Na ervaren te hebben dat het resizen met GDlib niet altijd even snel gaat en redelijk aan je systeem vreet, heb ik toch wel geconcludeerd dat het voor een een kleine site al lonend kan zijn om deze images eenmalig (bij het eerste opvragen) te resizen, en te cachen, en later door het zelfde script uit een file of database te laten parsen.
MAAR: wat is wijsheid in dit geval? files of een database? database lijkt me wat flexibeler (ik draai trouwens MySQL) en makkelijker beheerbaar (delete alles wat ouder is als ... enzo) maar ik heb het idee dat files sneller zijn
klopt dit? en maakt het voor mijn (hooguit 400 bezoekers per dag) zo veel uit? weegt het op tegen de nadelen in files? of is het zowiezo not-done om dikke files als plaatjes in een mysql database te gooien?
any sugestions on this? heb niks kunnen vinden met de (omega) search o.a.
MAAR: wat is wijsheid in dit geval? files of een database? database lijkt me wat flexibeler (ik draai trouwens MySQL) en makkelijker beheerbaar (delete alles wat ouder is als ... enzo) maar ik heb het idee dat files sneller zijn
any sugestions on this? heb niks kunnen vinden met de (omega) search o.a.