Toon posts:

[w2k]Verschil tussen affinity 0 en 1 van cpu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een dual cpu systeem met w2k kun je cpu affinity 0, 1 of 0+1 instellen per programma.
Nu begrijp ik dat je cpu 0,1 of 0en1 aan een bepaald programma toewijst maar wat is beter?

Een vaste cpu aan programma toe wijzen of hem op 0 en 1 laten staan?

Ik heb namelijk wat programma's draaien waardoor af en toe de load wat hoger wordt(94%) als ik alle programma's op 0+1 heb staan.
Er zijn 2 zwaardere programma's die af en toe een hoge cpu load veroorzaken, nu dacht ik ik ken elk programma aan 1 cpu toe.
Dus programma A aan cpu 0 en programma B aan cpu 1
Als nu programma A een piek krijgt heeft programma B daar geen last van, of zie ik dit verkeerd?

Hoe doet w2k dit normaal als beide cpu's zijn toegedeeld? draait het programma dan op beide cpu's gelijktijdig of kiest w2k zelf een cpu uit en op die cpu draait het programma dan alleen of schakeld w2k ook om van de ene naar de andere cpu?
Kan me iemand dat eens nader uitleggen?

Thx

Verwijderd

e.e.a. hangt af van hoe de applicatie zelf ermee omgaat. Interbase bv. (een database) is niet dual-CPU geschikt en zal domweg de hele tijd schakelen, waardoor het langzamer zal lopen. Andere applicaties (bv. 3dMax) zijn wel geschikt voor dual-CPU en zullen de taken verdelen over de CPU's. Windows zelf verdeelt ook taken, dus het kan best zijn dat je applicatie op CPU1 last heeft van een hele zware app op CPU 0, zuiver omdat de andere processen op CPU 0 of trager lopen, of verplaatst worden naar CPU1.

De enige methode om er achter te komen hoe en wat, is door te testen en eventueel na te vragen bij de fabrikant van de applicatie. Sommige applicaties gedijen erg goed op een dual-CPU machine, andere minder.