2002 21:28 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

• DrJamez
  • Laatst online: 17-05 13:56
En moet jij eens raden waar ik woon ;(

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
Om ff terug tekomen op het type modem, het is idd aangesloten op een com poort.
Is dit negatief of is dit positief voor pa???

scoob

• maartena
Als pa niet al te veel internet werkt dat com-poort modem op dezelfde snelheid als een gewoon, normaal telefoonmodem. Maximum download is zo'n 5 a 6 kbyte/s meestal (8 a 9 als je echt geluk hebt) dus echt bar snel is het niet..... maar wel zonder telefoonkosten, en dat is veeeeeeeeel belangrijker dan de kwaliteit van dat ding niet? :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

We hebben toch DSL in meppel............
Denk dat @home niet echt goedkoper is dan een lite adsl abbo...

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
neeej maar als @home in meppel net zo goed scoort als in zwolle (300KB) dat haal je niet met een lite adsl abonn. Dit is in verhouding maar ietsjes goedkoper.

scoob

• JustSomeone
  • Laatst online: 20:37
En ik heb hier in meppel al bijna een jaar internet via adsl.
Ik ben nu echt blij dat ik overgestapt ben naar adsl zeg....
Dat Rendo was vanaf het begin al niets, en qua stabiliteit en storingen werd het steeds erger. Bij Planet heb helemaal geen last gehad van storingen tot nu toe (ff afkloppen ;) )

Verwijderd

@home gaat de boel verzorgen.. maar k had ergens gelezen dat het CAI netwerk van rendo niet geschikt is voor @home.. dus je zal waarschijnlijk toch ff zonder kabel internet komen te zitten denk ik,
Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 23:18:
neeej maar als @home in meppel net zo goed scoort als in zwolle (300KB) dat haal je niet met een lite adsl abonn. Dit is in verhouding maar ietsjes goedkoper.

scoob
groeten onder een reply is niet nodig hoor.

enne k haal hier ( friesland ) pieken tot 800~900Kbyte/sec, soms is ff om te huilen. maar nog altijd gemiddeld sneller dan ADSL.

en was het niet zo dat bij het LITE abbonoment er datalimieten komen ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2002 13:58 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 26 december 2002 @ 13:56:

enne k haal hier ( friesland ) pieken tot 800~900Kbyte/sec, soms is ff om te huilen. maar nog altijd gemiddeld sneller dan ADSL.

ik denk dat je BYTE per sec bedoelt ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 00:58:
Essent@home gaat in Meppel (en omstreke) vanaf eind 1e helf 2003 internet via de kabel aanbieden. Hopelijk iets sneller wegens dat gedoe met De Kooi.
uhm... wil je mijn 56k modem kopen? die gaat nog sneller dan de kooi prut man!

• maartena
Bestaat het Rendo Gebruikers Platform (RGP) eigenlijk nog?

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Volgens mij wel maartena, maar die doen toch geen ruk. Die spelen net zo mee als De Kooi en Rendo dat doen.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Nu maar hopen dat Essent snel de kabeltjes eringraaft, en vooral in dat 'gat' tussen Zwolle en Meppel. Ik heb zo langzamerhand het gevoel alsof ik met rooksignalen zit te internetten.

-

• EVILSalami
  • Laatst online: 17-05 15:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

JustSomeone schreef op 26 december 2002 @ 12:57:
En ik heb hier in meppel al bijna een jaar internet via adsl.
Ik ben nu echt blij dat ik overgestapt ben naar adsl zeg....
Dat Rendo was vanaf het begin al niets, en qua stabiliteit en storingen werd het steeds erger. Bij Planet heb helemaal geen last gehad van storingen tot nu toe (ff afkloppen ;) )
Hoe kun jij al een jaar ADSL hebben als het sinds het 4e kwartaal van 2002 is uitgerold?

(PS: serieuze vraag)

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
EVILSalami schreef op 27 december 2002 @ 01:49:
[...]

Hoe kun jij al een jaar ADSL hebben als het sinds het 4e kwartaal van 2002 is uitgerold?

Omdat het volgens mij sinds het vierde kwartaal van 2001 is uitgerold ;)

-

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Arie Kanarie schreef op 27 December 2002 @ 17:20:
[...]

Omdat het volgens mij sinds het vierde kwartaal van 2001 is uitgerold ;)
Is dat zo? In steenwijk dat is 10 Km verder dan meppel hebben we het sinds kort vandaar dat ik het vreemd vond

Verwijderd

Topicstarter
oke ...... dus om ut ff op een rijtje te zetten........

