Ik heb nu chello (1,5Mb down, 128Kb up). Ik deel internet via Win 2000 server met NAT (server is een AMD XP1800+ met 768MB intern geheugen). Daar aan hangen 3 client PC's. Als nu op een pc online gegamed wordt leverd dat een belasting op van ca 3KB up en 4KB down. De game heeft dan een ping van rond de 50ms. Als nu op de andere computer gebrowsed wordt dan zakt de ping van de game computer naar boven de 300 (terwijl op de server zichtbaar is dat zowel de download als de upload nog lang niet in de buurt van het maximum komen).
Het gamen wordt dan ondoenlijk. Welke game maakt niet uit ze hebben er allemaal last van. Overigens is met 3 pc's met hetzelfde spel online gamen wel heel goed mogelijk.
Ik denk dat het komt door de geringe upload maar zeker weten doe ik het niet.
Als ik edonkey vast zet op een upload van 3KB (op een andere dan de gamecomputer uiteraard) dan blijft er dus nog 12KB upload over, maar de ping tijden schieten alweer omhoog. Dat zou dus eigenlijk betekenen dat de upload niet de bottleneck is, kortom ik weet het dus niet meer.
Indien de upload wel de bottleneck zou zijn is een overstap naar pro-DSL van tweakdsl te overwegen zijn.
Kortom met kabel is het dus lastig om op 1 pc te gamen en met een 2e te browsen of te downloaden, de vraag is dan ook: is dit met Tweakdsl wel goed te doen.
Het gamen wordt dan ondoenlijk. Welke game maakt niet uit ze hebben er allemaal last van. Overigens is met 3 pc's met hetzelfde spel online gamen wel heel goed mogelijk.
Ik denk dat het komt door de geringe upload maar zeker weten doe ik het niet.
Als ik edonkey vast zet op een upload van 3KB (op een andere dan de gamecomputer uiteraard) dan blijft er dus nog 12KB upload over, maar de ping tijden schieten alweer omhoog. Dat zou dus eigenlijk betekenen dat de upload niet de bottleneck is, kortom ik weet het dus niet meer.
Indien de upload wel de bottleneck zou zijn is een overstap naar pro-DSL van tweakdsl te overwegen zijn.
Kortom met kabel is het dus lastig om op 1 pc te gamen en met een 2e te browsen of te downloaden, de vraag is dan ook: is dit met Tweakdsl wel goed te doen.
Do as I say, don't do as I do.