Kingston + Twinmos geheugen - BOOT NIET MEER

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:25
Sinds gisteren wil me pc niet meer opstarten. Ik heb een MSI kt3 ultra 2. Hierop een XP 1700+.

Ik had voorheen 2 ddr-266mhz modules, 1 Twinmos 256mb op slot 1, en 1 Kingston 256Mb op slot 2. Het draaide perfect, tot gisteren.

Me pc start niet door en het beeldscherm blijft zwart. Op het D-bracket kan ik aflezen dat de'r iets met het geheugen niet in orde is.

Ik heb alle combinaties in verschillende sloten geprobeerd, ook met 1 tegelijk.

Soms hoor ik ook 3 peeps achter elkaar, daarna niks.. en dan weer 3 peeps etc.. Ook dan staat het d-bracket op 3 rode lampjes, wat betekend dat er iets met het geheugen mis is..

Wat moet ik nu doen??????

Het is echt erg, want het is hier net vakantie.. en ik verveel me de pleuris!!

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Probeer het es met een hele andere module. Bijv uit andere PC. En probeer je BIOS es te resetten d.m.v. jumper op mobo (zie evt. handleiding).
Heb je overgeklokt?

Btw. Ik had een MSI K7T Pro 2-A en deze deed opeens ook niets meer. Zelfde symptomen als bij jou.
Letterlijk elk component verwisseld en toen bleek dat het aan het mobo lag.

[ Voor 39% gewijzigd door Thanatos op 21-12-2002 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik heb de bios al gereset... en ik heb helaas geen geld om elk onderdeel te vervangen.

Moet ik dan met MSI contact opnemen als het kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
ow, dan moet je ff beide geheugens eruit halen en dan eerst de ene erin drukken (heel erg hard) aanzetten en dan de andere erin. ik had ook eerst 1 module en toen ik er een tweede bij zette ging ie lopen piepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik heb van alles met het geheugen geprobeerd. Maar hij wil nog steeds niet booten..

Kan ik ervan uitgaan dat het moederbord kapot is?

Kan ik dan de winkel bellen waar ik dat board gekocht heb en dit zeggen? Het was btw op een beurs in de rijnhal, winkel was Infobusiness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

na zoeken kom je op de volgende site

daarvan heb ik de volgende manual kunnen vinden.

De handleiding is 6 megabytes groot.

ben in een goede bui :P.. dus heb ik ff gedownload en doorgekeken wat je error
betekend..

als ledje 1, 3 en 4 inderdaad rood opgloeien is er iets mis met je geheugen. want in de manual staat immers:

Memory Detection Test
- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if
the memory module is damaged or not installed properly.

omdat je niet aangaf welke 3 ledjes rood branden kunnen ook de volgende dingen problemen opleveren, namelijk:

* Early Chipset Initialization (ledjes 2, 3 en 4 rood)
* Initailizing keyboard controller (ledjes 1,2 en 4 rood)

ook geprobeerd je graka erin en erop nieuw in te stoppen.. die AGP kaarten willen ook wel eens "los" zitten..

PS:

die drie beepjes van je MoBo.. is het één lange + 2 korte? of gewoon 3 dezelfde soort piepjes.. die eerste geeft namelijk een probleem met videokaart aan, terwijl de 2e geheugenproblemen aangeeft..

als je nog garantie hebt op je MoBo.. gewoon heengaan.

[ Voor 20% gewijzigd door nIghtorius op 22-12-2002 23:38 . Reden: typoooos + meer nfo ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Die 2e van de peepjes, en led 1,3 en 4 blijven hangen ja. Ik vermoed dus dat het moederbord naar de knoppe is?

kan dat zo zijn, dan koop ik een nieuwe... en dan moet het probleem opgelost zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
kan iemand nog helpen? OF moet ik gewoon een nieuw moederbord kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nIghtorius schreef op 22 december 2002 @ 23:34:

als ledje 1, 3 en 4 inderdaad rood opgloeien is er iets mis met je geheugen. want in de manual staat immers:

Memory Detection Test
- Testing onboard memory size. The D-LED will hang if
the memory module is damaged or not installed properly.

...

die drie beepjes van je MoBo.. is het één lange + 2 korte? of gewoon 3 dezelfde soort piepjes.. die eerste geeft namelijk een probleem met videokaart aan, terwijl de 2e geheugenproblemen aangeeft..
Burning_Tyre schreef op 23 december 2002 @ 00:01:
Die 2e van de peepjes, en led 1,3 en 4 blijven hangen ja. Ik vermoed dus dat het moederbord naar de knoppe is?
Geheugen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
ik denk het niet...ik ga het nog uittesten in een andere pc (deze)... dan weet ik zeker of \het geheugen het is..

Maar het zou wel toevallig zijn als beide geheugenchips in 1x kapot gingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren ook Twinmos gekocht. Let wel op mijn Twinmos 2.5 CAS heeft. Kingston heeft 2 CAS. Mijn pc werd onmiddelijk hardstikke instabiel. Naja Die Twinmos terugbrengen voor reen 2 CAS ander merk halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
Ik heb het geheugen getest in een andere pc.. daarin start het wel op...maar als ik die kingston erin doe... dan gaat als ik net in windows ben de pc weer opnieuw opstarten...

misschien komt het door de voeding.. maar die andere module doet het perfect... en in dat andere moederbord geeft hij errors met alleen die twinmos erin...

Dus ik denk dat het niet aan het geheugen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebbie het geheugen er niet verkeerd om in gehad ??
want sommige mensen met lompe kracht al niet kunnen doen.
Die piepjes en je ledjes zeggen mij inderdaad dat het mobo totaal geen geheugen ziet.
Anders piept hij niet.
Dus erug naar je oude config!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn MSI KT4-V (AMD 2400+ / 1x512Mb PC2700 DDR).
Ik was bezig een case-fan te plaatsen en daarna kreeg ik ook zo'n irritante geheugenfout.
Bij informatique hebben ze ernaar gekeken -> Mobo kapot: reden onbekend.

Nu een paar weken later, zelfde soort mobo en al enige tijd geen problemen dus ik dacht laat ik eens kijjken of er niet beter wordt gekoeld als ik die casefan ergens anders zet.
Wederom dezelfde fout. Niet opstarten; drie rode ledjes, irritante piepjes en geen beeld.
CMOS reset geprobeert. AGP kaart (Creative Ti4600) en geheugen aangedrukt, maar niets helpt.
Geloof me ik heb geen koffie, schroevendraaiers of statische vingers ofzo over het bord heen gegooid.
Ik kan dus na wederom mijn Mobo gaan omruilen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW ik heb ook getest met ander geheugen waarvan ik wist dat het werkte (1x256Mb Pc2700 ddr) en ik heb geprobeerd op te starten zonder case-fan, schijven en CDROM. Het ligt echt niet aan het geheugen, of de voeding.
Pagina: 1