Er deugt _echt_ iets niet !

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Owkee, ik zal maar vast vertellen welk team ik samen met MJC heb opgericht:
[Dutch Power Cows] Appeletende Cewle Coowenkadavers.
Het gaat heel goed met ons team, Uche, niet dus.
Er zitten 61 members in ons subteam, en het cpu gemiddelde ligt bij ons op 404 Mhz.
Das dus redelijk hoog zou je zeggen.
Je zou dan ook kunnne zeggen dat dit team toch wel in de top 20 van de DPC-hitparade zou moeten staan, niet dus.

We grazen allemaal op 1 e-mail adres, zoals dat hoort. Maar is het niet zo dat als er 60 pc's elke 10 min gegevens naar dat e-mail adres sturen dat ie dat oevrbelast raakt?
Misschien praat ik wartaal, maar volgens mij is heel Distrubuted.net zo onnauwkeurig als de pest als het om grote hoeveelheden blokjes gaat.

Dit kun je ook opmaken uit de afgelopen megaflush, hoeveel mensen zijn er wel niet die vet en de vet veel wu's missen !
Ja dat zal dan misschien nog wel een gedeelte vandaag worden toegevoegd aan de stats, maar blijf het vreemd vinden.

Het is gewoon een hele telleurstelling dat als je s'morgens vroeg opstaat om de stats te bekijken.

Met 60 pc's, owh aardige score hoor: 2000 blokjes :r :r :r :r

Dit is toch niet te geloven?, waar doe ik het in godsnaam voor, na al die moeite om al die clients te installeren na iemand uren te hebben zitten overhalen kom je van deze bagger scores tegen:
http://stats.distributed.net/rc5-64/psummary.php3?id=288473

Check it for yourself !

Wat zijn jullie scores, en hoeveel pc's grazen er bij jullie onder 1 e-mail adres?

greetz, Ricoh

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik denk dat je wartaal uitslaat. Je raakt maybe wel eens blokjes kwijt, maar ze komen tot nu toe bij mij altijd wel weer boven water een of 2 dagjes later. Als je nou eens gewoon je blokjes effe backupt kun je zien of er echt iets mis is.
Enne het is ook geen goed idee om met al die pc's 1 buff out te delen denk ik :D :D :D Sorry zo ben ik...

Je kan ook naar een proxy flushen en dan kijken hoeveel blokjes je krijgt dan kan je het makkelijk bijhouden. Zie dpc.tweakers.org

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

tsjaa Rico,

ik heb dat ook de laatste tijd. Waarschijnlijk heeft het toch iets met Random te maken of zo. In jouw geval zou ik gewoon ff wachten want het kan ff duren voor alle 60 pc's genoeg gecrunchd hebben om te flushen. Het zal waarschijnlijk nog wel gaan oplopen

Succes!

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

Verwijderd

5,763 blocks were completed yesterday (0.00000839% of the keyspace)
at a sustained rate of 17,905 KKeys/sec! Ranked 1,040 for the day.

nou wat zeur je nou ik wou dat ik zoveel in een dag kon halen. het gaat erom hoe lang de pc's aanstaan, als ze (bijna) allemal 24 uur aanstaan klopt er idd niet veel van

p.s. mijn subteam met 7 pc's kan 1000 blokkiews per dag halen als we niet sparen

• Ricoh
Hmmmz, random blokjes grazen doe ik _echt_ niet, en die hoge score van vandaag komt door een minimegaflush van MJC, dus van een computer.

En hoezo Rubzie, backuppen?
Erg handig hoor bij al die 60 pc's de blokjes backuppen.
En we delen helmaal niet de Buff-out met alle pc's. Iedereen haalt blocks voor zichzelf op.

Maar hebben meer hier last van? Het grootste deel van die pc's staan echt elke dag wel minstens 8 uur aan ! En een paar zelfs 24/7.

/me don't get it *grumble*

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:16

Floor-is

5.2

Ok, ik heb een P3-550 en doe ongeveer hetvolgende:

488 Blokjes/dag (24/7).
Helaas gebruik ik zelf af en toe ook wat provessorvermogen waardoor het af en toe wat inzakt.

(Jah ik weet het gisteren maar 1 blokje geflushed. Ben een beetje aan het sparen, wil ook wel eens hoog eindigen)

Wat die 60 PC's betreft: Ik zou het niet weten, misschien is het slim om ze allemaal op een (eigen) proxy te laten flushen.

Plezier

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik zou gewoon een proxy maken en die telkens backuppen. Ik heb zondag geflusht en 97,5% van de blokjes kwam aan, dat vind ik best hoog.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Erg handig hoor bij al die 60 pc's de blokjes backuppen.
En we delen helmaal niet de Buff-out met alle pc's. Iedereen haalt blocks voor zichzelf op
Rico, dan is het idd moeilijk, maar dat kan ik niet ruiken ik geef je alleen een tip. Een proxy lijkt me wel handig, of probeer ze allemaal uit 1 buffer te laten grazen dat is niet moeilijk volgens mij. Als dat niet lukt weet je waar je je vragen kwijt kan! :)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Rico-Burn,

zijn deze machines in gebruik door andere gebruikers en doen deze mensen veel op deze machines? Dan krijgt de client weinig cpu cycles en heb je idd weinig blokjes.

