[MySQL] check of entry al bestaat

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
Ik heb een DB met daarin een tabel die nieuwsartikelen bevat. (headlines + links van nu.nl). Ik update die page 1x per half uur. Als ik gewoon domweg steeds weer 10 nieuwe artikelen invoer wordt die DB wel errug groot op het laatst, maar daarbij wil ik wel graag alle artikelen beware zodat bezoekers ALTIJD terug kunnen naar een artikel ook al is dat uit een ver verleden....(pfffff lange zin)

Nu is mijn vraag het volgende: Hoe check je of een bepaalde link/kop (of combinatie daarvan) al in de DB zit? En of bv een nieuwe er dus NIET inzit en dus toegevoegd mag worden?

Kamer huren

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

if exist(sql statement)

Download my music on SoundCloud

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Je zou de ID van nu.nl kunnen gebruiken. De links die nu.nl gebruikt bevatten vast en zeker ook een ID. Die ID is (hopelijk :P) uniek, en kun je daar dus uniekheid (?) mee afdwingen...

Anders zou je het op md5 van de inhoud van het bericht kunnen doen, welke in theorie een zeer lage kans van niet-uniekheid (? wederom) heeft :)
dominicbout:
if exist(sql statement)
't duurde even, maar toen ik aan 't eind van je verhaal was kwam ik erachter dat dit toch wel een redelijk zinloze post was... Steek er de volgende keer wat meer effort in, ajb :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
Er is dus geen MySQL statement voor?

Kamer huren

Verwijderd

Gewoon een SELECT doen met "WHERE id='$id'". Als numrows nul is dan toevoegen.
Is niets moeilijks aan hoor.