Unlocked CPU in een k7s6a ?

Pagina: 1
Acties:

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Mijn pa heeft dus een k7s6a en een Tbred 1700+ gekocht , omdat hij toch niet wil OC'en mag ik best die Tbred hebben en dan krijgt hij mijn Palomino . Maar zijn mobo's BIOS kan natuurlijk niet de multiplyer instellen . Gaat die k7s6a toch de juiste multiplyer pakken of gaat iet automatisch de laagst mogelijke nemen ?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Je mag er van uitgaan dat een beetje mobo standaard de CPU herkend, en de multiplier instelt, maar mijn broer heeft ook een k7s6a, maar kan volgens mij wel de muliplier instellen (heeft hem alleen niet geunlocked).
En anders test je het toch gewoon ff?

Juist

• Desolation Angel
Zou ik graag doen , maar dankzij de fijne mounting van mijn 24 waterblok moet je heel het mobo vewijderen eer die CPU uit de socket kan ...
En volgens mij kunnen ECS bordjes echt geen multiplyer instellen hoor ?

Verwijderd

nieuwe tbreds waren toch standaard unlocked?

• Desolation Angel
daar gaat het niet over Kiwi , die Tbred gaat in mijn KX7 , maar ik heb nu een unlocked Palomino die dan in m'n pa z'n bak moet . En ik vraag me nu af of die ECS wel de standard mult van die Palomino nog gaat vinden , want anders is het nogal veel werk aan demonteren en remonteren om eigenlijk toch maar de Tbred beneden in te moeten bouwen

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je ff met Google zoekt kom je tegen dat op de K7S6A je de multiplier in kan stellen met jumpers op je mobo. Dan is het gewoon een kwestie van kijken wat de muletiplier zou moeten zijn (originele MHz/FSB) en die instellen.

Juist

• Desolation Angel
Ah thx , en ik maar zoeken in dat BIOS :D

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb zelf een K7s6a gehad. Multiplier is zeker wel instelbaar (alleen via f**king jumpers).

Voor de rest: mijn tbred 1800+ deed het er niet op, een palomino 1800+ wel. Ik verwacht dat dit bord gewoon niet wil draaien met tbred. Ik heb er nog steeds 1 hier in huis. Ik had er 2. Ze doen allebei geen tbred. En idd, ff de normale mp instellen voor je processor.

En je had dit topic helemaal niet hoeven openen; als je bang bent dat het mobo het niet doet (wat die wel doet) kun je toch die palomino weer gewoon terug locken :+ ff assaton klaar ;)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pierre-oord schreef op 22 December 2002 @ 12:44:
Ik heb zelf een K7s6a geh
Voor de rest: mijn tbred 1800+ deed het er niet op, een palomino 1800+ wel. Ik verwacht dat dit bord gewoon niet wil draaien met tbred.
Dit tabelletje doet vermoeden dat het mobo gewoon Tbred's zou ondersteunen, met een vers BIOS (1.0F)

Verwijderd

Heb een ECS K7S6A bordje met een tbred JIUHB XP 1700+ retestabiel draaien, met 150 FSB, multiplier op 12.5... (dusse op 1875MHz).

Helaas geen FSB selectie tussen 150 en 166 :'( nou kijken hoe ik die multipliers omhoog kan gooien.. Iemand ideeen?

• pierre-oord
Ik heb 2 van die borden hier in huis gehad, en is er weg nu. Allebei deden ze geen 1800+ thoroughbred processor. Het laatste bios wat er nu staat was er toen nog niet, maar hetbord wilde helemaal niet booten en dat zou toch wel moeten werken? In m'n verkochte Epox 8k3AE deed die processor het verder wel prima.....

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 11:13:
Heb een ECS K7S6A bordje met een tbred JIUHB XP 1700+ retestabiel draaien, met 150 FSB, multiplier op 12.5... (dusse op 1875MHz).

Helaas geen FSB selectie tussen 150 en 166 :'( nou kijken hoe ik die multipliers omhoog kan gooien.. Iemand ideeen?
Ik zit niet thuis en of ik het daar heb staan weet ik niet, maar als je zoekt vind je misschien iets tussen de 1000 topics. Er is namelijk een mod, weerstandje solderen op achterkant socket en die aarden, waardoor je standaard een MP met 8 hoger krijgt. Dus stel je 5 in krijg je 13 :)

Maar waar dat stond hier ergens... Mogelijk in de oudere topics van tbred overclocking van fewture :)

Verwijderd

Thankx!

Hehehe dat biedt perspectieven! Ik zal eens graven in de archieven als ik thuis ben... :)

Ow ik draai de 1.0d bios.. ECS claimt op hun site dat de K7S6A alle (266) Athlons zou moeten draaien.. Op m'n mobo zit ook een stikkertje waarop staat "0.13u" onder de ZIF socket. Misschien had je een "ouder" plankje? Andere revisie van het bord? Hoewel ik betwijfel of ECS ooit een mobo revisie heeft uitgevoerd...

Ik heb alleen ervaring met 1800+ palomino's, die draaien verder goed...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:15 . Reden: ff meer info.. ]

Pagina: 1