Verwijderd

Rico burn:

2000?? met 60 pc's, wat heb je dan 60 *p133 ofzo.

Ik heb nu iets van 7 of 8 pctjes en als ze allemaal grazen en tegelijk flushen, zit ik rond de 3500 per dag ofzo. (Vooral door Athlon+ G4).

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zijn alle computers wel 24/7 aan het draaien? het kan best dat pc's 24/7 aan staan maar dat ze bijna nooit staan ingelogd.. dan grazen ze namelijk ook niet.. (is volgens mij wel een oplossing voor)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

dnetc.exe -install.

Dan werkt het koetje als service, en die worden aangeroepen voordat het inlogscherm er is. Werkt op 95/98/NT

Nadeel: koetje is daarna volkomen onzichtbaar (nadeel??? >:))

• imdos
  • Laatst online: 10:07

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hmm, draaien als service is leuk maar als je dan zonder proxy werkt weet je niet of die goed z'n best doet :(

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

je kunt toch in de logfile kijken hoe je koetje presteerd?

Join TeamBVD!

Verwijderd

Ik ben ook een van de cewle appel etende cadavers :) En ik ben wel wat met rico eens sjek dit eens :

network error sleeping for 3 seconds

dat is toch vaaaaaaag en dat gebeurt bijna 1 van de 2 keer. Ik zit achter een gedeelde internet verbinding (kabel) maar dat mag er dus NIETS mee te maken hebben. Nou vraag ik mij dus af of er wel ooit iets van mij score bij komt ! En dat wil ik graag weten....want m'n athlon is natuurlijk niet voor niets 12 uur per dag (ongeveer) bezig met vreten :( :(

Verwijderd

Ik neem aan dat je geen proxy instellingen hebt gebruikt als je toch direct verbinding hebt, als dat wel zo is, dan moet je ff kijken of de proxy instellingen goed staan, meestal wil gewoon de http proxy wel werken of anders de socks 5, maar dat ligt er dus aan of jullie op een netwerk zitten :)

Verwijderd

Herman: toch als ik m als service heb gestart, zie ik m nog wel in de taskmanager staan(de cpu belasting gaat dan wel snel van 99 naar 00), ook al heb ik m taskmgr.exe in "pause file if running". Ik kan dnetc.exe wel hernoemen, maar dan zie je toch nog de duur van het programma erg opvalt tov de rest van de programma's. Vooral als je op je werk dit hebt geinstalleerd en men kijkt aan de hand van de taskmanager, dan zie je bv dat ie al 100 uur ofzo draait. Hoe krijg je hem helemaal uit je taskmanager?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

of je gebruikt de NepKoe© van Pinball

loonez,
[tip van Andy]gewoon TASKMGR.EXE weggooien!! zie je er niets meer van :) [/tip van Andy]

Join TeamBVD!

Verwijderd

tja was het maar zo makkelijk, dan krijg ik wel probleempjes denk ik :'(. Het zijn hier geen standaard dodo's die niks van computers weten, maar programmeurs :), alleen sommige heb ik niet kunnen overtuigen om het koetje te gebruiken (er trad eens een fout op en die zorgde ervoor dat de desbetreffende computer bijna helemaal vastliep (onder winNT4.0)) maar ach, toch wel 2 p3 500 en p2 400 erbij , dus ik mag niet klagen :)

Verwijderd

Hmmz very strange

Verwijderd

Eens rico mijn athlon graast niet voor niets :)

• Ricoh
Yow hier ricoh weer :

Al die 60 pc's zijn van gasten die ik ken, en die er mee eens zijn dat er een koetej bij hun graast. En zoals ik zla zei, de gem. CPU bij ons team is 405 Mhz, dus geen p1-133 !

Er doen iets van 7 Athlons mee, nou, die zouden alleen al een score van 3500 moeten halen.

Het nadeel is dat ik helemaal geen verstand heb van Proxy's en al die instellingen, ik heb hier een linux server staan die door een ander is geinstalleerd, ik heb er zelf echt geen verstand van.

Als jullie beweren dat grazen op een Proxy veiliger is, dan wil ik dat best doen, maar dan zal iemand dat mij uit moeten leggen

• Scraper
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Rico-Burn

die error: network error sleeping for 3 seconds. Krijg je die steeds achter elkaar of is ie naar 1 keer afgelopen en kun je dan wel een verbinding krijgen.

Is dit laatste het geval, dan probeert de router naar buiten te bellen > provider en is die client net iets te snel. Vandaar dat ie 3 sec wacht en het nog een keer probeert.

