Toon posts:

K7S5A + duron 1.3 overklocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ken een K7S5A moederboard met een duron 1.3Ghz thuis staan en wil deze voor de fun overklocken...

maar ik kan geen jumpers of bios instellingen vinden waarmee het zou kunnen worden gedaan...

iemand ervaringen met dit board?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
zoek en gij zult vinden! zijn genoeg topics over geweest.
hint: er zijn overclockers bios'en als ik het goed heb.

Verwijderd

je bios flashen met een cheepobios : http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm hier staan er een hoop

Verwijderd

Topicstarter
kan dat???

vet, dit kende ik helemaal nie

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

hmm,.. begin dan ook maar niet met overclocken

edit
k7s5a overclocken is helemaal niet voor noobies, geen MP support
en anders moet jij een beetje in de bruggen lopen ouwehoeren
zou ik maar niet doen,.. als je niet eens weet dat je een bios kan flashen

edit 2
als je toch per se wilt overclocken http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr=
k7s5a is het meest besproken mobo op het internet dus genoeg (oc) info

[ Voor 99% gewijzigd door FlotterPower op 22-12-2002 15:54 ]

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Topicstarter
weet wel hoe ik een bios moet flashen, en dat da kan...
heb wel meerdere pc overgekocked

P75 @ 100 Mhz
P90 @ 150 Mhz
( bij bovenste 2 kon ik geen eens in de bios, en dan toch een mooie OC )
AMd K6 500Mhz @ 650Mhz
AMD 1800+ @ 1900Mhz
P4 1500 @ 1700
P4 2,4Ghz @ 3Ghz

dus ben geen noob op dat gebied, maar heb nog nooit gewerkt met een OC-bios
net als dak nog nooit met waterkoeling direct op een chip heb gewerkt, zoasl ik ook nog nooit HELEMAAL ZELF een voltage mod heb gedaan

edit:
of ist op GOT soms verboden om iets niet te weten?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 16:05 ]

Verwijderd

gewoon eens kijken op http://www.ecsusa.com/downloads/flashAMI.html daar staat hoe je je bios moet flashen als je het niet zou moeten weten. Wel kijken dat je een lan onboard bios download als je mobo dat ondersteunt.
hier een link voor de V-core http://www.ocworkbench.co...e/k7s5amod/k7s5amodp1.htm
CHIPSET HEATSINK MOD GUIDE:
http://www.ocworkbench.co...EATSINK%20MOD%20GUID1.htm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 17:01 ]

Verwijderd

K7S5A heeft geen MP support, maar met wat soldeer werk hebben alle mobo's alles. Ik vind K7S5A het beste board voor overclocken omdat het alles kan hebben en stabiel blijft draaien. Het is geen board voor n00bs omdat je er nog veel zelf aan moet doen en je ff moet weten hoe je er mee om moet gaan. Maar voor de echte tweakers is het een geweldig board. En toen het net uit kwam was de chipset de 1 na snelste.

Maar dit is dus echt een search vraag. Je kan weerstanden solderen voor de voltages, je kan dip-switches solderen voor de MP en je kan het cheapoman bios erin flashen voor een hogere (of lagere) fsb.

Voor de mensen die geen nieuw bios kunnen/willen flashen kan je ook SpeedFan gebruiken voor de fsb

En het is niet verboden om nix te weten, maar met Google kom je ook een eind.

Ohwjah en het is bijna onmogelijk om een Duron 1300 te unlocken (heb er nog geen werkend gezien) dus hou het maar bij speedfan.

En als jij echt een XP 1800+ @ 1900 mhz hebt gekregen dan moet je toch wel wat verstand hebben van overclocken... bedoel je niet een XP 1800+ @ 1900+?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 16:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 16:49:
En als jij echt een XP 1800+ @ 1900 mhz hebt gekregen dan moet je toch wel wat verstand hebben van overclocken... bedoel je niet een XP 1800+ @ 1900+?
Waarom zou dat niet kunnen??? een xp 1800+ loopt standaard op 1530 mhz dus ik denk wel dat het kan, ik heb er al gezien op 2.2 ghz :9~

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

hej een boel k7s5a'ers hier

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

offtopic:
nu we hier toch met een hoop k7s5a'ers bijeen zitten wou ik eens vragen ofdat het waar is dat je bij de cpu warmtemeter 20 à 30 graden moet bijtellen.