- huidig "de kooi" netwerk is niet geschikt voor het netwerk van @home.
- @home netwerk zit in steenwijk nog niet in de grond (kabels).
- Pa komt hoogst waarschijnlijk zonder i-net te zitten.

Wat adviseren jullie?????

Verwijderd

ik adviseer je om je rendo.dekooi emails van de laatste paar maand te bekijken, want er zit er een tussen waarbij de hele situatie uitgelegd wordt en er een aanbod wordt gedaan om je goedkoop over te laten stappen op ADSL@BBNET waarbij je je oude rendo mail adres,login en webdomain kunt behouden.

Dit ging meen ik 39 euro per maand kosten en is het enige aanbod wat dekooi doet.

ander alternatief is ADSL van een andere provider nemen of kijken of @home snel beschikbaar is, meer zit er helaas niet op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 December 2002 @ 15:47:
[...]

uhm... wil je mijn 56k modem kopen? die gaat nog sneller dan de kooi prut man!
Hoef nie, heb zelf al ADSL :P
Arie Kanarie schreef op 26 December 2002 @ 23:12:
Nu maar hopen dat Essent snel de kabeltjes eringraaft, en vooral in dat 'gat' tussen Zwolle en Meppel. Ik heb zo langzamerhand het gevoel alsof ik met rooksignalen zit te internetten.
In dat gebied kun je als het goed is binnenkort Draadloos internetten, check http://www.sallandxs.nl

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2002 10:52 ]

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 10:28:
ik adviseer je om je rendo.dekooi emails van de laatste paar maand te bekijken, want er zit er een tussen waarbij de hele situatie uitgelegd wordt en er een aanbod wordt gedaan om je goedkoop over te laten stappen op ADSL@BBNET waarbij je je oude rendo mail adres,login en webdomain kunt behouden.

Dit ging meen ik 39 euro per maand kosten en is het enige aanbod wat dekooi doet.

ander alternatief is ADSL van een andere provider nemen of kijken of @home snel beschikbaar is, meer zit er helaas niet op.
Er is nog helemaal niets uitgelegd tot nu toe. De Kooi verstuurde een e-mail voor een aanbod van 'Saturnus Internet' via het netwerk van BBNed. Dit werd zelfs een onderdeel van de rechtzaak.

Overigens krijgt Hoogeveen direct als Rendo De Kooi moet stoppen (of misschien zelfs in Januari al) @Home van Essent. Dat is denk ik via Com21, aangezien @home niets anders aanbiedt.

Hoe het zit met Meppel en Steenwijk weet ik niet, maar je kunt wel even bellen met de helpdesk van Rendo De Kooi, die weten er meer van.

update:
Je vader krijgt binnenkort (wij hebben er vandaag eentje gehad) van Essent kabelcom over hoe het verder gaat.

Het komt erop neer dat je in januari 2003 moet kiezen van wie je internet wilt hebben (De Kooi of Essent). Essent biedt 10 kb/s internet (KeyAccess) voor 17,- per maand. Ook staat in de brief dat je binnenkort van De Kooi een brief kunt verwachten waarin zij hún internetdiensten aanbieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-12-2002 11:58 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• JustSomeone
  • Laatst online: 20:37
EVILSalami schreef op 27 december 2002 @ 01:49:
[...]

Omdat al in september 2001 adsl beschikbaar kwam in Meppel. In december ben ik begonnen met aanvragen en in januari was ik aan het internetten via ADSL, dus ok het is nog niet helemaal een jaar :D

Verwijderd

Japie_17 schreef op 28 december 2002 @ 10:55:
[...]
Er is nog helemaal niets uitgelegd tot nu toe. De Kooi verstuurde een e-mail voor een aanbod van 'Saturnus Internet' via het netwerk van BBNed. Dit werd zelfs een onderdeel van de rechtzaak.

Overigens krijgt Hoogeveen direct als Rendo De Kooi moet stoppen (of misschien zelfs in Januari al) @Home van Essent. Dat is denk ik via Com21, aangezien @home niets anders aanbiedt.

Hoe het zit met Meppel en Steenwijk weet ik niet, maar je kunt wel even bellen met de helpdesk van Rendo De Kooi, die weten er meer van.

update:
Je vader krijgt binnenkort (wij hebben er vandaag eentje gehad) van Essent kabelcom over hoe het verder gaat.

