Toon posts:

Probleem met plextor 40/12/40a en winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn computer bleef tijdens t booten hangen.... rebooten.. weer hangen...
tijdens hangen even de plextor open doen en weer dicht en winxp boot weer vrolijk verder.. probleem opgelost behalve..
1. systeem hangt na een tijdje weer (brander open/dicht verhelpt dit heel even)
2. bij het branden met nero (3 laatste versies allemaal algeprobeerd) hangt t hele systeem en wordt veelvuldig gebruikt gemaakt van de buffer underrun functie (cd komt wel goed gebakken eruit though...)
3. Plextor utilities laadt heel traag of loopt vast

Welja t hangen en niet booten heb ik gedeeltelijk kunnen verhelpen door de brander op PIO mode te laten werken. Op UDMA 2 mode krijg ik weer problemen.

De DMA jumper achterop de plextor heb ik ook al geprobeerd maar nog steeds t zelfde probleem.

Al verschillende VIA 4 in 1 setjes geprobeerd en 1 complete XP reinstall.. (maar nog steeds problemen) . Ik vrees dat mijn plextor gedeeltelijk de geest heeft gegegeven en naar het branderziekenhuis moet. Maar ik dacht misschien hebben jullie nog ideetjes die niet bij me opgekomen zijn.

Mijn sys specs waar t brandertje op draait:
ABit KD7-RAID met een athlon XP 2200 en 512 mb ram
onboard controller non raid : Plextor op channel 1 als master en een DVD player op channel 2 als master (Deze zijn al van plek gewisseld maar met hetzelfde resultaat)
Onboard raid controller: maxtor HD (cdrom drives en dergelijk kunnen hier niet op)
Winxp SP1 met via hyperion (4.45)
de DVD speler werkt overigens wel op beide kanalen met udma2.

is mijn plextor echt kassiewijlen of zie ik iets over t hoofd :?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 08:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb ik ook gehad met een A-open. Zelfs in meerdere system getest... conclusie... brander defect....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Roman schreef op 22 December 2002 @ 11:46:
Heb ik ook gehad met een A-open. Zelfs in meerdere system getest... conclusie... brander defect....
Ai dan maar effe de bon opsnorren en terugsturen dan maar :D