Toon posts:

admin pw veranderd op e-tech router ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb afgelopen week deze router gehaald http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm bij Mycom en het ging gewoon normaal bij installeren en internetten. Maar na een paar dagen surfen en gamen is de admin pw op de router veranderd :( . No more shared internet >_<

Ik gebruik winXP. kan de router software/hardware-matig ge-reset worden? Want ik kan niet meer gedeeld internetten omdat alle config op de router veranderd zijn.

Kan een router "aangevallen" worden?
Btw maandag ga ik bellen naar E-tech of ze het probleem kunnen oplossen ( handleiding van router was zo bagger :( ), en als alles verder niet meer lukt ga ik het retourneren bij Mycom.

Alvast thx for some replies

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik denk dat je de optie dat de router vanaf het internet beheerd mag worden uit had moeten zetten, en dat iemand vanaf het internet erop is gekomen, config heeft gewijzigd en wachtwoord veranderd.

Juist

Verwijderd

er zit een re-set knop op je router! je moet dan wel alle instellingen opnieuw instellen..
maar kan me niet voorstellen dat iemand je Password heeft veranderd... in ieder geval niet van buitenaf..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 11:48 ]

• SimiusMagnus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05-2021
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 11:21:
ik heb afgelopen week deze router gehaald http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm bij Mycom en het ging gewoon normaal bij installeren en internetten. Maar na een paar dagen surfen en gamen is de admin pw op de router veranderd :( . No more shared internet >_<

Ik gebruik winXP. kan de router software/hardware-matig ge-reset worden? Want ik kan niet meer gedeeld internetten omdat alle config op de router veranderd zijn.

Kan een router "aangevallen" worden?
Btw maandag ga ik bellen naar E-tech of ze het probleem kunnen oplossen ( handleiding van router was zo bagger :( ), en als alles verder niet meer lukt ga ik het retourneren bij Mycom.

Alvast thx for some replies
Softwarematig kan die wel gereset worden. Maar je moet dan wel eerst kunnen inloggen als admin. Dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan. Of het hardwarematig kan weet ik niet. Ik heb in ieder geval nog geen reset knop gezien.

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 09:14
SimiusMagnus schreef op 22 December 2002 @ 12:06:
[...]

Softwarematig kan die wel gereset worden. Maar je moet dan wel eerst kunnen inloggen als admin. Dus daar heb je waarschijnlijk niet zoveel aan. Of het hardwarematig kan weet ik niet. Ik heb in ieder geval nog geen reset knop gezien.
hw resetten moet kunnen (99% zeker)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Mijn linksys router kan iig wel hardwarematig gereset worden, zit er niet ergens een heel klijn gaatje waar reset bij staat aan de onder/boven/voor kant :) ?

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers - https://www.wiegaaterverhuizen.nl - Versla de makelaar ;)

Verwijderd

kijk maar in je handleiding, daar moet het in staan, waar je reset knopje zit..
ik heb zelf ook een e-tech wireless accespoint/router, en die werkt prima! en deze heefft ook een reset knop net nagekeken...

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, thx voor zoveel advies :)

maar uh, er zit ten eerste geen reset knop op :( ( wel een paar gleuven onderaan maar dat is voor de montage van de modem zelf denk ik ), en nergens in de handleiding staat dat ik hardwarematig kan resetten.
Softwarematig wel, maar dan met admin pw :( het wordt dus retourneren denk ik + eentje halen MET een hardwarematig reset ;)

Speelgoed is tegenwoordig zo duur en werkt maar half/half ;)

• Jorn
  • Laatst online: 22:27
Het lijkt me sterk dat die router geen klein gaatje in de behuizing heeft met een resetknopje.
Als je hem gevonden hebt, sec of langer inhouden, dan gaat mijn router iig resetten.(is een gewone router)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• SimiusMagnus
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 17:51:
Jongens, thx voor zoveel advies :)

maar uh, er zit ten eerste geen reset knop op :( ( wel een paar gleuven onderaan maar dat is voor de montage van de modem zelf denk ik ), en nergens in de handleiding staat dat ik hardwarematig kan resetten.
Softwarematig wel, maar dan met admin pw :( het wordt dus retourneren denk ik + eentje halen MET een hardwarematig reset ;)

Speelgoed is tegenwoordig zo duur en werkt maar half/half ;)
Ik heb even snel het boekje doorgebladerd, en ik kon er ook niets over vinden. Ik kan me ook herinneren dat ik toen we hem gekockt hadden ook heb zitten zoeken naar een reset-knop en dat ik die toen ook niet kon vinden. Ik kan er nu niet meer zo makkelijk naar kijken want hij hangt vast aan de muur.

Maar misschien kun je nog even naar de helpdesk van e-tech bellen of mailen.

Btw als je erachter bent gekomen of het kan en hoe kun je het dan hier posten?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Leuk he, die goedkope routers :r
Ik heb de vigor 2200E met draytek chipset.

Maar nu ff on-topic, bel ff met E-tech of ga naar Mycom en ruil hem om ;)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:30

MBV

probeer eens naar 192.168.1.254/status te gaan, het lijkt erop dat hij dan niet om pw vraagt. Normaal krijg je eerst een scherm waar je een pw in kan vullen, dat krijg ik dan niet. Ik heb de ISDN versie, ik kan je wel alle html sites geven.

* MBV gaat even zijn instellingen checken :)

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 22-12-2002 22:17 . Reden: moest zonder html ]

Verwijderd

Topicstarter
okay jongens probleem opgelost ;)

oplossing was:
Weekend was E-tech + Mycom gesloten, dus vandaag ( maandag ) had ik ff rond half elf naar de tech-support gebeld van E-tech. Na 5 keer bellen met een wachttijd van 10 minuten ( ik wil echt NIET wachten op een 0900-nr :( ) werd ik geholpen.
Eenmaal opgenomen, was ik binnen als admin op de router. Helptijd was rond 30 seconden.

O_O o_o blijkbaar als je je admin pw kwijt bent en je settings gereset zijn, hebben die gasten daar een _andere_ default not-written-in-manual admin pw, nl:

(dit geldt ook voor jou SimiusMagnus ;) )

username : admin
password : epicrouter

en pats boem!!! Ben binnen ;)
Nu nog alles bijstellen en ik kan weer tekeer gaan met CS
Bedankt voor zoveel hulp en support

Er kan een slotje op :)

• Jorn
  • Laatst online: 22:27
Gelukkig, heb je toch nog iets aan je router.
Als een topic opgelost is gaat hij niet op slot hoor, hij zakt vanzelf wel weg. :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• SimiusMagnus
Bedankt, dan weet ik dat ook al vast als ik het nodig heb.

Ik vind trouwens een reset knop een betere oplossing. Nu zou je dus bij iedereen die zo'n router heeft kunnen inloggen om z'n standaard pw te veranderen. Of zie ik dat nou verkeerd.
Pagina: 1