_cje_ schreef op 04 november 2003 @ 18:58:
Ok, we zijn nu al weer een paar maanden verder, ik woon in Steenwijk en ik wil graag een beetje voordelig internetten. En ik heb géén vaste telefoon aansluiting. Mijn vriendin en ik hebben allebij een gsm en daar redden we het al een tijd prima mee. ADSL is dus geen optie.
Voor 10 euro per maand heb je BelBudget, en kun je jezelf iedere gewenste ADSL aansluiting aan laten meten, van 256 kbit/s tot 8 Mbit/s.
Trust me. Als je daar alleen nog dat DEMOS kan krijgen van theoretisch 115kbit/s (maar in de praktijk kom je niet verder dan een 56k modem) dan wil je
echt dolgraag die 10 euro extra per maand uitgeven om maar ADSL te kunnen krijgen..... Dat garandeer ik je
Op dit moment kun je dat dus alleen krijgen, middels
http://www.alwaysaccess.nl voor slechts 16 euro 95. Dat klinkt lekker goedkoop, en je krijgt dan ook precies waar je voor betaald: Een hopeloos verouderd DEMOS systeem met snelheden die niet boven de 56k modems uitkomen. Bovendien is de latency op het systeem zo waardeloos dat pings boven de 500ms als "SNEL" worden ervaren. Online gamen met een 28k8 telefoonmodem gaat dus gewoon sneller.
De modemfabrikant van de DEMOS modems (DeltaKabel) is trouwens al 2 jaar geleden overgenomen door Lucent, en ze werken dus met oude modems. Lucent heeft DeltaKabel eigenlijk gewoon opgeheven, en gebruikt het gebouw voor haar eigen activiteiten die natuurlijk zijdelings nog veel met netwerken te maken hebben. Zowel Casema als Kabelfoon zijn hun DEMOS systemen compleet aan het uitfaseren, dus tweedehands modempjes kunnen ze nog wel op de kop tikken indien nodig, maar aangezien de meesten in Steenwijk, Meppel, en Hoogeveen allang op ADSL zijn overgestapt hebben ze denk ik nog wel een stapel oude troep liggen.
Geloof me maar.... als dat het enige is wat verkrijgbaar is wil je echt
heeeeeel erg graag 10 euro per maand meer uitgeven voor een BelBudget telefoonabonnement om ADSL te kunnen krijgen. Je hoeft er natuurlijk helemaal geen telefoon op aan te sluiten, dus je hoeft het verder niet te gebruiken.
Je wil echt niet zo'n DEMOS modem in huis hebben. Echt niet.