Is de eerste het geval (helemaal geen connectie met internet ook niet naar een aantal seconden wachten), dan zul je even verder moeten zoeken

Verwijderd

Ik ben dus een van die gekken van de cewle appel etende cadavers die comp 24/7 aan heb staan.En er wordt niet echt zwaar mee gewerkt hoogstens 3 uur per dag de rest staat me koe te grazen. Maar ik ben het wel met Ricoh eens want 60 comp en 2000 blocks is wel heel erg weinig.

Verwijderd

Een beetje moderne PC die niet wordt gebruikt springt tegenwoordig vaak op een of andere ranzige [scrabble]energiebesparingsstand.[/scrabble]

Zo kun je dus een PC 24/7 aan hebben staan, maar als het ding een uur of zo niet wordt gebruikt dan nokt hij gewoon.. ook je Moooh wordt dan gedwongen om te gaan slapen. Bij de meeste PC's kun je die energiekneut in de bios uitschakelen.

Als je uitgaat van 60 PC's, gemiddeld 400Mhz, gemiddeld 8 uur per dag, dan kun je grofweg je maximale dagscore bepalen:

60 x 400 x 8/24 x 85% = 6.800 workunits.

Ik ga er meestal vanuit dat een PC ongeveer 90% van het aantal Mhz kan halen en dat klopt vrij aardig op een uitzondering na. De 85% hierboven is dus aan de lage kant :)

Verwijderd

één ding is zeker, je flushed voor zestig PC's veel te weinig blokjes.

Het lijkt er op dat die PC's gewoon geen blokjes flushen.

Het is het beste denk om een persoonlijk proxy voor koeien op te zetten op een pc die je altijd kan laten draaien en die je goed in de gaten kan houden met een goede internet verbinding.

Een proxy opzetten is helemaal niet moeilijk.

Proxy download: http://www.distributed.net/download/proxies.html

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik had 85 PC's langzaamste was een P2-300, die bijna allemaal alleen in kantoor uren werden gebruikt. Enkele 24u/dag. Samen goed voor 6000-7000 p/dag. Dus je aantal klopt best wel hoor.

Greetinx [eNeRGy]

Verwijderd

Wij hebben 9 PC's bijna 24 uur per dag draaien: goed voor ruim 3000 blokjes per dag

1 * P-200mmx
1 * P2-233
2 * P2-266
2 * P2450
2 * P2500
1 * Dual Xeon P3 550

Op al deze PC's wordt 8 uur per dag gewerkt en staan de ander 16 uur gewoon door te grazen.

Dit is dus vergelijkbaar met iets van 30 PC's die 8 uur per dag staan te grazen.

Ik vind dus 60 PC's voor 2000 blokjes weinig.

Verwijderd

200 + 233 + 266 + 2 x 450 + 2 x 500 + 2 x 550 = 3700.

3700 x 85% == ruim 3.000 workunits. dat klopt dus vrij aardig :)

• Flapmo
  • Laatst online: 26-05 20:59

Flapmo

and back is gigi!

He zoals master gamer al zei doen wij met 7 comps waarvan de gem. Mhz 400 en 3 comps draaien 24/7

dus 7 comps 1000 wu's per dag

7 x 9 is 63

dus jij zou 9 x zo veel moeten doen (ongeveer)

1000 x 9 = 9000

en dan heb ik nog niet eens gekeken naar de werkuren van onze comps. (gem 5-6 uur denk ik)

mzzls

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Ricoh
Hey radial wie ben jij dan ?, ken ik jou :)

Maar zie je wel, zoals een paar hier al zeiden:

Je kunt met 10 pc's nog een hogere score halen.

Ik heb 61 computers = 24728 Mhz/61=405
En ik spreek die mensen echt heel regelmatig, ik vraag dan hoeveel blocks ze hebben staan , en ik vraag hoe lang ze hun pc gem. aan hebben staan, en dan sta ik soms verbaast te kijken dat we toch nog zo laag scoren. Het is voor mij dit het verstandigst om een proxy server aan te maken voor de Appeletende Cewle Coowenkadavers.

Mooi ik bekijk die link even en dan zie ik wel of het lukt, hoop het, want het is zo zonde van al mijn tijd die ik erin steek !

Ricoh

• DSmarty
  • Niet online
Met meer dan 50 PC's moet je gewoon een eigen keyproxy installeren, ergens in het netwerk.
De client kan je dan gewoon instellen op een buff-in van laten we zeggen 500 wu's.
Tot 30 kan je gewoon een gezamelijke buff-in / buff-out gebruiken, daarboven wordt het problematisch. (met het risico dat je buff-out continu gelockt staat)

Verwijderd

Tip van Plip

Als er op die machines screensavers draaien dan kom je ook niet echt hoog met je score!

een pc van mij (celly466) ging van 1.2Mkeys naar 64KKeys door die achterlijke opengl windows screensaver :( :( :(

Dus wel ff op letten!

Verwijderd

Moet je op de Server zetten z'n opengl screensaver, ken je lache
Pagina: 1