Toon posts:

Probleempje met oude computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb 30 minuten geleden een oude (5-6 jaar oud, P2 133Mhz) computer uit de kelder gevist, en probeer daar Linux op te installeren, toen ik weer alle kabeltjes aangesloten had startte ik de computer op, werkte prima, toen realizeerde ik me dat de keyboard die ik had niet paste, dus ik weer naar de kelder, oud keyboard opgepakt, aangesloten en computer weer aangezet, nu werkt opeens de monitor niet meer. er is wel gewoon voeding naar de MoBo, maar de monitor krijgt geen voeding, heb al geprobeerd een andere video kaart erin te stoppen, en alles eruit gehaald, maar omdat de video kaart die erin zit op het MoBo zit kan die niet herkend worden. Wat kan ik nog meer testen om te zien of dit fixbaar is?

Hopelijk is er nog hoop,

Thanks

Jule

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
de vga-kabel niet andersom in het kontact?
maar als het een onboard videokaart is, dan lijkt het me dat je bios moet updaten

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je een nieuwe chip erin stoppen? Ik heb dezelfde monitor als toen gevonden. De monitor kabel past er maar een manier in, ik zal de bios wel even flashen.

Verwijderd

Laat em op kamertemp komen
Denk niet dat vid kaart het probleem is
en oh yeah laat comp wel aan electra gesloten
Ik bedoel comp af maar wel aangesloten!
Turn dat baby aan morgen ochtend/middag
Slaaplekker!

Verwijderd

Topicstarter
zal'k doen, (woon in de steets, dus is pas 22:48 uur hier) maar voor de record dit gebeurt er:
1) monitor lampje gaat aan, keyboard lampjes flikkeren
2) HDD en turbo ledje gaan aan
3) monitor gaat weer uit.

J

Verwijderd

Topicstarter
maar ik zal m wel even laten staan tot morgen dan.

Thanks

Verwijderd

Kijk of de PC-speaker wel aangesloten zit....
Indien niet: goede kans dat hij nu je probeert te waarschuwen voor een error...

Electrische apparaten moeten altijd acclimatiseren (op temperatuur komen en ontvochtigen) - net als mensen.... ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat acclimatiseren is nieuw voor mij, maar ik weet zeker dat dat een heleboel problemen verhelpt..:)

thanks, de speaker zit wel aangesloten.

Verwijderd

donderdraak schreef op 22 December 2002 @ 04:42:
de vga-kabel niet andersom in het kontact?
maar als het een onboard videokaart is, dan lijkt het me dat je bios moet updaten
??? tis een onboard vga en jij wilt de bios updaten?

als het een o/b vga is dan neem ik aan dat het vanaf bios vers 1 al werkt

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:46
Hij bedoeld waarschijnlijk, tenminste dat is het enigste dat ik kan verzinnen, dat hij een bios update voor zijn moederbord moet zoeken en verwacht dat daarmee de videokaart beter gaat werken maar ik moet zeggen dat ik het ook beetje rare opmerking vond :P

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
(Het is natuurlijk een P1 133 en niet een P2 133)
Wat je er niet bijzegt: Als je de keyboard weer loshaalt, blijft hij dan wel weer aanstaan?
Dan geeft hij toch gewoon in beeld: no keyboard present, press f1 to continue?
Dan dat (verdachte) keyboard er pas aanhangen en hij zal wel weer uitgaan?
Ik zou zeker even naar een ander keyboard gaan kijken..!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 04:49:
zal'k doen, (woon in de steets, dus is pas 22:48 uur hier) maar voor de record dit gebeurt er:
1) monitor lampje gaat aan, keyboard lampjes flikkeren
2) HDD en turbo ledje gaan aan
3) monitor gaat weer uit.

J
Um, zeker dat dit niet gewoon een dood mobo/CPU is, waarbij de monitor gelijk in spaarstand gaat als hij merkt dat er geen signaal over de VGA komt?

Als er geen 'piepje' uit de PC komt is dat het geheid- dan heeft het niets met de monitor te maken- test maar door de monitor achter een andere PC te hangen, ik vermoed heel sterk dat hij het dan gaat doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19
doe es een BIOS reset. Toen ik mijn nieuwe PC had, deed mijn monitor het ook niet.
Ging gelijk weer op standby. BIOS gereset, en ging gewoon aan.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een BIOS reset gedaan, keyboard losgehaald, alles geeft hetzelfde resultaat, het kan een dode mobo zijn, maar de HDD laad wel op, en de lampjes branden allemaal mooi.
het is een o/b videokaart daarom vond ik het al raar om een BIOS update te doen.
heb de monitor getest, op een andere computer, werkt gewoon.

J-

Verwijderd

Heb je hem in ned aangeschaafd en met je meegebracht
(ik zie je zitten in de jumbo 'mijn eerste laptop'..grappie!)
ivm verschillen stroom vs en ned
is vergezocht weetik!

Verwijderd

ja, controleer de spanningen eens even..... je weet wel, van de schuifjes bij de voeding monitor.
USA is 110 Volt toch?

Verwijderd

Volgens mij had ie allang een great ball of fire gezien als ie zo'n schuifje verkeerd had staan :D

Wel grappig probleem trouwens, succes met je compie. Meestal helpt even laten staan inderdaad, op onverklaarbare wijze overigens :) Bij sommige OSsen is het andersom, als je er even niets mee doet werkt het op eens niet meer ;)

Verwijderd

Topicstarter
het staat op 110, Ik heb 'm in NL gekocht, en toen ik hier kwam had ik geen shuifje, dus ik ergens een andere source op the kop getikt, zo'n 10$ voor betaald geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het wel zien zitten, als ik ergens een goedkope mobo vindt gebruik ik de kast wel. Hij gaat weer terug de kelder in..:) Thanks allemaal!

Verwijderd

niet per ongeluk het batterijtje leeg wat op het moerderboard zit om het biosgeheugen vast te houden?

Verwijderd

Topicstarter
dat was het eerste was ik testte
Pagina: 1