• PilatuS
  • Niet online
ik heb dat bord ook, je moet idd gewoon ff die cheapobios downloaden die gebruik ik ook

reactie op Amd is the best, nee is niet zo teminste dan zou ik een cpu temp hebben van 50 graden met wc

de asus a7v 333 is het bord waarbij dat zo is

[ Voor 50% gewijzigd door PilatuS op 22-12-2002 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
de eigenaar van de 1800+ @ 1900 had waterkoeling erin laten zetten door iemand.
en de lucht van de kast ging door een soort luchttunnel waar dat ook gekoeld werdt...
op deze manier hadden we het warmte probleem opgelost.
het geheugen was DDR333 CAS2 waardoor dat ook al geen probleem vormde...
en de proc was unlocked.

1900Mhz was NIET de MAX snelheid, maar de stabielste MAX snelheid, de echte max was 2000Mhz en een klein beetje..

Ik heb de K7S5A niet gekocht wegens overclocken, maar wegens
SDR + DDR ondersteuning
4x AGP
processor ondersteuning TOT minimaal 2000+

Verwijderd

zeg bavariaboy heb je hem nu al kunnen overclocken ???

Verwijderd

Topicstarter
mijn duron op de K7S5A??
neej, sorry
was toen ik de vraag stelde een P4 2,4Ghz systeem in losse dozen binnen gekomen...
bennik in elkaar aan ut schroeve, dan alles opruimen en alle info GOED doorlezen...
dan kan ik morge avond voorbereidingen treffen en de eerste OC doen

Ps op AMd is de beste : zal wel nie van die temp...
mijn duron zou dan 55 / 65 grade zijn met een koeler die tot 2400+ moet kenne (een koelermaster)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 18:21 ]

Verwijderd

Dat van die temp klopt wel, tenzij je je temp sensor tegen je core aanduwt.

55/65 graden is waarschijnlijk wel de temp van je Duron, dat is een hele normale temp. En dat tot 2400+ zegt geen ene reet want een 2400+ wordt niet zo warm.

en 50 graden met een WC kan best hoor, hangt een beetje van je WC af.

Maar het probleem met die temp sensor is dat ie uit de fabriek tegen het mobo aan zit en dus compleet niet klopt, maar je kan em zelf omhoog wippen zodat ie wel goed ertegenaan komt.

En het is zonder speciale koeling al heel erg moeilijk om een XP 1800+ @ 1800 mhz te krijgen, om em nog hoger te krijgen heb je minstens WC. Natuurlijk heb je ze al gezien op 2200 mhz, maar dat is dan met een phase-change systeem erop.

Verwijderd

Dus wil je zegge dat mijn 1800+@2200 na een uur burnk7 te hebben gedraaid 90graden wordt. speedfan geeft dan 60 graden + 30 die je er moet bijtellen. dan zou hij allang in rook zijn opgegaan.
en de heatsink wordt ook niet echt super heet dan. dus ik denk toch dat het niet klopt.
ik heb de temp sensor gewoon laten zitten waar ie zat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 16:49:

KNIP!

Ik vind K7S5A het beste board voor overclocken omdat het alles kan hebben en stabiel blijft draaien. Het is geen board voor n00bs omdat je er nog veel zelf aan moet doen en je ff moet weten hoe je er mee om moet gaan. Maar voor de echte tweakers is het een geweldig board. En toen het net uit kwam was de chipset de 1 na snelste.

