[WinXP] Password op Partitie? *

Pagina: 1
Acties:

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:33

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Topicstarter
zoals de titel al zegt :)

ik heb dus op onze gezinscomp een eigen partitie, nu wil ik deze beveiligen, dus als anderen en/of ik op de (in dit geval) H schijf dubbelklik in deze computer, of iemand probeert via een snelkoppeling in de H schijh te komen er een pop up scherm ofzow opkomt die om een password vraagt.

is dit mogelijk? zoja hoe :)?

de search fuckte weer eens, as usual :( (no topicmatch :()

edit: OS = win XP home NL :)

[ Voor 4% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-12-2002 01:05 ]

www.google.nl

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mappen gaat het iig wel, partities betwijfel ik. Er zijn vast wel bestandssytemen die deze feature hebben.

[off-topic]Wat heb je allemaal te verbergen ?? ;)[/off-topic]

Just as Good

Verwijderd

hoe doe je dat op mappen dan?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
iznogood schreef op 22 december 2002 @ 01:06:
[off-topic]Wat heb je allemaal te verbergen ?? ;)[/off-topic]
voorspelbaar: gewoon wat private shit :), geen pr0n ofzow... als je dat wilt weten..

www.google.nl

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op mappen ? Daar heb je tig programma's voor.. Voor Fat32 gebruikte ik zelf altijd Paranoid. Voor zowel ntfs/fat32 kun je nu gewoon Tweak-xp pro gebruiken.

Just as Good

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als je niets nuttigs hebt toe te voegen, zeg dan niets. Dit is niet echt een reply waar de topicstarter iets aan heeft ;).

Ontopic:
Naast de gewone search is er ook de Omega search, als ik hiermee zoek naar 'partitie beveiligen' kom ik uit op bijvoorbeeld deze topics:
partitie beveiligen, welke software??:)
Geheime partitie onder XP
etc.
Je kunt dus eventueel converteren naar NTFS en vervolgens beveiligen.

Verder kwam je er waarschijnlijk te laat achter dat je OS in te topictitel mist, zie ook: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10, stap 3 van het stappenplan :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 22-12-2002 01:39 . Reden: foutje :P ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Topicstarter
dank u dank u :)

ik heb Tweak UI gedownload, en in deze comp is de partitie niet meer zichtbaar :)

de anderen hebben niet zowveel verstand van computers dat ze bijv. de driveletter in de adresbalk gaan invoeren ofzow :)

www.google.nl

Verwijderd

partition magic :7, daar moet het denk ik wel mee lukken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je bent er dus uitgekomen met de opmerkingen van Compubiter. Probeer dus de volgende keer ook de Omega search even zolang de search brak is ;)
Ik pas de topictitel iets aan volgens zijn opmerking.

Verder heb ik wat offtopic opmerkingen verwijderd.. Laar dat maar voor de Huiskamer voor als men daar in kan mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2002 01:59 . Reden: -1 onzin ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Indien het bestandssysteem NTFS is kun je rechten instellen. Ook kun je complete partities mounten (koppelen) aan directories/mappen/folders (zelfde) in Disk Management.

Echter stel je mbv NTFS rechten in op gebruikersniveau (wie is er ingelogd) ipv paswoord-niveau (wie kent het paswoord?).

Paswoordniveau zou wel mogelijk moeten zijn voor gesharede mappen, wat inhoud dat je een drive als netwerk map instelt en een paswoord erop zet. Vervolgens de NTFS rechten ook nog even controleren en je kunt dan toegang krijgen tot je share als je het paswoord weet.
Pagina: 1