Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om nieuwe MD te kopen. Iemand ervaring met deze 2? Of iemand die aan de specs kan zien welke beter is?

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisco.com/miniimages-s/electronics/MZE10_1.jpg

Dimensions (including protrusions): 81.9mm x 79.1mm x 9.9mm
Weight: 55g (including Lithium Ion battery)
Headphone amp: 5mW + 5mW into 16 ohms 20-20kHz +/-3dB
6 band EQ (-10dB to +10dB for each band) with 4 presets & 2 user-defined presets
"Virtual Headphone Technology Acoustic Engine" provides Studio, Club, Live, or Arena effects.

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisct.com/productpic/sharp_mdds8.gif

Dimensions: 71.2 (W) x 77.9 (H) x 12.0 (D) mm
Weight: 72 approx. (excluding NiMH battery)
40/80/160 second anti-shock memory
5mW+5mW (32 Omega)
3 step X-Bass boosts
famous 1-bit Digital Amplifier (used in its high end Auvi hi-fi systems) into MD-DS8, thereby increasing the sound quality during playback!!!!

Of zal ik een NETMD kopen.... MZ-N10? Bij mij gaat het om GOED CD kwaliteit. Heb nooit kwaliteit van NETMD geprobeerd dus...

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:34
Mmm als je goede kwaliteit wilt valt netmd zo af lees het grote NetMD topiv maar eens ;)

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Aidix

Geluidspietlut

Dit is toch geen vergelijking ook :)

Deze spelers zijn totaal verschillend ontworpen. Sony heeft het toppunt van design, Sharp het toppunt van audio kwaliteit.

Die Sony is gewoon de platste speler, verder niets speciaals. DIe Sharp het summum van audio technologie, de eerste 1bit digitale versterker in portable apparatuur, in combinatie met 100% kanaalscheiding door een nieuwe koptelefoon plug.

Luister jij met je oren, koop dan de sharp. Luister jij met je oogjes (zoals de meesten) koop dan de Sony.

2x 5mw@32ohm = 2x10mw @ 16 ohm trouwens, die Sharp versterker is in de praktijk ruim 2x zo krachtig.

En inderdaad wil je goede kwaliteit koop dan niet zo'n NetMD boutding, maar blijf je gewone recorder gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Aidix op 22-12-2002 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies zo dacht ik ook.. Maar ik vind die Sony zooo moooooi!! Kon twee jaar geleden kiezen tussen een Sony E-700 of zo en een Onkyo (sharp clone). Die Onkyo had wel een stuk beter geluid (24bits ofzo iets) zei die verkoper tenminste.. toen kocht ik die maar geen spijt van gehad... Denk dat ik nu weer voor een Sharp ga! :9~

is dat "Virtual Headphone Technology Acoustic Engine" provides Studio, Club, Live, or Arena effects. van sony niet wat? klinkt wel koel 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 14:32 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Aidix schreef op 22 December 2002 @ 11:38:
DIe Sharp het summum van audio technologie
Joh...
de eerste 1bit digitale versterker in portable apparatuur
Zo hee! Super! Leuke marketing blabla allemaal. Ik veeg er m'n kont mee af :)
in combinatie met 100% kanaalscheiding door een nieuwe koptelefoon plug.
Impressed again... not. Zaken als kanaalscheiding zijn bij portable appratuur bullshit. Sterker nog: de duurste hoofdtelefoons die er bestaan zijn open air systemen waarbij het systeem zo open is dat beide oren ook het geluid van het andere kanaal kan horen. Dat bevordert juist de ruimtelijkheid die bij hoofdtelefoons altijd een manco is.
Luister jij met je oren, koop dan de sharp. Luister jij met je oogjes (zoals de meesten) koop dan de Sony.
Waar baseer je dit op? Als je zegt dat je Sharp gewoon lekkerder vindt klinken (komt meestal door de equalizer/toonregeling curves die gebruikt worden, want onderling verschillen merken verder nauwelijks) dan kan niemand je ongelijk geven. Maar als je het baseert op dingen zoals hierboven staan, dan ben je niet geloofwaardig.
2x 5mw@32ohm = 2x10mw @ 16 ohm trouwens, die Sharp versterker is in de praktijk ruim 2x zo krachtig.
Ga NOOIT op specs af! Ik heb een klasse-A MOSFET bak staan die in klasse-A misschien 2 keer 20 watt haalt, maar wel luidsprekers zelfs bij een impedantie van 1 ohm nog prima aanstuurt en een loei van een voeding heeft. Stukken beter dan een versterker van een paar honder euro in de winkel die zogenaamde 2 keer 150 watt levert.

Ik heb een MZ-R35 minidisc speler van Sony en die heeft geloof ik iets van 2 keer 5mW (standaard voor walkmans). Ook heb ik een iPod die 2 keer 60mW zou leveren. Je raadt het al.... de maximale amplitude bij dezelfde belasting is bij de iPod echt niet groter. Beide zijn in staat om onvervomd heel hard te spelen. Harder dan dat de beste fontopia en sennheiser dopjes aankunnen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jammer dat ik zelf niet kan testen....
Pagina: 1