Het komt erop neer dat je in januari 2003 moet kiezen van wie je internet wilt hebben (De Kooi of Essent). Essent biedt 10 kb/s internet (KeyAccess) voor 17,- per maand. Ook staat in de brief dat je binnenkort van De Kooi een brief kunt verwachten waarin zij hún internetdiensten aanbieden.
Wat ik mij nu afvraag is hoe kom je aan deze info. Ik ben zelf namelijk ook Rendo slachtoffer. En ben woonachtig in het gat onder Hoogeveen namelijk zuidwolde, weet iemand of wij hier ook een aanbod van essent gaan krijgen of maak ik weinig kans. Wie kan mij hier antwoord op geven.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
2 feb gaat rendo stoppen

daarna bied essent (die het gekocht heeft) een vervangend pakket aan tegen een lagere prijs. de snelheid gaat iets omhoog (10kb/s ipv 5kb/s) en het datalimiet gaat er af
dit is totdat er voledige kabelsnelheid komt

de meeste gebruikers van rendo gaan over op ADSL, en daarom zal de snelheid van het netwerk ook iets omhoog gaan.

saturnus, die eerst internet leverde aan dekooi bied ook ADSL aan, maar is alweer bekroont tot 'slechtste ADSL aanbieder van 2002' :+

ik heb van rendo zelf nog geen email gehad dat ze zouden stoppen, en vind dit erg tegevallen

wel heb ik van essent een brief gehad met daarin de datum dat rendo de stekker er uit trekt.
als mensen willen stoppen met kabel hoeven ze niks te doen.
wanneer mensen kabel van essent willen moeten ze even een formulier (dat bij de brief zat) inleveren
wanneer mensen slim zijn nemen ze ADSL :+

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ik hoop je over een jaar nog eens te spreken, en dan te horen of je nog zo denkt

• zwahiel
  • Laatst online: 17-05 17:51

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik vind dit ('t moet even gezegt worden!) het toppunt van volksverlakkerij!

Er werd gezegd dat kabel netwerken vrij moesten komen zodat er meerdere aanbieders op het netwerk kunnen, XS4ALL was het eerste slachtoffer, Kabelfoon en daarna dus ook weer Rendo, initiatieven die veel steun bij hun gebruikers krijgen door hun toepassing, worden zomaar onder de tafel geveegd door groten als Essent. Onder het mom dat er (bij kabelfoon iig) geen geld is worden investeringen en groei van bedrijven en klanten gestopt...

Belachelijk! Het eindproduct is vaak slechter dan in de voorgaande situatie... Echt zware onzin dus die open netwerken!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

De stekker is er uit bij dekooi... Mijn oom kan niet meer inloggen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 02:40:
Dus omdat jouw oom niet meer kan inloggen zou gelijk het hele netwerk plat zijn? Is dat niet een beetje voorbarig :)

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-02 22:07
het werkt nog hoor... :)

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
De kooi wordt @home heb ik gehoord.
na een lange rechtzaak van de provider met essent heeft de rechter besloten dat i-net provider de kooi moest stoppen.
het wordt dan overgenomen door @home

(dit is wat ik gehoord heb)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Woei mijn ADSL van XS4all gaat binnekort naar 768 en ik had eerst rendo :D ik ben blij dat ze dood zijn, meen ik serieus. Ik gun die lui geen ene cent meer, service van 0,0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 02:40:
Nou hier werkt het nog steeds. En stabieler dan ooit moet ik zeggen
:P, al 5 dagen achter elkaar geen uitvallers :7

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Dat komt omdat ik weg ben bij rendo waarmee ik 24/7 mp3's "probeerde" te downloaden ;)

• maartena
zwahiel schreef op 06 januari 2003 @ 13:04:
Ik vind dit ('t moet even gezegt worden!) het toppunt van volksverlakkerij!

Er werd gezegd dat kabel netwerken vrij moesten komen zodat er meerdere aanbieders op het netwerk kunnen, XS4ALL was het eerste slachtoffer, Kabelfoon en daarna dus ook weer Rendo, initiatieven die veel steun bij hun gebruikers krijgen door hun toepassing, worden zomaar onder de tafel geveegd door groten als Essent. Onder het mom dat er (bij kabelfoon iig) geen geld is worden investeringen en groei van bedrijven en klanten gestopt...

