WIN2K: Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik moet win2k herinstalleren, maar krijg het niet gedaan :'(

Er staat al een Win2k op, maar als ik setup draai van de win 2000 cd krijg ik de melding "No valid system partitions were found. Setup is unable to continue."

Ook opstarten in safe mode met commandprompt werkt niet: produceert dezelfde melding als hierboven.

De compu in kwestie heeft een SCSI CD-ROM drive en kan niet booten van CD.
Ook heeft de compu geen floppydrive dus bootfloppies aanmaken is ook geen optie.

Hoe los ik dit op?
(aub geen suggesties in de trand van even een IDE CD-ROM/floppydrive er aan hangen. is echt geen realistische optie voor mij)

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Heeft de PC wel een IDE harddisk?

• ari3
  • Niet online
Ja, heeft twee IDE schijven.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
in de d:\i386 dir staat een winnt32.exe die moet je uitvoeren als je in windows 2000 zelf zit

A wise man's life is based around fuck you

• ari3
  • Niet online
Als ik winnt32.exe uitvoer krijg ik dezelfde melding: "No valid system partitions were found. Setup is unable to continue."

Verwijderd

Er moet een DOS partitie aanwezig zijn om te kunnen installeren
Jij hebt waarschijnlijk alleen NTFS partities.

• Zwelgje
start onder windows 2000 eens 'schijfbeheer' op, dan schrijft ie een 'signature' naar je hdd, vervolgens zou het goed moeten gaan

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;288352

• ari3
  • Niet online
Ik heb inderdaad twee NTFS partities. Schijfbeheer opstarten heeft niet geholpen.
De link naar microsoft-site lijkt relevant, maar lijkt voor Windows NT. Diskmap.exe staat niet op mijn hd.

• Zwelgje
gemirrorde partitie's toevallig? of dynamic disks?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 08:50
Staan de schijven mischien op een raid controller ?
Of zijn de partities corrupt ?

• ari3
  • Niet online
Geen mirroring denk ik.
In "Disk management" zegt ie dat het type "basic" is en heb ik de optie om te "upgraden" naar type "dynamic"

• Zwelgje
ari3 schreef op 22 december 2002 @ 00:14:
Geen mirroring denk ik.
In "Disk management" zegt ie dat het type "basic" is en heb ik de optie om te "upgraden" naar type "dynamic"
niet nodig, als het basic is is het in principe goed genoeg,

basic disk betekent ook dat je dus geen 'soft-raid mirroring' gebruikt want daar heb je dynamic disks voor nodig

denk toch dat je met diskmap aan het spelen moet, (resource kit utility overigens, zit niet standaard in nt/2000)

of je zou ze eens moeten upgraden naar dynamic, mischien helpt het wel

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 22-12-2002 00:16 ]

• ari3
  • Niet online
Schijven staan niet op een RAID controller. De partities zijn beide "healthy" volgens "Disk management".

• ari3
  • Niet online
Heb nu met diskmap.exe het signature uitgelezen en hij is inderdaad anders als de signature in de registry. Heb met regedit de juiste waarde ingevoerd. Nu kan ik een "clean install" doen van Windows 2000. Opgelost!:) Topic gesloten...

Pagina: 1