KNIP!
LOL!!! :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
wat is bij de cheapobiossen van http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/k7s5abios/cheepobios.htm het verschil tussen de versie chb1129 en chb1129f ???

er staat wel :"Special Note chb1029 (LAN or w/o LAN), chb1001f (w/fastwrites) " maar da zegt nix over de chb1129F

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 15:40 ]

Verwijderd

de F staat voor fastwrite. hoort bij je 3dkaart maar dat wist je wel zeker maar het is ook (LAN or w/o LAN). Dus gewoon met fastwrites erbij. is gewoon een fout op de site. die bios werkt bij mij perfect (chb1129f)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 15:49 ]

Verwijderd

zeg fewture als je geen ballen kent van het mobo hou dan je kop wil je.
en het was inderdaad het op 1 na snelste bord misschien wel het beste.
En het was goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
ff voor de zekerheid, wil nie graag verkeerde bios flashen..

heb alles voorbereid en doorgelezen, belangrijke dingen weet ik nou, en heb ik ook nog eens uitgeprint.

de volledige HD is vandaag gecontroleerd, en stabiliteti van het systeem getest.
register opnieuw aangemaakt voor stabiliteits zekerheid en nou maar eens kijken hoe ut OC-en wil gaan lukken zonder grove aanpassingen

update 17:01
Eerste OC met de Duron 1.3
MP 13x
FSB 110Mhz
SDR 110Mhz
Proc speed : 1430Mhz
stabiel en na 45min stressed op 46Graden

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
en een crash...
dit is de minimale overclock die mogenlijk is.
een duron 1.3 met het K7S5A en SDR133 geheugen wil niet eens de minimale OC overleven...

ik snapput nie.

zonder voltage mod en MP mod moet deze fsb van 110 toch wel mogenlijk zijn

Verwijderd

inderdaad dat is strange. heb je je mem timings op standaard laten staan of heb je ze opgevoerd???
maar dan nog ik heb alles op de strakste timings staan en het werkt nog goed.

update 17:01
Eerste OC met de Duron 1.3
MP 13x
FSB 110Mhz
SDR 110Mhz
Proc speed : 1430Mhz
stabiel en na 45min stressed op 46Graden

Wanneer chrased ie dan???

edit:
ik denk dat je gewoon een foute keuzen in processor hebt gemaakt. een duron 1.3ghz valt gewoon niet te OC'en zie link met hetzelfde mobo als jij: http://www.3dvelocity.com/reviews/duron13/duron13_10.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 21:16 ]

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 12:10
Er is ook een cheepobios die 107 Mhz ondersteund. Probeer die eens.

P.s.
je kunt ook je voltage streepjes op je duron inkrassen en op die manier 1,85 volt erop zetten. misschien werkt dat beter.

Verwijderd

hier stond niks :+

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2002 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
MOET je voor een voltage mod bij deze K7S5A + duron 1,3 streepjes krassen??
da zou ik wel klote vinde...

liever laad ik de koeler op de proc zitten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2002 @ 15:46:
[...]

zeg fewture als je geen ballen kent van het mobo hou dan je kop wil je.
en het was inderdaad het op 1 na snelste bord misschien wel het beste.
En het was goedkoop.
2nd that!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 15:17:
Dus wil je zegge dat mijn 1800+@2200 na een uur burnk7 te hebben gedraaid 90graden wordt. speedfan geeft dan 60 graden + 30 die je er moet bijtellen. dan zou hij allang in rook zijn opgegaan.
en de heatsink wordt ook niet echt super heet dan. dus ik denk toch dat het niet klopt.
ik heb de temp sensor gewoon laten zitten waar ie zat.
De temp sensor zit niet bij iedereen gelijk, en als het een Palomino is dan zou die temp van 90 graden best kunnen kloppen. Is het een XP 1800+ @ 2200+ of @ 2200 mhz want dan vind ik een temp van 90 graden helemaal niet gek.

Maar je moet er een 20 tot 30 bij optellen, dus je zit wel aan de 70, 80 a 90 graden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 16:56:
MOET je voor een voltage mod bij deze K7S5A + duron 1,3 streepjes krassen??
da zou ik wel klote vinde...

liever laad ik de koeler op de proc zitten...
Je kan ook een weerstandje op je mobo solderen.

Voor een voltmod heb ik een Duron 1300 @ 105 fsb gekregen, na de voltmod krijg ik onstabiel 120, stabiel 117...

Helaas kan je de MP niet aanpassen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2002 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
heey thorry,

enig idee wat de temps toen waren en wat voor soort RAM je erin had zitten??
was dat water of lucht koeling trouwens?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:02:
AMd K6 500Mhz @ 650Mhz

edit:
of ist op GOT soms verboden om iets niet te weten?
- wow, mooie overklok! wat voor mobo en koeling? fsb?

