Waar halen jullie design foto's vandaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik mag nou wel zeggen dat ik een beetje het n00b niveau van html ben onstegen en ik ben dus al aan het kijken voor een wat mooiere website dan de standaards met meerdere frames etc. etc.

Maar wat ik denk voor nodig te hebben zijn mooie stijlvolle en design foto's. Huiskamers, kantoor met strakke designmeubels, goede foto's van personen, huizen, auto etc. etc. Maar als ik zoek bij images.google.nl krijg ik allemaal huis-tuin-en-keuken foto's van Marietje op de hoek...

Zijn er site's met kwalitatief goede foto's.....

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 16:54
Ik denk dat veel mensen die sites maken zelf over een digicam beschikken. Ik moest het eerst ook altijd doen met plaatje van het inet maar daar moet je dan weer toestemming en zo voor vragen terwijl je met een digicam pics kan maken die precies voldoen aan je wensen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:49
Als ik snel iets nodig heb doet www.corbis.com mij wel goed, verder is google wel een goede bron...

|>

Verwijderd

google eens op "stock foto's"

Verwijderd

Ga es op zoek naar zogenaaamde stock-photo-sites. Om te beginnen kun je dit topic d'r eens bijpakken :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/481298/

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

asjeblieft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 20:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 20:51:
Ga es op zoek naar zogenaaamde stock-photo-sites. Om te beginnen kun je dit topic d'r eens bijpakken :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/481298/
En deze helpt misschien ook:

Waar haalt iedereen die mooie sfeerfoto's toch?

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:50

Roland

Schnitt!

...Make every cut count, even if it is one frame...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Hoe maak je die, met een digicam en met photoshop bewerken :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

nee, dit zijn gewoon fotografen die hun werk tentoonstellen op internet
Als je een beetje fotografie kennis hebt weet je dat je veel kunt doen met o.a. kunstlicht.
Dit zijn vaak studiofoto's.
Dit word bijna nooit gefotoshopt.
Bij mij op school is het tenminste taboe onder de leraren fotografie.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ah zo, hmm, kmoet me er maar eens in gaan verdiepen denk ik :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, igg ik niet meer van de Art Explosion! CD die ik op mn werk heb liggen... :'( bedroevend, bah. Zit op de laatste cd (vd 20 cd's) een map met diverse foto's... blijken ze ong. 640x480 te zijn en lees je naderhand in de catalogus: 'These pictures are all at 72 DPI so they are perfect for your web documents! Niet voor drukwerk dus... :r wat een bagger.

Enfin, HunterPro wist een goede CD...meende ik dat hij zei... maar ik kan me vergissen. Die kon je bestellen via internet.
En verder: digitale camera lenen en zelf schieten... krijg je altijd nog de meest passende foto's.

Verder:
http://creative.gettyimages.com
(o.a. ook foto's van Stone met een makkelijk weg te werken logo ;) )
Helaas kun je ze alleen gebruiken voor persoonlijk werk.

Hier kun je ook goede foto's vandaan halen (doorgekregen van Papa Eend)
http://www2.fotocommunity.de/pc/pc.php4?channel=1

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Deze is ook erg goed :)
http://stock.d2.hu/

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Inderdaad ja! Bookmarkmateriaal. En sinds 5 minuten heeft de site precies 10.000 users (10.000 = moi :) )

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Weten jullie toevallig ook of er een goede stock photo site is voor 21st Warfare? Daar zoek ik namelijk al best lang naar, wallpapers en Google hebben me al een eind geholpen, maar meestal zijn 't niet foto's met goede kwaliteit.

't Liefst van de Golf Oorlog, met name de m1a1 Abrams (Tank).

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
DE site voor digitale foto's is www.pbase.com . Je kan hier namelijk gratis accounts aanmaken en onbeperkt foto's online zetten. Het gevolg is dus dat als je er erg veel foto's kan vinden over allerlei onderwerpen, gemaakt door 'normale' mensen, al dan niet amateur... Ik zou zeggen besteed eens wat tijd aan het zoeken op deze site?

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Deviant Art stock photo's

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2002 04:26 ]

• Anders
  • Laatst online: 24-08 18:29
Rotjeknor schreef op 22 december 2002 @ 01:11:
DE site voor digitale foto's is www.pbase.com . Je kan hier namelijk gratis accounts aanmaken en onbeperkt foto's online zetten. Het gevolg is dus dat als je er erg veel foto's kan vinden over allerlei onderwerpen, gemaakt door 'normale' mensen, al dan niet amateur... Ik zou zeggen besteed eens wat tijd aan het zoeken op deze site?
Op de homepage staat uitdrukkelijk het volgende:

"All images are copyright of their owners"

Het is dus een hooguit een aardige site voor inspiratie, maar het is geen plek om foto's vandaan te halen.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

ik haal die van mij meestal van www.gettyimages.com . Ze hebben ook een gigantische database 'rechtenvrije' foto's. Dan betaal je dus maar een klein bedrag voor een foto, omdat die dan niet exclusief voor jou is, maar je mag m wel onbeperkt gebruiken.

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Gewoon zelf maken of laten maken,dat is, als je daar tijd in wil steken tenminste, het beste en vaak ook het goedkoopste... men vergeet hier wel te vermelden dat er over stockfoto's nog steeds rechten betaald dienen te worden (en die zijn niet goedkoop).

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-08 20:17

Creesch

bla bla!

Ik heb een tijdje geleden foto's gebruikt uit het digicam topic van gadget talk (wel eerst netjes gevraagd) en voor de rest gebruik ik eignenlijk nietzoveel foto's , niet omdat het niet mooi is maar omdat ik het raar vind om niet eigen werk te gebruiken voor je design

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

Stockphoto's dus. Is genoeg over te vinden in de search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.