hij wil niet harder

Pagina: 1
Acties:

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
hoi,

ik heb een probleem: als ik mijn p3 500 overclock dan haal ik max 560 mhz met een fsb van 112 mhz, en dan na een tijdje blijft m'n hd als een gek spinnen.

ik denk dus dat het voltage omhoog moet ofzo???

ik heb een asus p2b-f met 2x 128 mb 100 mhz

weet misschien iemand hoe ik hem hoger kan zetten of heeft iemand ervaring met een p3 500???
als ik hem sneller zet bv 575 mhz (115 mhz fsb) start windows niet eens meer op.

wie weet wat dat ik kan veranderen om hem sneller te laten lopen???
p.s. de koeling is goed; +/- 30 graden bij 500 mhz

Verwijderd

he swa, je geeft ook geen gasss

Verwijderd

pleur je cache uit en kijk hoever je komt

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Tja, je krijgt er echt geen garantie op dat ie goed overklokbaar is, je moet maar net mazzel hebben. En met je FSB stijgt ook de kloksnelheid van je AGP/PCI/ISA sloten. Dat moeten je kaarten ook maar net fijn vinden.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 22:39 schreef victorb het volgende:
pleur je cache uit en kijk hoever je komt[/quote]MOOIE STOMME ZET BEN JE AL JE SNELHEID METEEN WEER KWIJT !!!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

JAAAAHAAAAA, maar dan weet je wel of het aan de cache ligt of niet,
pfffffffff
en ALS het aan de cache ligt, wilt het coolen van die chippies ook weleens helpen

Verwijderd

Xplain :)
mijn P3 500 Katmai haalt op mijn DFI P2BXL 575, op mijn vroeger Aopen BX6bc haalde gij 585...

Verwijderd

Katmai's staan er bekend om dat ze niet veel verder komen. Het maximale is ongeveer 620Mhz met een Katmai.

Verwijderd

je cache uitzetten heeft gewoon als nut om te kijken welke onderdelen moeilijkheden geven

Verwijderd

Kan 't per mobo verschillend zijn of je je proc. kunt oc-en? ik heb nu een CT-6SSA2 en ga een Asus p2b-f kopen.. ?

Verwijderd

Neem een coppermine. katmai klokken is hopenloos.. althans extreem veel performance haal je er niet uit. coppermine 500 is niet zo duur meer, en met een p2b kom je prima op 650, vriend had em op 700, met goed ram kwam ik op 750, maar dan was ie wat instabiel en was je met 3d apps de klos. Veel succes iig.
Pagina: 1