-ja, het is inderdaad verboden op GoT om iets niet te weten, je word niet geacht vragen te stellen, en al helemaal niet antwoorden geven. afzeiken van N00B's is DE activiteit hier...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
keb in de tussentijd wat andere cheapman overclock biossen geprobeert...
maar geen enkele die ik heb geprobeerd ondersteunde een FSB van tussen de 100 en 110 en op 110 kreeg ik mijn pc nooit stabiel (max gemete temp was 44 grade idle).

Verder zag ik dat de cheapman biossen een EXTRA optie hadde...
genaamd :"IO APIC Support"
weet iemand wat dat voor een functie heeft?

en nou hebik m'n pc eens voor de grap op H/W trap gezet...
om eens tekijken wat er dan gebeurde, maar tijdens de POST zag ik een snelheid van 866Mhz oid, is dat normaal?

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Bjorker

Cadillacs rule!

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:44:

Verder zag ik dat de cheapman biossen een EXTRA optie hadde...
genaamd :"IO APIC Support"
weet iemand wat dat voor een functie heeft?
Met APIC aan (en een reinstal van win2000 of xp) krijg je 24 irq's.
Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 11:44:
keb in de tussentijd wat andere cheapman overclock biossen geprobeert...
maar geen enkele die ik heb geprobeerd ondersteunde een FSB van tussen de 100 en 110 en op 110 kreeg ik mijn pc nooit stabiel (max gemete temp was 44 grade idle).
Cheepobios 0325 heeft zeker weten wel 107 fsb. In de latere versie's heeft hij er 110mhz van gemaakt (er is maar een beperkte ruimte in de bios)

[ Voor 45% gewijzigd door Bjorker op 25-12-2002 12:12 ]

Nope

Verwijderd

Topicstarter
zelfs met de cheepobios 0325 op FSB : 107 blijf hij niet stabiel...
hij boot met FSB's van 107 en 110
hij start windows op met deze 2 fsb's
paar tellen nadat windows is opgestart als ik een willekeurig proggy open of sluit oid. dan hangt ie (bij bijde fsb's utzelfde

en de temp heb ik nog nie boven de +/- 44 uit zien kome (idle)

• Bjorker
  • Laatst online: 18:02

Bjorker

Cadillacs rule!

Nog iets wat je kunt proberen.
Zet in je bios usb eens uit, en probeer een iets hogere memtiming.

Zo en ik ga van het kerstdinner smullen nu :)

Nope

Verwijderd

Topicstarter
na wat zoek en speurwerk ben ik erachter gekomen dat de PCI bussen bij 107 en 110 MEE omhoog gingen, maar bij een FSB van 112Mhz de PCI weer netjes op 33Mhz stond.

Ik vond een stap van 12% eigenlijk wel wat veel, maar ok...
Ik weer de bios in gedoken en de ram-timings bekeken (3-6-4 oid)
daarna de FSB gaan verhogen naar 112Mhz en opstarten maar...
ben nou SiSandra Burn-in aan ut proberen, en tot nu toe loopt die pc stabiel...
:D

als dat zo blijft eens uitzoeken wat de volgende stap is waarop de pci bus 33 blijft..

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Welke BIOS gebruik je NU dan? Laat het idd ff weten wat de volgende stap FSB is, want ik wil mijn Duron 1,2Ghz ook overclocken (begint nu toch langzaam te worden :D )

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik cheepobios 0325
100 en 112 hebben dus die divider goed staan..
mischien werkt 110 ook bij jou hoor, maar mijn onderdele (behalve proc, mobo en ram) zijn uit ut stene computer tijdperk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2002 15:33 ]

• ND863

ND863

okay thanks, mijn duron word nu al 54 graden stressed, dus hij moet beter gekoeld worden. Hmz, ff een 8cm + verloop aanbregen :)

Verwijderd

Topicstarter
54 grade??
geeft ie zelf 54 aan of wat?
want de mijne is maar 40 / 45 MAX stressed

• ND863

ND863

Verwijderd schreef op 25 December 2002 @ 16:20:
54 grade??
geeft ie zelf 54 aan of wat?
want de mijne is maar 40 / 45 MAX stressed
54 graden jah, dat staat in mijn BIOS hardware nogwat

Verwijderd

ik heb mijn 1600+ nu stabiel op 1545 draaien met standaard luchtkoeling, idle 47 graden stressed 55 graden, 146 mhz fsb, en natuurlijk de k7s5a.

