Toon posts:

NSS Volume van NetWare 6 -> NetWare 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een 2 maanden geleden draaide ik nog op NetWare 5.1 toen ging ik over naar NetWare 6. Nu wil ik de volumes weer terug converteren naar NetWare 5.1 (ik vindt NetWare 5.1 toch beter dan NetWare 6 :/ )

Bij Novell kan ik hierover niets vinden, alleen andersom. (5.1 naar 6)

Koffie? heb jij hiervan misschien ervaring ? Of de andere NetWare Guru's

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 23:03 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 23:02:
Een 2 maanden geleden draaide ik nog op NetWare 5.1 toen ging ik over naar NetWare 6. Nu wil ik de volumes weer terug converteren naar NetWare 5.1 (ik vindt NetWare 5.1 toch beter dan NetWare 6 :/ )

Bij Novell kan ik hierover niets vinden, alleen andersom. (5.1 naar 6)

Koffie? heb jij hiervan misschien ervaring ? Of de andere NetWare Guru's
Mjah, afaik is NSS 3 van Netware 6 redelijk compatible met NSS 2, mits je de volgende dingen niet hebt gedaan/gebruikt.
1) NSS SYS: volume. - Kan Netware 5.1 echt niet mee overweg.
2) Compressie. NSS 2 kan geen file compressie aan, dus als je dat wel gebruikt: :X

Je kan het natuurlijk gewoon testen door op een 2e hdd Netware 5.1 te installeren en de volumes van de andere install benaderen.
Laat sowieso even weten of het gelukt is, en zo ja welke problemen je tegen kwam.

Waarom vindt je Netware 5.1 eigenlijk beter als Netware 6? Ik heb nu op het werk een testservertje met 6 draaien en dat werkt eigenlijk gewoon toppie.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie vraagt ook af hoe je het hebt gedaan.
Ik durf niet te zeggen of NW51 volumes snapt die in NW6 gemaakt zijn (NSS), maar andersom is geen enkel probleem.
Dit geld voor zowel traditionel volumes als NSS.

Dus als je volumes in NW5 gemaakt hebt, kun je deze zonder probleem mounten in NW6.
Ik moet stom toevallig strax ff een restore schijf van NW5 in de server hangen. Zal eens kijken of die NW6 ziet (ga er niet al teveel tijd aan besteden want ik voozie op deze manier al problemen met een dubbele SYS volume).

Tijd voor een nieuwe sig..

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Koffie schreef op 22 december 2002 @ 11:43:
* Koffie vraagt ook af hoe je het hebt gedaan.
Ik durf niet te zeggen of NW51 volumes snapt die in NW6 gemaakt zijn (NSS), maar andersom is geen enkel probleem.

Dit geld voor zowel traditionel volumes als NSS.

Dus als je volumes in NW5 gemaakt hebt, kun je deze zonder probleem mounten in NW6.
Ik moet stom toevallig strax ff een restore schijf van NW5 in de server hangen. Zal eens kijken of die NW6 ziet (ga er niet al teveel tijd aan besteden want ik voozie op deze manier al problemen met een dubbele SYS volume).
Mjah, lijkt mij ook. Maar er staat me ook iets bij van een NSS update onder 5.1 zodat ie NSS 3 compatible werd?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 volumes in m'n NetWare server:

SYS (9,1GB) Deze gaat leeg bij een nieuwe installatie van NW5.1
APPS (9,1GB) NW5.1 -> NW6 (met commando: NSS /ZlssVolumeUpgrade=APPS) Maar
deze moet weer terug naar de NSS van NW5.1 :?
VOL1 (100,1GB) Traditional (Geen compressie en upgrade)
VOL2 (18,2GB) Idem als APPS

Ik heb een helehoop geprobeerd, maar ik denk dat het wordt kopieren die handel. :'(

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 12:24:
Ik heb 4 volumes in m'n NetWare server:

SYS (9,1GB) Deze gaat leeg bij een nieuwe installatie van NW5.1
APPS (9,1GB) NW5.1 -> NW6 (met commando: NSS /ZlssVolumeUpgrade=APPS) Maar
deze moet weer terug naar de NSS van NW5.1 :?
VOL1 (100,1GB) Traditional (Geen compressie en upgrade)
VOL2 (18,2GB) Idem als APPS

Ik heb een helehoop geprobeerd, maar ik denk dat het wordt kopieren die handel. :'(
Mjah, volgens mij zijn die NSS3 volumes gewoon backwards compatible als je geen compressie of dat soort zut hebt aangezet. Je SYS: volume leeggooien? Mjah, is een idee, maar als dat ding Traditional is en niet NSS dan kun je gewoon installeren.

Overigens heb ik nog geen antwoord op de vraag waarom je terug wilt naar NW5.1 wat bevalt je niet aan 6? En waarom is 5.1 beter in jouw ogen?

[ Voor 10% gewijzigd door DGTL_Magician op 22-12-2002 12:58 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je kan om het jezelf te vergemakkelijken een 'geslipstreamde' netware 5.1 met sp5 erin downloaden vanaf de novell site,

dan heb je tijdens installatie van je systeem al gelijk de nieuwste updates (en dat verekte handig zijn als je bijvoorbeeld een p4 hebt.... (zonder supportpack wil ie niet installeren bijvoorbeeld)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 December 2002 @ 15:30:
je kan om het jezelf te vergemakkelijken een 'geslipstreamde' netware 5.1 met sp5 erin downloaden vanaf de novell site,

dan heb je tijdens installatie van je systeem al gelijk de nieuwste updates (en dat verekte handig zijn als je bijvoorbeeld een p4 hebt.... (zonder supportpack wil ie niet installeren bijvoorbeeld)
Dan moet je denk ik aangesloten zijn bij Novell als dealer denk ik, want ik kan het jammergenoeg niet zo snel vinden.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 22 December 2002 @ 16:36:
[...]

Dan moet je denk ik aangesloten zijn bij Novell als dealer denk ik, want ik kan het jammergenoeg niet zo snel vinden.
nee hoor kan je gewoon downloaden, ik post de link wel even

http://support.novell.com/tools/csp/csplist.html

alstublieft,

(de overlay images moet je hebben), het enigste wat je dan nog nodig hebt is een 'license disk' en daarvoor moet je wel bij een dealer zijn... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 22-12-2002 16:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 22 December 2002 @ 16:47:
[...]

nee hoor kan je gewoon downloaden, ik post de link wel even

http://support.novell.com/tools/csp/csplist.html

alstublieft,

(de overlay images moet je hebben), het enigste wat je dan nog nodig hebt is een 'license disk' en daarvoor moet je wel bij een dealer zijn... ;)
Oh deze, ik vondt het al vreemd die grote van die images.

Bedankt
Pagina: 1