Hopelijk heeft de titel de aandacht
Vooropgesteld: ik heb redelijk ervaring met php (maar leer elke keer nog steeds) en bijna geen met javascript.
Wat ik heb:
Ik heb een form en daarin een stuk of wat text-input vakken
Wat ik hiermee graag zou willen kunnen:
mbv javascript op het moment dat er op submit gedrukt wordt de getallen in de vakjes bij elkaar worden opgeteld en vervolgens een alert geven als de som van die getallen ongelijk is aan een bepaald vooropgesteld getal en dan het formulier niet versturen.
Op zich heb ik een idee van de functie validate, maar ik mis 1 heel belangrijke stap, ik heb gezocht, maar kon niet vinden... terwijl het me leek dat sommigen van jullie dit ook hebben gehad.
Kunnen jullie me helpen met "grootte van array blaat" en "element i van blaat"? Zo ja, post het!
Wat ik heb:
Ik heb een form en daarin een stuk of wat text-input vakken
code:
1
2
3
4
| <form method="post" action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" onsubmit="return validate();"> <input type="text" name="blaat[]"> <input type="text" name="blaat[]"> <input type="text" name="blaat[]"> |
Wat ik hiermee graag zou willen kunnen:
mbv javascript op het moment dat er op submit gedrukt wordt de getallen in de vakjes bij elkaar worden opgeteld en vervolgens een alert geven als de som van die getallen ongelijk is aan een bepaald vooropgesteld getal en dan het formulier niet versturen.
Op zich heb ik een idee van de functie validate, maar ik mis 1 heel belangrijke stap, ik heb gezocht, maar kon niet vinden... terwijl het me leek dat sommigen van jullie dit ook hebben gehad.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| function validate()
{
var sum = 0;
for (var i = 0; i < grootte van array blaat; i++)
{
sum += element i van blaat;
}
if (sum != vast getal)
{
alert("Je mot wel alles totaal vast getal laten zijn!");
return false;
} else {
return true;
}
} |
Kunnen jullie me helpen met "grootte van array blaat" en "element i van blaat"? Zo ja, post het!
Used to be Down Under... Foto gallery