Toon posts:

HDD niet meer detecteerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat kan je allemaak doen als je hardeschijf niet meer door de bios gedetecteerd wordt? Voordat ik hem opnieuw probeerde te detecteeren, gaf hij "primary master disk failure".

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

heb ik ook regelmatig, de voedingskabel uit me hdd trekken en opnieuw er in proppen helpt vaak wel mischien is dat een idee

[ Voor 12% gewijzigd door Toet3r op 21-12-2002 21:43 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:08
Misschien heb je per ongeluk een ide-kabel eruit getrokken? Doe ik zelf ook nog wel eens.

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
bios updaten?

[ Voor 66% gewijzigd door donderdraak op 21-12-2002 21:48 ]

Verwijderd

ide kabel omdraaien, misschien verkeerd aangesloten?
stroomtoevoer in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb je per ongeluk een ide-kabel eruit getrokken? Doe ik zelf ook nog wel eens.
Nee, daar heb ik al naar gekeken...

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34
gooi het jumpertje eens op een andere positie. Dus of op master, of op slave, of op cable select. Probeer hem ook eens in een andere computer, en als hij werkt, zo snel mogelijk backups maken.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
diskmanager helpt. voor allen hardeschijven
die niet herkend worden in den bios

maakt niet veel uit van welk bedrijf de diskmanager is, bijv.
de Western Digital Disk Manager kan je vinden op www.download.com
de DiskManager2000 van IBM op www.ibm.com

Verwijderd

Topicstarter
jumpers... Dat kan ik wel eens proberen, maar hij deed het eerst wel. Dus of het daar aan ligt betwijfel ik een beetje. (ben nu niet thuis, dus kan het ff niet 123 proberen)

Het gekke is ook, bedenk ik me nu... Voordat dit probleem zich voordeed, vond hij in windows (2000) de cd-rom speler niet. Na een reboot was dat probleem opgelost. De cdrom zit op secondary master, de HD op primary master. (heb geen slaafjes)

reeboten heeft btw nu geen zin

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de computer niet in om zo'n proggie te installeren. Hij moet van die HD booten.

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
over welk merk schijf hebben we het eigenlijk? een WD? die hebben zon setting 'single drive' (oid) als je hem op master jumpert moet je ook een slave hebben, heb je geen slave dan krijg je dat soort fouten,

single drive is dus de setting voor als je maar 1 disk hebt.. check je manual voor meer info (www.wdc.com)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zal er eens naar kijken... maar volgens mij is het dat niet. Het is overigens em maxtor 10GB

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 22:10:
zal er eens naar kijken... maar volgens mij is het dat niet. Het is overigens em maxtor 10GB
www.maxtor.com en dan kijken of je nog 'in warranty' zit.... dan kom je in aanmerking voor een nieuwe!

A wise man's life is based around fuck you

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de OM FAQ.. Daarin staat ook wat je moet doen als je HDD vaag doet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.