SB 128 PCI en W2k

Pagina: 1
Acties:

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Normaal gebruik ik het geluid nooit..
Maar had gister een CD met kertliedjes MP3's mee.
Lekker bij wat kerstmuziek de laatste loodjes MCP studeren / uitproberen en wat opzoeken op internet.

Tot mijn grote verbazing heeft internetten zwaar invloed het geluid,
bij W2k?? En onder W98 (zelfde computer, andere prim partitie) helemaal geen probleem.

Sommige sites met bewegende reclame banners (flash?) verpesten het geluid onder W2K helemaal.

Nieuwe drivers gedownload, specifieke drivers gedownload, oude drivers geprobeerd, kaart in andere sloten geprobeerd, gexperimenteerd met de bios instellingen, interrupt verdeling mobo enz nog eens nagekeken..
Affijn, de hele avond aan het knoeien geweerst, krijg het niet voor elkaar.

Waarom W98 nergens last van en zodra ik in w2000 maar iets zwaarder belast gaat het geluid onderbreken, pauzeren, sneller lopen?!?!
Erg irritant, ook omdat ik verder geen oorzaak of verbetering kan vinden of kan aanwijzen.

SB is een 128 PCI (gekenmerkt als CT4810. )
W2k prof engels
op een Asus KT266A mobo met amd 1.2 gh.

Moderator: Misschien had ik deze posting niet mogen plaatsen, maar ben beetje aan einde van mijn latijn...
Kon niets zinnigs vinden met de zoekmachine, een handleiding voor deze zoekmachine(s) hier zou ook niet overbodig zijn, en deze willen ook al niet naar mij luisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door wierni op 22-12-2002 00:38 ]

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Ok, slotje of verwijderen maar.

Effe kennis uit bed gebeld, kon beter met zoekmachine omgaan.
PCI Latency veranderd van 32 naar 64, probleem {lijkt} opgelost.

Rottige VIA266 chipset, deze computer krijgt nog eens eenmalige vlieglessen aangeboden, vanaf het balcon!!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

whehe! :D

Toen waren beige computers heel gewoon.