(Fast) Ethernet over ICS - vertel je ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Vanwege het feit dat grote gedeeltes van de bekabeling op onze campus niet van ons zelf is, zijn we verplicht nog een aantal jaren van ICS (IBM Cableing System) gebruik te maken, en we staan aan de vooravond van de migratie naar (fast) ethernet.
We lopen tegen bepaalde problemen aan en nu vroeg ik me af of er nog andere tweakers onder ons waren die ervaring hebben op het gebied van het transporteren van Ethernet over ICS.

TELL ME YOUR STORIES
(het geconstateerde probleem zal ik straks fff posten)

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:53
Probleem is als volgt:
We willen gebruik maken van 10Mbps HALF Duplex.
We hebben NORTEL apparatuur.
Nortel zegt wat over 100Mbps/half-duplex over ICS (namelijk dat je niet langer moet gaan dan 100meter kabellengte), maar nix over 10Mbps.
Onze leverancier zegt dat we op (10 of 100) FULL duplex moeten gaan werken.

Dit heeft te maken met de kortsluiting die kan ontstaan bij het uittrekken van een ICS connector.
Het gaat over ca. 800 werkplekken.
We willen op half-duplex omdat alle overige 5000 connecties zo ingesteld staan, en we geen gescheiden administratie willen & kunnen voeren. (beheerskwestie).

[ Voor 3% gewijzigd door ArnieNFW op 22-12-2002 08:35 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je die 285 hits op Google al doorgespit?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Hmm vroeger hebben wij ook nog met ICS over ethernet gewerkt. Gaat prima hoor. Dat was met 10 Mbit Half duplex. Of het met Full duplex ook werkt denk het wel, gebruikt immers dezelfde adertjes. Maar waarom zou je Half duplex gaan draaien als je full duplex kan??? Die 5000 connecties dat zijn neem ik aan pc waarbij de Duplex setting vast staat? Auto mode is toch wel te prefferen op een pc. (ook al werkt het niet altijd 100 % ) Zorg er ook voor dat je de goede baluns hebt (balun = balancer /unbalancer)

[ Voor 9% gewijzigd door snakeye op 22-12-2002 11:44 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

persoonlijk weinig ervaring met Nortel, maar Cisco heeft er een behoorlijke whitepaper over geschreven, dan kan je iig de bullsh*t van je reseller filteren.
http://www.cisco.com/en/U...per09186a00800b4249.shtml

/steven