Belachelijk! Het eindproduct is vaak slechter dan in de voorgaande situatie... Echt zware onzin dus die open netwerken!
Mee eens! Kabelfoon is de ISP van de "kleine CAI's" ofwel biedt kabel internet op de netwerken van onafhankelijke CAI bedrijven die zelf te klein zijn om hierin te investeren.

Tot op een gegeven moment het kabelnet van de CAI Zevenbergen werdt overgenomen, en Kabelfoon vervolgens GEWEERD wordt om daar breedbanddiensten aan te bieden! Het oude "DEMOS" systeem (ook bekend bij de Rendo abonnee's) werkt daar nog wel omdat het voor de overname werd geinstalleerd. Intussen bied Kabelfoon snelle breedband modems aan in alle plaatsen - BEHALVE Zevenbergen en Klundert omdat Essent weigerd mee te werken. Dit terwijl de breed-band apperatuur al fysiek in plaats is!

Aan de andere kant bieden ze bij de CAI Harderwijk naast Chello (die dus ook een contract met de CAI Harderwijk had) internet via de kabel aan, dus concurrentie kan wel! Kabelfoon zelf heeft trouwens nooit iets tegen concurrentie gehad.

Met de Rendo is het volgens mij zo dat het huidige systeem wordt overgenomen, en dat "ergens in 2003" ook wordt begonnen met de @Home uitrol.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 08:20:
[...]
Dus omdat jouw oom niet meer kan inloggen zou gelijk het hele netwerk plat zijn? Is dat niet een beetje voorbarig :)
Hij heeft een tijdje geleden wel ergens op de website van essent, of iets dergelijks, zijn kabelmodem nummer in gevoerd.

--Daarna niks meer vernomen per (e)mail.--

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02-2025
Ok, we zijn nu al weer een paar maanden verder, ik woon in Steenwijk en ik wil graag een beetje voordelig internetten. En ik heb géén vaste telefoon aansluiting. Mijn vriendin en ik hebben allebij een gsm en daar redden we het al een tijd prima mee. ADSL is dus geen optie.
Essent is onze (tv)kabel provider, maar er is dus (nog steeds) geen Essent @Home mogelijk in Steenwijk. Volgens het Essent-informatielijn-persoontje staat Steenwijk ook niet op de lijst van binnenkort aan te sluiten plaatsen. Ik heb uit de diverse bovenstaande posts begrepen dat dit te maken heeft met een verschil in de door De Kooi en Essent toegepaste technieken. Weet iemand mij hier nu meer over te vertellen?

[ Voor 3% gewijzigd door lord.farquaad op 04-11-2003 19:01 ]

• Jaap-Jan
De Kooi gebruikt DEMOS-1 en Essent Eurodocsis. Om te beginnen is het DEMOS-1 modem aangesloten op de serieële poort, hierdoor kan het modem (door de beperking die het gebruik van die poort oplegt) slechts een maximale doorvoersnelheid van 115k2 aan. Het andere systeem maakt gebruik van een ethernetmodem die al naar gelang op een netwerkkaart (die theoretisch 10/ 100mbit aankan) of een USB poort (met ethernet converter, 12Mbit/s.

Het DEMOS-1 systeem was één van de eerste manieren om via de kabel op internet te kunnen, oorspronkelijk bedoeld voor ziekenhuizen. De standaard is niet ontwikkeld op hoge snelheden. De bottleneck bij het DEMOS-1 modem is dus de standaard én de beperking die de seriële poort oplegt. Bij eurodocsis is de theoretische snelheid 52mbit/s. @home breedband is het snelste abonnement, welke een downloadsnelheid heeft van 2800kbit/s en een upload van 64kbit/s. Hier is niet de standaard de belemmering, maar essent capt zelf de snelheid op die hoogte.

Kort gezegd: Het DEMOS-1 systeem is verouderd en kan geen hoge snelheden aan. Een goede kennis uit Steenwijkerwold heeft overigens een tijd geleden een folder gekregen voor draadloos internet, aleen weet ik daar het fijne niet van. In Hoogeveen hebben we gelukkig wel @home nu, na vanaf april 1998 bij Rendo De Kooi (en van februari 2003 tot september 2003 bij AlwaysAccess) gezeten te hebben.