• bloasfist
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Verwijderd schreef op 25 december 2002 @ 16:43:
ik heb mijn 1600+ nu stabiel op 1545 draaien met standaard luchtkoeling, idle 47 graden stressed 55 graden, 146 mhz fsb, en natuurlijk de k7s5a.
Same here, alleen moet dat niet 147 mhz fsb zijn?
Hier idle:48 graden. Stressed: 53 graden.
Neolec venezia tb koeler trouwens.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:49:
k vind K7S5A het beste board voor overclocken omdat het alles kan hebben en stabiel blijft draaien. Het is geen board voor n00bs omdat je er nog veel zelf aan moet doen en je ff moet weten hoe je er mee om moet gaan. Maar voor de echte tweakers is het een geweldig board. En toen het net uit kwam was de chipset de 1 na snelste.
Sorry hoor, maar ik ben het eigenlijk wel met Fewture eens.
Het board is absoluut niet geschikt voor overclocken, zoals je ook hier kunt lezen. Je moet zelfs een apart bios flashen om iets te kunnen overclocken.
Het bord zou best de 1 na snelste chipset kunnen hebben toen het net uitkwam, maar dat is al weer bijna 1,5 jaar geleden.
Het is een heel mooi en compleet budget bord, maar niet supersnel en ook niet echt geschikt voor overclocken.

just my 2 cents...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
mijn mening is dat met een kleine aanpassing (OC moegenlijkheden TOEVOEGEN) het een prachtig bord is, en voor'ut bedrag al helemaal...

als je het bord bekijkt door de ogen van een OC-er dan moek toegeven dak um nie zou kopen VOOR ut overclocken.

Verwijderd

*kick* mijn ervaringen:

Mijn 1300 Durons op ECS K7S5a PRO (2 stuks) lopen rotsstabiel op 133 FSB.
De Durons lopen dus op 1733. Dit alles met de standaard K7S5a Pro (V5.0) bios.
Ik heb de bios CPU instelling op 133 fsb /133 Memory gezet, geen centje pijn.
De multiplier staat standaard op 13: 13*133 = 1733MHz.

Je moet wel minimaal 266DDR gebruiken, bij mij staan ze op losse timings.
Ik heb nl. lichte instabiliteit gehad bij deze snelheden met 3 jaar oude 133Mhz SDRAM, e.e.a. waarschijnlijk veroorzaakt door hoge snelheid i.c.m. hogere case temp, de applicaties worden instabiel na enkele uren.

Ik heb nog geen tijd gehad de boel wat verder de pushen.

Temps: 45 CPU, 28 case

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
naar aanleiding van deze topic heb ik ook maar het is bios van mijn k7s5a v1.0 met een amd duron 1200mhz proc geupdate en hem overclocked naar 110/110 mhz (hoger start pc niet meer) met een standaart mp van 12x dus loopt nu op 1324 mhz.
Maar nu wou ik een stekker aansluiten en merkte ik dat mijn pc kast (helemaal van staal) onder stroom stond :S
Kan dit aan het overclocken liggen? :/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
naps schreef op 28 december 2003 @ 17:18:
naar aanleiding van deze topic heb ik ook maar het is bios van mijn k7s5a v1.0 met een amd duron 1200mhz proc geupdate en hem overclocked naar 110/110 mhz (hoger start pc niet meer) met een standaart mp van 12x dus loopt nu op 1324 mhz.
Maar nu wou ik een stekker aansluiten en merkte ik dat mijn pc kast (helemaal van staal) onder stroom stond :S
Kan dit aan het overclocken liggen? :/
Hoe kan een overclock er nou voor zorgen dat je kast onder stroom staat :? Zet alles maar weer eens standaard, dan zal ie nog wel onder stroom staan als het echt erg was.

The devil is in the details.

Pagina: 1