Toon posts:

utp kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een router gekocht sitecom DC202 met 4 lan uitgangen.
verder heb ik een @home kabel.
Ik heb zelf een stp kabel gemaakt die het wel fuctioneert direct van de kabelmodem naar de pc. maar met de router ertussen niet.
dit is al weer de 3de draad die ik maak met dit zelfde probleem.
de lengte van de de draad is 20 meter..
De router werkt wel met een draad van tien meter die essent heeft geleverd, ik heb (natuurlijk) wel de zelfde uitgang gebruikt.. :(

Verwijderd

schrijf de volgorde van je draadjes eens op...

Ik denk dat je dat fout hebt gedaan...

iets in de trant van : Kabelmodemkant : volgorde => PC kant volgorde...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles één op één dus als ik de stekkers voor mij houd met de klemmetjes naar beneden zie ik 2 x van links naar rechts :
oranje, oranjewit, blauw, blauwwit, enz..
ook heb ik zelfs de kabels getest met een ftp tester die zecht dat alle draaden goed zijn..

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
kijk even of die kabel die essent heeft geleverd niet toevallig gecrosslinked is ( oftewel bekijk of die ook 1 op 1 zijn) if so jij ook crosslinken :)

btw de officiele volgorde is net iets anders (zie faq networking geloof ik ) maar als je beide kanten gelijk hebt zou dat niet mogen uitmaken

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Eerst lezen, dan knijpen.
De juiste paring is niet 1&2 3&4 5&6 7&8, maar 1&2 3&6 4&5 7&8.
Een mispaard kabeltje doen het met 10 Mbps soms nog wel over 10 of 20 meter, maar 100 Mbps is boven 3-5 meter echt niet meer te doen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

mcbadass schreef op 22 december 2002 @ 03:01:
btw de officiele volgorde is net iets anders (zie faq networking geloof ik ) maar als je beide kanten gelijk hebt zou dat niet mogen uitmaken
Het maakt heel veel uit.
UTP staat voor Unshielded Twisted Pair, het TP gedeelte houdt in dat van elk signaal het + en - draadje om elkaar zijn gedraaid. Dit heft externe storingen grotendeels op. Door draadjes van verschillende paren met elkaar te verdraaien, zitten de zend- en ontvang-signalen elkaar te verstoren, het tegendeel van wat de bedoeling was.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 01:55:

Ik heb zelf een stp kabel gemaakt die ..
Wat heb je nou gemaakt, UTP of STP ?

Sommige hardware trekt gewoon geen STP... zoals dus blijkbaar je routertje

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een utp kabel, maar die was al wat ouder, afgeknipt van een veel langere draad. toen die niet werkte maakte ik er nog een. van die draad.

Daarna heb ik een draad gekocht in een winkel die om de 8 draadjes een plastic folie heeft, met daar omheen weer een soort van metalen folie. lijkt mij stp.
cor. me if im wr.

Maar ik denk dat het antwoord al is gegeven omdat ik een verkeerde combo heb gemaakt zoals m vd jong heeft duidelijk gemaakt.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:44

Duinkonijn

Huh?

moet je geen cross hebben?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee, dat moet hij niet.

Gewoon ff de goede volgorde leren; bruin,bruin-wit,groen,blauw-wit,blauw,groen-wit,oranje,oranje-wit.

Verwijderd

Topicstarter
ge zijt allen bedankt for the quick resposes, and remember:

It's low to be life, but its life to be low.... u know

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 03:35:
[...]

Wat heb je nou gemaakt, UTP of STP ?

Sommige hardware trekt gewoon geen STP... zoals dus blijkbaar je routertje

:?
STP is gewoon beter afgeschermd.
Dat je hardware daar minder nut van heeft betekend nog niet dat ie niet of slechter gaat werken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Predator schreef op 22 December 2002 @ 09:28:

[...]

:?
STP is gewoon beter afgeschermd.
Dat je hardware daar minder nut van heeft betekend nog niet dat ie niet of slechter gaat werken.
er staat me iets bij van, dat als je de stp aan de connectors aan beide kanten verbind met aarde dat je aardlussen krijgt die weer nadelig zouden kunnen zijn voor de performance.

Iperf

Pagina: 1