Ik denk dat je weinig andere mogelijkheden hebt, dan ADSL of je moet de hele buurt in Steenwijk optrommelen, misschien dat Essent dan wat wil doen, maar ik vraag het me af. Als je weet welke provider ik bedoel, dan is Draadloos Internet misschien ook wel een optie.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Japie_17 schreef op 04 november 2003 @ 20:14:

Bij eurodocsis is de theoretische snelheid 52mbit/s. @home breedband is het snelste abonnement, welke een downloadsnelheid heeft van 2800kbit/s en een upload van 64kbit/s. Hier is niet de standaard de belemmering, maar essent capt zelf de snelheid op die hoogte.
2560 down en 128 up dan wel :)

• maartena
_cje_ schreef op 04 november 2003 @ 18:58:
Ok, we zijn nu al weer een paar maanden verder, ik woon in Steenwijk en ik wil graag een beetje voordelig internetten. En ik heb géén vaste telefoon aansluiting. Mijn vriendin en ik hebben allebij een gsm en daar redden we het al een tijd prima mee. ADSL is dus geen optie.
Voor 10 euro per maand heb je BelBudget, en kun je jezelf iedere gewenste ADSL aansluiting aan laten meten, van 256 kbit/s tot 8 Mbit/s.

Trust me. Als je daar alleen nog dat DEMOS kan krijgen van theoretisch 115kbit/s (maar in de praktijk kom je niet verder dan een 56k modem) dan wil je echt dolgraag die 10 euro extra per maand uitgeven om maar ADSL te kunnen krijgen..... Dat garandeer ik je :)

Op dit moment kun je dat dus alleen krijgen, middels http://www.alwaysaccess.nl voor slechts 16 euro 95. Dat klinkt lekker goedkoop, en je krijgt dan ook precies waar je voor betaald: Een hopeloos verouderd DEMOS systeem met snelheden die niet boven de 56k modems uitkomen. Bovendien is de latency op het systeem zo waardeloos dat pings boven de 500ms als "SNEL" worden ervaren. Online gamen met een 28k8 telefoonmodem gaat dus gewoon sneller.

De modemfabrikant van de DEMOS modems (DeltaKabel) is trouwens al 2 jaar geleden overgenomen door Lucent, en ze werken dus met oude modems. Lucent heeft DeltaKabel eigenlijk gewoon opgeheven, en gebruikt het gebouw voor haar eigen activiteiten die natuurlijk zijdelings nog veel met netwerken te maken hebben. Zowel Casema als Kabelfoon zijn hun DEMOS systemen compleet aan het uitfaseren, dus tweedehands modempjes kunnen ze nog wel op de kop tikken indien nodig, maar aangezien de meesten in Steenwijk, Meppel, en Hoogeveen allang op ADSL zijn overgestapt hebben ze denk ik nog wel een stapel oude troep liggen.

Geloof me maar.... als dat het enige is wat verkrijgbaar is wil je echt heeeeeel erg graag 10 euro per maand meer uitgeven voor een BelBudget telefoonabonnement om ADSL te kunnen krijgen. Je hoeft er natuurlijk helemaal geen telefoon op aan te sluiten, dus je hoeft het verder niet te gebruiken.

Je wil echt niet zo'n DEMOS modem in huis hebben. Echt niet.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Jaap-Jan
Ooh ja, de praktijksnelheid variëerde van 5 kB/s tot 7,5 á 8,0 kB/s (kilobytes dus), maar nóóit de 10kb/s en inderdaad, de pingsnelheid was belabberd laag. Voor IRC was dit lastig, ik speelde nooit spelletjes on-line. Voor zijn geld is het niet veel. Maar volgens mij kun je geen AlwaysAccess meer aanvragen nu. Ik zou het absoluut ook niet willen aanbevelen als je een beetje lekker wilt surfen.

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02-2025
Dank voor de info. Op die site van AlwaysAccess staat het volgende: "AlwaysAccess is er exclusief voor onze abonnees in het voormaling Rendo Kabelservice gebied die gebruik hebben gemaakt van internet via de kabel." Dit zal wel inhouden dat ik er toch al geen lid van zou kunnen worden. Dan toch nog maar eens de ADSL alternatieven bekijken.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mij werd ook AlwaysAccess aangeboden, maar heb dat "aanbod" niet aangenomen.
Ik woon in Steenwijk, en heb nu bijna 1 jaar ADSL.
Een collega van me heeft nu nog AA, en de snelheden zijn te vergelijken met de oude RdK kwaliteiten (3/5Kb is standaard, heel soms 10Kb).
Kan ook niet anders, ze gebruiken immers de zelfde DEMOS meuk.
Was er bij het aanvragen snel bij, en binnen 3 weken zat de KPN centrale al aan zijn toen malige aansluitingen.

And The Only One

Pagina: 1