Toon posts:

[php] ik heb 2 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1 )----------------------------------------------------------

Ik zit een beetje te klote enzo, en ik probeer nu iets voor elkaar te krijgen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
echo"Test1<br>";
sleep(1);
echo"seconde later<br>";
sleep(1);
echo"seconde later<br>";
sleep(1);
echo"seconde later<br>";
sleep(1);
echo"seconde later<br>";
?>

Als je dit doet, wacht hij eerst 4 seconden, en dan geeft hij alles in een keer weer. Weet iemand hoe je er voor kan zorgen dat hij het eerste bericht weergeeft, een seconde wacht, volgende bericht, weer een seconde wachten, enzo voorts.

2 )----------------------------------------------------------

Ik draai nu met Localhost PHP 4.1.1 en wil wil graag Updaten naar PHP 4.2.3. Ik zit alleen met een probleem. Ik heb alles geinstalleerd met PHP triad en nu weet ik dus niet hoe ik een nieuwe versie van PHP moet installeren. Ook niet als ik de handleiding lees. Ik kom er gewoon niet achter.

Wie kan mij helpen met een van de bovenstaande vragen of zelfs allebei, alvast bedankt.

- Tom

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
je output krijg je pas als je script klaar is, dus als je gaat sleepen in je script duurd je script langer en zie je dus nog nix in je browser.

Verwijderd

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 21 december 2002 @ 21:58:
je output krijg je pas als je script klaar is, dus als je gaat sleepen in je script duurd je script langer en zie je dus nog nix in je browser.
Dat heb ik ondertussen al wel gemerkt :D Maar weet je toevallig ook hoe je dit kan oplossen, of dat er een manier is om er een pauze tussen te zetten?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

Je sleep probleem kan je enigzins met een omweg oplossen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html><head><title>lalala</title></head><body>
<?
echo str_repeat(' ',1024);
flush();
for(i=0;$i<10;$i++)
{
  echo time();
  flush();
  sleep(1);
}
?>
</body></html>

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
maar dan nog is dit niet de mooiste manier om een tekst met intervallen van 1 seconde te laten verschijnen, maar daar hebben we het niet over :)

Je komt al gauw in de problemen met je tabellen etc

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 21 december 2002 @ 22:02:
Je sleep probleem kan je enigzins met een omweg oplossen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html><head><title>lalala</title></head><body>
<?
echo str_repeat(' ',1024);
flush();
for(i=0;$i<10;$i++)
{
  echo time();
  flush();
  sleep(1);
}
?>
</body></html>
Sorry dat ik het zeg, maar met PHP 4.1.1 kan ik dit niet doen.. Hij wacht nu eerst 10 seconden en dat komt er tien keer acher elkaar de unix tijd te staan... 1040504752... :P

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Misschien is dit meer iets dat je met een javascriptje wilt doen. Aangezien dit beter client-side is te regelen...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:41
idd, bijvoorbeeld je output in een javascript array opslaan
en deze met de settimeOut() functie aanroepen

settimeOut("outputresults()",1000);

Icons are overrated

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:53

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 22:06:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar met PHP 4.1.1 kan ik dit niet doen.. Hij wacht nu eerst 10 seconden en dat komt er tien keer acher elkaar de unix tijd te staan... 1040504752... :P

weird, dat betekent dat je browser het verdomt om die input weer te geven.
het werkt hier met Mozilla 1.0 goed.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
De code van chem is browserafhankelijk. Kijk maar op http://php.nederland.net/manual/en/function.flush.php.
Dat kan je dus het beste gewoon met JavaScript doen, zoals Grijze Vos en Helmet al zeggen. Dat is mooier en werkt in ieder geval.

Bij vraag twee kunnen we je moeilijker helpen, als je aangeeft waar je precies problemen krijgt is het misschien makkelijker om je vraag te beantwoorden. Als het echt helemaal niet lukt kun je het beste de hulp van een vriend/kennis inroepen.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function doshit() {
   document.println(time());
   sleep(1); // weet niet of dit bestaat in JS, moet je even opzoeken
  document.println(time());
 // enz enz
}
</script>

<body onLoad="javascript:doshit();">

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Iets dergelijks moet je sowieso niet door de server laten regelen omdat je de server opzadelt met een client-side probleem... Ik zou het iig met JavaScript doen, mede om browsercompatibility maar ook omdat de transfer van server naar client nog 's tijd kost, waarvan je eigenlijk (serversided) geen flauw benul hebt, en je al helemaal niet kunt voorspellen... Kortom, een Webdesign & Graphics vraag :P

Over je 2e vraag, ik zou je aan willen raden om alles handmatig te installeren, en niet met pakketjes als PHPtriad aan de slag te gaan. Het is echt een kwestie van de README.txt's en INSTALL.txt's lezen, en je weet tenminste hoe 't in mekaar steekt.

Verder is dit voor PHPTriad meuk eigenlijk niet het goede forum (Software Algemeen zou beter zijn), maar ik kan me je motivatie om de vraag hier te stellen wel voorstellen. Maar dan nog is P&W geen vraagbaak voor dergelijke software, en zou ik je dus willen verzoeken of naar de makers van PHPTriad te stappen (kan me niet voorstellen dat ze niks over updates te vertellen hebben) of 't gewoon zelf installeren....

suc6 :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.